fbpx

Ford Ranger PHEV – mobil áramforrás a Pro Power Onboard rendszerrel

Írta: Farkas Imre - 2025 augusztus 12.

A Ford Ranger PHEV új szintre emeli a pickupok sokoldalúságát a Pro Power Onboard rendszer révén, amely lehetővé teszi, hogy a jármű saját beépített energiaforrásként működjön.

A 11,8 kWh kapacitású, használható akkumulátorcsomagra épülő megoldás két teljesítményszinttel érhető el: 2,3 kW vagy 6,9 kW, a teljesítmény három darab 230 V-os aljzaton keresztül érhető el. A nagyobb, 6,9 kW-os verzió egy beltéri aljzatot kínál a kabinban (10 A, 2,3 kW), valamint kettőt a platón (15 A, 3,45 kW/aljzat), így nagy igényű elektromos berendezések is működtethetők.

Ford Ranger PHEV pickup Pro Power Onboard rendszerrel
A Pro Power Onboard rendszert kifejezetten arra tervezték, hogy távoli helyeken is biztosítsa a munkavégzéshez szükséges energiát (fotó: media.ford.com)

Áramellátás ott, ahol szükség van rá

A Pro Power Onboard rendszert kifejezetten arra tervezték, hogy távoli helyeken is biztosítsa a munkavégzéshez vagy szórakozáshoz szükséges energiát. A 3,45 kW teljesítményű platóaljzattal például könnyedén működtethető hegesztőgép, sarokcsiszoló, fúrógép vagy kisebb betonkeverő. Ez különösen hasznos, ha a munkaterület messze van a hálózati csatlakozási ponttól. Szabadidős felhasználásban is széles a lehetőségek tárháza. Ha például kempingezés közben az időjárás miatt nem termelnek elegendő energiát a napelemek, a Ranger PHEV képes a lakókocsi akkumulátorait feltölteni. Elektromos kerékpárok vagy kültéri rendezvények eszközei – mint például projektor és hangrendszer – is egyszerűen üzemeltethetők. A rendszer akár egy elektromos pizza sütőt vagy grillt is elláthat energiával, így terepen is megoldható a friss ételkészítés.

Ford Ranger PHEV pickup Pro Power Onboard rendszerrel
A nagyobb, 6,9 kW-os verzió egy beltéri aljzatot kínál a kabinban (fotó: media.ford.com)

Kezelés és működési logika

A Pro Power Onboard kezelése a SYNC 4 infotainment rendszer érintőképernyőjén keresztül történik, ahol a csatlakoztatott eszközök teljesítményfelvétele is nyomon követhető. Alapértelmezésben a hátsó kabinaljzat 400 W kimenetet biztosít, míg a nagy teljesítményű üzemmód a „Generator” gomb megnyomásával aktiválható. Ilyenkor a plató két aljzata külön-külön vagy együtt is bekapcsolható.

Ford Ranger PHEV pickup Pro Power Onboard rendszerrel
A nagyobb, 6,9 kW-os verzió egy beltéri aljzatot kínál a kabinban (fotó: media.ford.com)

A parkoló jármű esetén a rendszer elsődlegesen az akkumulátorból táplálja a fogyasztókat, de ha az energiaszint lecsökken, automatikusan beindítja a benzinmotort, amely folyamatos áramellátást biztosít. Amennyiben a kombinált – elektromos és benzines – hatótáv 80 km alá csökken, a rendszer „Low Power” módba vált, ezzel biztosítva a célba éréshez szükséges energiát. A modell gyártása már teljes kapacitással folyik, az első európai vásárlók pedig már tesztelhetik a rendszer képességeit.

Forrás: media.ford.com