A Massey Ferguson a népszerű, három modellből álló, 3700 AL traktorcsaládját a jövőben már lengéscsillapított, független kerékfelfüggesztésű mellső tengellyel is kínálja a felhasználók számára.
Az új mellső futóművet úgy alakították ki, illetve integrálták az erőgépbe, hogy a maximális stabilitás mellett, a káros lengések minimálisra csökkentésével kimagasló kényelmet nyújtson, nagy sebességnél közúton vagy igazán nehéz terepen, szántóföldi körülmények között.
A három modellből álló traktorszéria a jövőben még nagyobb stabilitás és kényelmet kínál – fotó: www.austrodiesel.at
A legmagasabb szintű szabvány szerint tervezett lengéscsillapítóval szerelt első tengely egy központi forgási pont körül csatlakozik az erőgép mellső vázához (királycsapos megoldás). A hidraulikus hengerek lehetővé teszik az első kerekek felfelé és lefelé történő mozgatását, míg a nitrogénakkumulátorokon alapuló hidraulikus lengéscsillapítás tompítja az ütéseket. A felfüggesztés lehetővé teszi a kerekek számára, hogy pontosabban kövessék a talaj kontúrját, ami garantálja az optimális tapadást és stabilitást, valamint a kimagasló kényelmet a kezelő számára. Arra is lehetőség van a hidraulikus lengéscsillapítású, független kerékfelfüggesztés alkalmazásával, hogy a mellső tengely szabadmagasságát, -/+ 45 mm-rel megváltoztassuk.
Az új, mellős tengely független kerékfelfüggesztésű, hidraulikus lengéscsillapítású – fotó: www.austrodiesel.at
A felfüggesztés szabályzását három üzemmódban végezhetjük. Automatikus módban – a kezelő beavatkozása nélkül – a kerékfelfüggesztés automatikusan az aktuális körülményeknek megfelelően kerül beállításra. Manuális módban a kezelő választja ki a traktor mellső tengelyének talajtól mért magasságát +/- 45 mm-rel, míg a blokkolt módban zárolja a legalacsonyabb pozícióban a felfüggesztést. A különböző üzemmódok között a traktorfülkében nyomógombok segítségével, elektronikus úton válthatunk, és a magasság szabályozást is hasonlóképpen állíthatjuk be.
Farkas Imre