Európa legnagyobb kishaszonjármű-gyártója június végéig világszerte 260 300 autót értékesített, 29 százalékkal múlva felül a tavalyi év azonos időszakának volumenét (2010. január-június: 201 900 darab). A márka legnépszerűbb sorozataként – Transporter, Caravelle, Multivan és California, változataiban – a T5 világszerte összesen 80 416 példányban talált gazdára (2010. január-június: 71 844 darab; plusz 11,9 százalék), amit 80 101 autóval (2010. január-június: 61 338; plusz 30,6 százalék) szorosan a Caddy követett.
„A Transporter, a számos új modell jelentette kemény piaci verseny ellenére is, változatlanul továbbra is nagy előnnyel vezet kategóriájában” – hangsúlyozta Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítésért és a marketingért felelős tagja. „A tavaly bemutatkozott új Caddy sokoldalúságával, bőséges térkínálatával és gazdaságos motorjaival valóban igen kedvező fogadtatásra lelt a vásárlók körében, s hamarosan igazi ’bestsellerré’ vált“ – folytatta Harald Schomburg. A Crafter sorozatból összesen 17 212 darabot szállítottak ki a vásárlóknak (2010. január-június:17 388). Teljes gőzzel zajlik az új Crafter piaci bevezetése: „Optimisták vagyunk, úgy gondoljuk, az új Crafter jelentős részesedést szerez a piacon” – jelentette ki Schomburg. Az Amarok pickupból 29 165 darabot értékesítettek az év első hat hónapja alatt. „Az új pickup a jövő évtől az európai és még néhány további piacra itt, Hannoverben készül majd, így lépést tudunk tartani a kereslet növekedésével” – jelezte a szakember. A vállalat jelenlegi megrendelés-állománya mintegy 31 ezer darab Amarokra szól.
Egészében tekintve a Volkswagen Haszonjárművek a világ szinte minden régiójában növekedést ért el, különösen Afrika (+148,3 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térség (+42,6 százalék), illetve Közép- és Kelet-Európa (+52,7 százalék) feltörekvő piacain könyvelhettek el átlag feletti bővülést. A Volkswagen Haszonjárművek egyik legintenzívebben növekvő Európán kívüli piacának számít Dél-Amerika, ahol a kiszállítások 38,1 százalékkal, összesen 68 985 járműre emelkedtek. A Brazíliában készülő Saveiro 40 843 darabbal (2010. január-június: 33 686 darab; +21,2 százalék) több mint 20 százalékos növekedést produkált.
Nyugat-Európában a márka 142 068 darabot (az előző év azonos időszaka: 121 183 darab) kitevő eladásai 17,2 százalékkal alakultak magasabban a 2011. januártól júniusig terjedő időszak során, amelyből 59 664 jármű (2010. január-június: 56 505 darab; +5,6 százalék) Németországban kelt el. Számos további európai piacon, így Nagy-Britanniában (+16,4 százalék), Franciaországban (+23,9 százalék) és Olaszországban (+36,6 százalék) a 2010-es volumennel összevetve szintén kétszámjegyű bővülést regisztrálhattak, ami Törökországban az 56,8 százalékot is elérte. Mindemellett 2010-ben már eleve több mint 50 százalékkal több Volkswagen haszonjármű talált gazdára, mint a megelőző év folyamán. Az európai trendekhez hasonlóan Magyarországon is jelentősen bővült a Volkswagen Haszonjárművek első hat havi forgalma a tavalyihoz képest. Az ebben az időszakban a hazai piacra került 752 haszonjármű 33%-kal haladja meg az előző évi eredményeket. Ebben a rendkívül sikeres flottaértékesítés, valamint a Caddy és a Transporter mellett az Amarok iránti kereslet növekedése is szerepet játszott.
„A piaci helyzet a kishaszonjárművek számára továbbra is világszerte kedvezően alakul, s az igényekkel összhangban álló, jövőbemutató fejlesztéseinkkel – mint például a 4Motion összkerékhajtás vagy a BlueMotion technikák – termékeink minden modellsorozatunkban vásárlók széles körének érdeklődésére tarthatnak számot. Eddigi értékesítési eredményeink alapján pedig jó okkal bizakodhatunk az év második felére nézve” – folytatta Schomburg.