Az Agritechnica 2022 részeként a DLG kiosztja a „Systems & Components Trophy –Engineers’ Choice” díjat a komponensek és rendszerek területén. Ezzel a második alkalommal odaítélt trófeával a DLG a beszállítói ipar találékonyságát ismeri el, a mezőgazdasági technológiában betöltött nagy jelentőségével együtt. A díjra jelölt 20 innovációt a www.agritechnica.com/systems-and-components-trophy weboldalon teszik közzé. A végső trófea győzteseit ebből a „jelöltek” listájából választja ki egy második fordulóban az Agritechnica kiállításon kiállító mezőgazdasági gépgyártók fejlesztőmérnökeiből álló zsűri. A díjátadó ünnepségre az Agritechnica digitális programjában, 2022. február 8-án kerül sor online.
A rendszerek és alkatrészek kulcsszerepet játszanak az innovatív mezőgazdasági gépek fejlesztésében. A „Systems & Components Trophy – Engineers’ Choice” díjjal a DLG olyan újszerű vagy jelentősen továbbfejlesztett koncepciókkal rendelkező alkatrészeket vagy rendszereket ismer el, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a mezőgazdasági gépek és más off-road gépek fejlesztéséhez és gyártásához.
A fő értékelési kritériumok közé tartozik az iparág gyakorlati jelentősége, a jövedelmezőség és a folyamatok, valamint a környezet és az energiafogyasztás szempontjából jelentkező előnyök, illetve, ha a munkaterhelés és a biztonság szempontjából is javulást jelentenek. A díj így ideális kiegészítője a DLG híres Agritechnica Innovációs Díjának, amely a mezőgazdaság innovatív termékeinek és gépeinek ítéli oda.
A Systems & Components az Agritechnica B2B platformja a beszállítói ipar számára. A világ vezető mezőgazdasági technológiai szakvására 2022. február 27. és március 5. között kerül megrendezésre a Hannoveri Kiállítási Központban, Hannoverben, Németországban.
A jelöltek listája, I. rész
ACTIA multimédiás digitális fülke
ACTIA Automotive
Az ACTIA Multimedia Digital Cab egy robusztus android-alapú központi vezérlőegység, amely egy vagy több teljes digitális kijelzőhöz, biztonsági egységhez és telematikához csatlakoztatható. Ez a multikommunikációs „vezérlőtorony” hozzáférést biztosít a legmodernebb infotainment és szórakoztató funkciókhoz, mint például a rádió és a videó. A traktor- vagy kombájnvezető számára ugyanolyan kényelmet, egyszerű használatot és biztonságot nyújt, mintha autóban ülne. Ennek az új, szoftvervezérelt architektúrának és az érintőképernyők választékának köszönhetően a berendezésgyártók rugalmasságot és a piac által erősen igényelt HMI (Human Machine Interface) személyre szabhatóságát kínálhatják. További előnyei közé tartozik az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a helytakarékosság.
b-ISOBUS IO Gateway
b-plus mobile control GmbH
A kisebb munkagépek ISOBUS-hoz való egyszerű és gyors csatlakoztatását lehetővé tevő újítás 11 digitális és analóg jel be- és kimenetének megjelenítését és vezérlését teszi lehetővé közvetlenül a traktor virtuális terminálján (VT). A teljes konfiguráció a VT-n elvégezhető, konfigurációs PC nélkül. Ez azért előnyös, mert eddig a költségek miatt főként csak a nagyobb munkagépeket támogatták az ISOBUS-funkciók. Mivel nincs szükség licencekre vagy tagságra, az újítás lehetőséget nyújt a kisebb munkagépek gyártóinak, hogy ISOBUS-kompatibilitást kínáljanak. A régebbi munkagépek számára is előnyös az utólagosan beszerelhető, az utópiacra tervezett felszerelés.
Karbid kultivátorkapa
BOEHLERIT GmbH & Co KG
A magágykombinációk durvább munkakörülményeihez kifejlesztett keményfém eszköz továbbfejlesztése, a keményfém kultivátorkapa egyenletes munkaminőséget, hosszabb szerszámélettartamot és ezáltal a kopóalkatrész-költségek megtakarítását ígéri. Annak érdekében, hogy jobban ellenálljon a nagyobb igénybevételeknek, a kultivátorlapra egy integrált keményfémheggyel ellátott megerősítést hegesztettek. A „hódfoghatás” és az állandó munkaszélesség biztosítja az egyenletes munkaminőséget, míg a fűrészfogas kialakítás még a makacs gyomokat is hatékonyan megfékezi. A gyomirtószer-használat, a műveletek száma és az üzemanyag-fogyasztás is csökkenthető. Az erősebb keményfém-szegmensek fenntartják a kopási arányt a keményfém betétek és az acélrész között, és a 6 méteres magágykombináció 60-80 fogával a rendszer biztosítja a kopóalkatrészcserék miatti csökkentett állásidőt.
Buco gumi fogazott kerék
Buco S.A.
A gumi rovátkolt trapéz alakú zárókerék notill és direktvetéshez lett kifejlesztve. Az öntisztító kerék csökkenti a vetőegységhez tapadó sár és szármaradvány mennyiségét, biztosítva a kerék hatékony forgását és a vetést. A fogazott profil kiküszöböli a dirketvetésnél a zárókeréknél hagyományosan használt rovátkolt acél fémtárcsa szükségességét. Az új gumi fogazott kerék egyszerű szerelési rendszerrel rendelkezik, és különböző munkaszögek elérésére képes. Az új fejlesztés precíz vetést biztosít, miközben csökkenti a költségeket.
Buco vetőcsövek belső lamellákkal
Buco S.A
A legtöbb vetőcső egyenletesen dobja le a magokat, ha a csövek működés közben szinte függőlegesen maradnak. Lejtőn felfelé vagy lefelé haladva azonban a vetőmagok gyakran belelógnak a vetőcsövek hullámosságába. Gyakran ezek a magok csomókban hullanak ki, amikor a vetőcső kiegyenesedik, vagy amikor a magokat elég erős rázkódás rázza ki, ami a magok sorokban történő egyenetlen elhelyezését eredményezi. A BUCO hullámos vetőcsövek neoprénből készülnek, és kiváló rugalmasságot biztosítanak. A BUCO vetőcsövek minden egyes hullámvonal felett belső redőkkel rendelkeznek, így amikor a vetőcső kinyúlik, a redők a magokat a hullámoktól távolabb irányítják, és segítenek kiküszöbölni a vetőcsőben megrekedt magokat.