KGM Torres Hybrid – új hibridrendszerrel

Írta: Farkas Imre - 2025 szeptember 28.

A KG Mobility idén jelentette be, hogy megszerezte a környezetvédelmi tanúsítványt legújabb modellje, a Torres Hybrid forgalomba hozatalához, és nyilvánosságra hozta az új hajtástechnológia főbb műszaki jellemzőit. A fejlesztés célja, hogy a márka SUV kínálatát egy korszerű hibrid hajtáslánccal egészítse ki, amely a mindennapi közlekedésben is kézzelfogható fogyasztáscsökkentést kínál.

Saját fejlesztésű kettős hibridrendszer

A Torres Hybrid központi eleme a KGM saját fejlesztésű Dual Tech Hybrid System nevű soros-párhuzamos hibridmegoldása, amely két villanymotort és egy belső égésű motort integrál. A rendszer fejlesztése a kínai BYD vállalattal közösen zajlott, amely a környezetbarát járműtechnológiák egyik vezető szereplője. Az együttműködés eredményeként egy teljes hibrid rendszer született, amely a gyakorlatban is érzékelhető hatékonyságnövekedést biztosít.

A hajtáslánc különlegessége az e-DHT (efficiency-Dual motor Hybrid Transmission), vagyis a hibridhez kifejlesztett kettős motoros hajtómű, amely a P1 és P3 hajtási rendszereket foglalja magában. Ennek köszönhetően többféle üzemmód érhető el: tisztán elektromos EV mód, soros-párhuzamos HEV üzem, illetve közvetlen motorhajtású mód.

Üzemmódok és hatékonyság

Az e-DHT kompakt felépítésének köszönhetően a motorok, a vezérlőegységek és a sebességváltó egy egységben működnek, ami egyszerre csökkenti a tömeget és javítja a hatásfokot. A rendszer menet közben folyamatosan az aktuális vezetési körülményekhez igazítja a teljesítménymegosztást, így egyszerre kínál alacsony fogyasztást és dinamikus vezethetőséget.

Városi közlekedés során a Torres Hybrid az idő akár 94%-ában tisztán elektromos módban képes haladni, ami csendes és lokálisan emissziómentes közlekedést tesz lehetővé. Országúton és autópályán a nagy nyomatékú villanymotor és a benzinmotor együttesen biztosítják a szükséges teljesítményt.

Torres Hybrid
A KGM és a BYD közösen fejlesztette az új rendszert (fotó: en.kg-mobility.com)

Teljes erőátviteli kínálat

A hibrid változat bevezetésével a Torres immár négyféle hajtáslánccal érhető el: benzines, kizárólag a hazai piacon elérhető gázüzemű, teljesen elektromos és mostantól hibrid. Ezzel a KGM biztosítja, hogy a vásárlók életmódjuknak és felhasználási igényeiknek megfelelően választhassanak a különböző meghajtási lehetőségek közül.

A gyártó közlése szerint a Torres Hybrid egyszerre kínál gazdaságos üzemeltetést és SUV-hoz méltó praktikusságot. A modell több felszereltségi szinten lesz elérhető, így a szélesebb felhasználói kör igényeit is képes lesz lefedni. A KGM hosszabb távon a környezetbarát járműpaletta folyamatos bővítését tervezi, amelynek első lépése a Torres Hybrid sorozatgyártásba állítása.

Forrás: en.kg-mobility.com


GÉPmax Tudástár: KGM Torres HybridA KGM Torres Hybrid a gyártó új, saját fejlesztésű Dual Tech Hybrid System hajtásláncával érkezik, amely a BYD közreműködésével készült. Az e-DHT kettős motoros hibridrendszer városi körülmények között akár 94%-ban elektromos üzemmódot kínál, országúton pedig a benzin- és villanymotor együtt dolgozik. Ez a megoldás csökkenti a fogyasztást, csendes közlekedést és SUV-hoz méltó teljesítményt biztosít.

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.