fbpx

Az ISUZU D-Max hasznos társ.

Írta: Szerkesztőség - 2012 február 16.

Kiemelkedő terhelhetőségének és vontatási kapacitásának köszönhetően mindig célba ér, bárhová is vezessen utunk.A felhasználó az igényeinek megfelelően kétféle felszereltségi szint (L, LS) közül választhat.Az autó különleges robosztus dizájnja vonzza a tekintetet. A 16”-os könnyűfém keréktárcsák, a krómozott hűtőrács és visszapillantó tükrök (felszereltségtől függően) egyedi megjelenésűvé teszik a járművet. A D-Max markáns külsejének minden eleme az erőt és tartósságot sugallja, ami a dupla, illetve szimpla kabinos változat formavilágához is jól illeszkedik.

Minden terepen kiemelkedő teljesítményt nyújt; akár hagyományos hátsókerék-meghajtásról, akár összkerékmeghajtásról legyen szó, a D-Max bármilyen körülmények között megállja a helyét. A 205 mm-es hasmagasságnak és a kiemelkedően jó tereptulajdonságoknak köszönhetően minden terepen remekül teljesít, legyen szó akár 55°-os emelkedőről vagy 60°-os lejtőről. Az összkerékmeghajtású modell (4×4) kettős kereszt lengőkaros, torziós rugóval szerelt, míg a hátsókerék-meghajtású verzió kettős lengőkaros tekercsrugós felfüggesztéssel rendelkezik.

A megerősített fülke az utasok biztonságát, míg a szervókormány, a blokkolásgátló fékrendszer, az elektromos fékerő-elosztó (EBD) a gyors és pontos kezelhetőséget szolgálja.Létrakeretes alvázának köszönhetően közel egy tonna hasznos teher szállítására is alkalmas, valamint könnyedén vontat akár három tonnát is (4×4-es, duplakabinos modell, fékezett utánfutóval). A szükséges erőt és nyomatékot a fejlett, kétféle ISUZU Common Rail dízelmotor biztosítja, amely a 2.5 literes motor esetében 136 LE, a 3.0 literes motor esetében 163 LE maximális teljesítményt biztosít. Személyautókra jellemző dinamizmussal gyorsul 0-ról 100 km/h-ra akár 10,7 másodperc alatt (4×4, duplakabinos, 3.0 MT modell esetén). Alacsony üzemanyag-fogyasztását tapasztalva egyértelművé válik, hogy a D-Max kalandra szomjazik, nem üzemanyagra (2,5 dízel, 4×4, dupla kabinos változat átlagfogyasztása 8,1 liter/100 km)! A belső tér igényesen kidolgozott részletei mind az utasok kényelmét szolgálják. Ilyen részlet az új, narancssárga megvilágítással felszerelt műszerfal is, amely az egyszerű kezelhetőséget és az átláthatóságot segíti.

Az utastér krómozott dizájnelemei még otthonosabbá varázsolják a letisztult belső formavilágot Az ISUZU D-Max utaskabinjának elrendezését az esztétikai tervezés két egyszerű alapelvére építették: a kényelemre és a kezelhetőségre. Olyan felszereltséggel, mint például az egyérintős ablakemelő, elektromos, behajtható, fűthető tükrök, a távirányítású központi zár, valamint a hat funkciós fedélzetikomputer biztosítják azt, hogy a megtett út kényelmes és balesetmentes legyen. A teljesen hátradönthető ülések, a bőr kiegészítők, az állítható kormány, a manuális légkondicionáló, a sebességtartó automatika, a navigáció (a kiegészítők opcionálisan rendelhetők) mind az utasok és a vezető kényelmét szolgálja, hogy az utazás hosszú távon is élvezetes és pihentető legyen. A harminc méter hatótávolságú távirányítóval vezérelt központi zár kereső és téves nyitást figyelő funkcióval is rendelkezik. Ez utóbbi azt jelenti, hogy amennyiben a távirányító megnyomását követő fél percen belül nem érzékel ajtónyitást, az elektronika visszazárja az ajtókat.

Az automata váltó a dupla kabinos, 3.0 literes „LS” felszereltségű modellhez rendelhető. Legyen szó autópályáról vagy rendkívül mostoha terepviszonyokról, a kiforrott technológiájú automata váltó teszi a dolgát. Kifinomult, halk váltások mellett egyszerre nyújt fokozott vezetési élményt és kényelmes utazást. A biztonságos és tágas utastér kategóriája egyik vonzó járművévé teszi az ISUZU D-Max-ot. Az utasok biztonságát az ajtókba épített oldalirányú ütközésvédelem mellett a vezető- és utasoldali hárompontos biztonsági övek és légzsákok biztosítják. A kabinban kizárólag a kényelem és az alacsony zajszint az uralkodó. Egy gombnyomás segítségével könnyedén választhatunk a négy-, illetve kétkerékmeghajtás közül. A nehéz terepviszonyok között is gyerekjáték a felező vagy akár a hajtáslánc üres állásának kiválasztása is. Menet közben 100 km/h-ig kapcsolható az összkerékhajtás (shift on the fly).

A különlegesen, robosztus külsőt a krómozott hűtőrács teszi még vonzóbbá. A láthatóság jegyében az „LS” felszereltségi szint tartozéka a LED-technológián alapuló harmadik féklámpa, valamint a modern, állítható magasságú, projektoros fényszórók.A könnyű kezelhetőség és láthatóság jegyében tervezett külső visszapillantó tükrök fűthetőek, elektromosan állíthatóak, behajthatóak, és integrált irányjelzővel is rendelkeznek. Ezen opció az „LS” felszereltség részét képezi. A praktikumot szolgálja az alacsony rakodómagasság, valamint a rakomány rögzítésére alkalmas rögzítőkampók.A plató belső mérete (hossz.×szél.): 2270 mm×1460mm szimpla kabin, 1380 mm×1525 mm dupla kabin és LS felszereltség esetén.A világszerte több mint 20 millió példányban értékesített ISUZU dízelmotorok egyik ékköve a D-Max erejét biztosító, 2.5 és 3.0 liter lökettérfogatú változata. A mesterien kialakított erőforrás a közel egy évszázados ISUZU mérnöki tapasztalat minden tudását magában rejti, így tovább öregbíti a méltán híres dízelmotorok hírnevét.A tartós és üzemanyag-takarékos D-Max terepképességeit mi sem bizonyítja jobban, mint a 2009-ben megrendezett Dakar Rally-n elért eredménye. Meglepve versenytársait, az összes dízel pickup közül elsőként ért célba, a rendkívül mostoha argentin és chilei terepviszonyok dacára.[m3 id="megjelent-gm" ev="2011" ho="01" honev="januári"]>