Fendt 700 Vario az új FendtONE kezelőrendszerrel

A Fendt 700 Vario széria évek óta a Fendt termékcsalád legnépszerűbb tagja Európában és világszerte. A 700 Vario-vevők értékelik az általános koncepciót az elismert Fendt high-tech felszereltséggel és a sokoldalú felhasználási lehetőséget a szántóföldön, a mezőn és a közúton.


A Fendt az első gyártó, aki a FendtONE platform segítségével a terminálon keresztül vezérelt traktor működését összeköti a klasszikus irodai munkákkal

A Fendt 700 Vario sokoldalúságát növelik a kiegészítő jellemzők, mint például a mellső ISOBUS-csatlakozás és egy hatutas multicsatlakozó a homlokrakodó 3. szelepéhez.

A rendelkezésre álló nyomtávok bővítésével a Fendt megfelel a globális piac igényeinek. A Fendt 700 Vario teljesíti a TIER 5. károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabványokat.

KÖVETKEZETES ÉS INTUITÍV MŰKÖDÉSI FILOZÓFIA

A Fendt 700 Vario traktorban először kerül a „fedélzeti világ” a külvilággal egy egységként összeköttetésre. A FendtONE az új, integrált Fendt platform neve, amely mind a traktorban, mind az irodában vagy bárhol, mobil eszközökön működik. A Fendt az első gyártó, aki a Fendt ONE platform segítségével a terminálon keresztül vezérelt traktor működését összeköti a klasszikus irodai munkákkal, mint a feladattervezés és ellenőrzés. A traktorterminálon és az online kijelzőn megjelenő nézet egységes, következetes megjelenésű, így a felhasználó könnyen kiismerheti magát. A FendtONE segítségével a felhasználók számítógépen vagy intelligens eszközökön bárhol megtervezhetik a munkájukat, és az adatokat vezeték nélküli adatkapcsolaton továbbíthatják a traktorjukhoz. A FendtONE intelligens gazdálkodási alkalmazásokat kínál a Smart Farming területéről, mint a Fendt Guide Sync nyomvonalvezetés a táblaadatok kezeléséhez és a traktor által elvégzett műveletek dokumentálásához és a Fendt Task Manager alkalmazás a hatékony feladatmenedzsmenthez.

A FendtONE olyan platform, ahol minden felhasználó megtalálhatja a számára fontos alkalmazásokat, amelyek funkciója folyamatosan bővíthető. Támogatja a felhasználót a munkafolyamatok optimalizálásában, a géphasználatban és a dokumentációra vonatkozó jogszabályi előírásoknak való megfelelésben, és így felkészíti a felhasználót a jövő követelményeire.

FENDT TASK MANAGER

Munkafeladatok, mint például „permetezés több hatóanyaggal egy táblán” – egyszerűen és gyorsan létrehozhatók. Ehhez először ki kell választani a munkafeladatot, majd hozzárendelni a traktort és a munkagépet, a gépkezelőt és azt a területet, amelyen a feladatot el kell végezni. A növényvédő szereket a következő lépésben kell megadni. A feladat – létrehozása és mentése után – más alkalmazások számára is hozzáférhető. Az ezt követő feladatkiértékelés jelentősen csökkenti a jogi dokumentáció követelményeinek teljesítéséhez szükséges munkaterhelést.

FENDT GUIDE SYNC

A Fendt Guide Sync szinkronizálja az összes regisztrált gépen az összes mezőhatárt, nyomvonalat vagy a táblákon található akadályokat. A gépek különböző adatkészleteit (adatformátumait) egyszer egy mobileszközön keresztül rendszerezi, majd közvetlenül az üzem öszszes gépére továbbítja. Ezekkel az adatokkal a területek optimálisan kihasználhatók és akár különböző gyártmányú gépekkel is, azonos területhatárok és azonos nyomvonalak mentén megművelhetők.

A flottán belüli szinkronizálás csökkenti az üzemanyag-fogyasztást az egész gépjárműparkban, mivel a flottán belül a gépek munkája összehangolt, és a területek megmunkálása ezáltal hatékonyabb lesz. A Fendt Guide Sync 2020 novemberétől szoftverfrissítéssel lesz elérhető.

ERGONOMIKUS KEZELÉS

A Fendt 700 Vario új működési filozófiájának megalkotása során az intuitív és egyéni működtethetőségre, valamint az ergonómiára összpontosítottak a fejlesztők.

Így az új multifunkciós joystickot további funkciókkal szerelték fel, és a keresztkapcsolókart ergonómiai szempontok alapján optimalizálták, így a különböző munkaeszközök működtetéséhez kevesebb fogásváltás is elegendő. A nyomógombok funkcióhoz rendelését az egyéni műveleti kezelő (Individual Operation Manager (IOM)) vezérli. A jól átgondolt színkódrendszer segít a vezetőnek abban, hogy gyorsan megtanulja a traktor kezelését, és elkerülje az üzemeltetői hibákat. Az egyes funkciók különböző funkciócsoportokba kerültek felosztásra, amely csoportokhoz egy-egy színt rendeltek hozzá. A nyomógomb színe alapján a vezető azonnal láthatja, ha a nyomógomb átprogramozásra került.

Kérésre az ismert keresztkapcsolókar mellett az új 3L joystick – három kezelői szinttel és 27 funkcióval – is hozzáférhető. A 3L joystickkal a Fendt Cargo és a mérlegfunkcióval is rendelkező Fendt CargoProfi homlokrakodó is kezelhető.

ÚJ TERMINÁLOK – NAGYOBB KIJELZŐFELÜLET

A traktorterminál-funkciók számának növekedésével a felhasználók részéről megerősödött az igény a megjelenítőfelület méretének növelésére. Ez az oka annak, hogy az új Fendt 700 Vario az új működési filozófiájával három megjelenítési lehetőség kombinációját kínálja.

Ez egy új 9”-os digitális kormányoszlop-kijelzőből (Dashboard), egy 12”-os kartámaszon elhelyezett terminálból és egy – a fülketetőbe süllyesztett – opciós 12”-os terminálból áll.

A 12”-os terminálokon legfeljebb 6 szabadon konfigurálható csempe jeleníthető meg, miközben a Dashboard-terminálon valamennyi Fendt Guide funkció és valamennyi a közúti közlekedéshez szükséges gépfunkció előhívható.

A digitális Dashboard kijelző kényelmesen – egy az ülés kartámláján elhelyezett tekerő-nyomótárcsán keresztül – vezérelhető. A kényelmesebb kezelhetőség érdekében a 12”-os terminálok érintőképernyős módban is használhatók.

A 12”-os „tető-terminál” közúti közlekedés során a jobb kilátás érdekében félig a tetőbe tolható fel. Az alsó látható terminálfélben továbbra is láthatók maradnak olyan funkciók, mint a klíma és az infotainment.

A három terminál kombinációja lehetővé teszi a járművezetők számára a kijelzőfelületek testre szabását és a számos funkció jobb áttekintését.

Az új Fendt 900 Vario — Ready for more

Az új 900 Vario nagytraktorszériával a Fendt egy teljesen új traktort hoz a piacra, amely újabb mérföldkövet jelent a felső teljesítménykategóriában. Az új modellek a nagyvállalatok és a bérvállalkozók egyedi igényeihez igazodnak, miközben a világpiac általános elvárásait is tökéletesen teljesítik.

Az új Fendt 900 Vario öt típussal (930 Vario, 933 Vario, 936 Vario, 939 Vario és 942 Vario) fedi le univerzális traktorként a 296-415 LE közötti tartományt (az ECE R120 szerint), és ezzel kitölti a Fendt 800 Vario és az 1000 Vario szériák közötti teljesítménysávot. Az új Fendt 942 Vario topmodellel a 900-as sorozat első ízben jóval meghaladja a 400 Le-s teljesítményt.

A 900-as széria mint ismert univerzális nagytraktor számos módon használható a mindennapokban a termelésben. A tervezés során nehézvontatásra, illetve nagy teljesítményigényű TLT-munkavégzésre tervezték (pl. faaprítás). Mindemellett a 900-as 60 km/h-s végsebessége révén éppen így megfelel szállítási feladatokra.

Kis önsúlya (11,7 t) és az integrált abroncsnyomás-szabályozó rendszer (Vario Grip) hozzásegíti ezt a szériát ahhoz, hogy kis talajtaposás mellett nagy vontatási teljesítményt nyújtson.

ÚJ HAJTÁSLÁNC: ERŐS JÁRMŰSZERELVÉNY KIS FOGYASZTÁSSAL

A 900-as széria valamennyi típusa teljesen új fejlesztésű MAN hathengeres, 9 l-es motorral és VTG turbófeltöltővel (változtatható geometriájú) került felszerelésre. Az M3677-es motorolaj csereperiódusa először éri el az 1000 üzemórát. Ez a motor és a TA-300 Vario hajtómű együtt alkotja a Vario Drive hajtásláncot.

A nagy teljesítménytartalékokra tervezett alacsony fordulatszám koncepció (Fendt iD) első ízben kerül a 900-as szériába beépítésre. Üresjáratban a motorfordulatszám mindössze 650 fordulat percenként. A 60 km/h végsebességet a Fendt 900 Vario az üzemanyag-takarékos 1450 fordulat/percnél, az 50 km/h-t 1200 fordulat/percnél, a 40 km/h-t mindössze 950 percenkénti motorfordulat mellett éri el. A maximális motornyomaték 1970 Nm, ami a 942-es Vario topmodell esetében 1100-as motorfordulat mellett érhető el.

A nyomaték a talajviszonyoktól függően dinamikusan a mellső, ill. hátsó tengely között kerül elosztásra. A mellső tengely külön kerül meghajtásra. A mellső és hátsó tengely hajtásának elválasztása közúti haladáskor, illetve kanyarodáskor lehetővé teszi a hajtásláncon belüli feszültségmentes meghajtást és a teljes vonóerő talajra juttatását.

Éppen kanyarodáskor a „pull in Turn” hatás következtében a traktor a kanyarba szinte behúzza magát. Az eredmény: kisebb fordulókör-átmérő teljes vontatási teljesítmény mellett.

A Fendt 900 Vario továbbfejlesztése során a károsanyag-kibocsátási rendszer egy szinttel feljebb „lépett”, és így már megfelel a TIER 5-ös előírásoknak. A kipufogógáz utókezelése az új nagytraktornál dízeloxidációs katalizátorban, részecskeszűrőben és az ismert SCR technológián (szelektív katalizációs redukció) keresztül történik. Az MAN motor Common-Rail rendszere 2500 bar befecskendezési nyomáson dolgozik. E magas nyomás optimális égést tesz lehetővé a hengerben.

TELJES KAPCSOLATBAN: KABINON BELÜL ÉS KÍVÜL

A vezetőfülke az összes kezelőelemmel együtt a gépkezelő munkahelye. Az új Fendt 900 Varióval egy új vezetőfülke is bevezetésre kerül, a „Fendt Life Cab”.

Az adatkapcsolatok révén először van lehetőség arra, hogy a 900-as Vario valós időben szolgáltassa az üzemi paramétereit a külvilág felé. A telemetriai báziscsomag előkészítés révén a hardveroldal adott. Ez az eszköz rögzíti és továbbítja az adatokat a jövőben különböző szolgáltatások számára.

FENDT CONNECT

A Fendt Connect az a központi telemetria-rendszer, amely az adatokat elemzi és karbantartja a gép különböző tevékenysége során. Kiolvassa a gép adatait, elmenti és kiértékeli azokat. Az adatátvitel mobil hálózaton keresztül történik. Mindezek által lehetővé válik a helyfüggetlen flottamenedzsment és a gépbeállítások távoli optimalizációja.

Fendt Connect két használati lehetőséget biztosít a vevő részére: egyrészt a saját gépei ellenőrzését, másrészt a kereskedő szervizszolgáltatásainak igénybevételét.

Mindezek érdekében a pozícióadatokon túl a gép CAN-Bus adatai is felhasználásra kerülnek. Asztali számítógépen vagy mobil eszközök segítségével a géptulajdonos lehívhatja az információkat, mint például a gép pozícióját és az útját (mindezt térkép nézetben), az üzemanyag-fogyasztást, a haladási sebességet, a gép által dolgozott üzemórát és a leterheltségére vonatkozó adatokat. A szervizkódok és szervizintervallumok szintén lehívhatók.

A géptulajdonosok hozzájárulásával a kereskedő is láthatja a gép adatait. A következő szervizintervallumok és/vagy hibakódok kiolvasásával tervezhetővé válik a megelőző karbantartás időpontja. Mindeközben a géptulajdonos mindvégig teljeskörűen rendelkezik a gép adatai felett. Üzemi jellemzők és agronómiai adatok nem kerülnek sem mentésre, sem továbbításra. A teljes folyamat az EU-s adatvédelmi törvénynek megfelelően került kialakításra.

VILÁGVISZONYLATBAN JOBB KAPASZKODÁS

A Fendt 900 Vario nehéz vontatási munkák elvégzésére készült, történjen ez bárhol is a világon. Az ismert peremes vagy hosszú féltengellyel a gép – elsősorban európai országokban – számos abroncskombinációs lehetőséget kínál. A teljes motorteljesítményre méretezett traktor mellső hidat szintén továbbfejlesztették. A karbantartásmentes kettős keresztlengőkarok hidropneumatikus független kerékfelfüggesztést és rugózást tesznek lehetővé.

A Fendtnél teljes mértékben integrált abroncsnyomás-szabályzó rendszer (Vario Grip) opcionálisan a 900 Vario szériánál is elérhető. Mégis egyedülálló, hogy a row-crop változat esetén az ikerkerekek abroncsnyomását ugyancsak a vezetőfülkéből, menet közben, gombnyomással lehet szabályozni.

A 900-as széria kínálatában először szerepel a gépkezelőt támogató Vario Grip Assistance. Amennyiben néhány paraméter már adott a munka elvégzése során, a megadott sebességhez a rendszer megadja az optimális súlyozást és abroncsnyomást, vagy adott súlyozás esetén a munka sebességére és az abroncsnyomásra tesz ajánlást.

Annak érdekében, hogy a meglévő vonóerő a talajra juthasson, és a felfekvő felület növekedjék, a 900-as széria számára egy új, nagyméretű gumiabroncsot is kifejlesztettek, amelynek maximális átmérője 2,2 m (750/70R44).

A nyomaték a talajviszonyoktól függően dinamikusan a mellső, ill. hátsó tengely között kerül elosztásra

no