fbpx

Fuvarozási történelmet írhat egy ausztrál bányatársaság

Írta: Kiss Bertalan - 2023 december 16.

Januártól havonta tíz, összesen 120 darab, 3 pótos, egyenként 330 tonna teherbírású, 53,5 méteres, billenős szerelvényt építenek át teljesen önvezető járművé, egy világelső projektben – a nyugat-ausztráliai Pilbara régióban – amely 2024 végre fejeződik be.

A technológiát a Mineral Resources (MinRes) és a Hexagon tervezte és fejlesztette ki a MinRes Onslow Iron projektje számára. A Kenworth C509 típusú nyerges vontatókat, a Hexagon AB mérnökcsapata által kifejlesztett technológiával szerelik fel. A kész járműveket a Yilgarn régióban található MinRes telephelyein tesztelik felügyelő gépkocsivezetőkkel.

Road-Train kamion
Egyszerre műszaki és közlekedési-biztonsági kihívás az autonóm Road-Train-ek tömeges forgalomba állítása, még magánutakon is.

A szerelvények 330 tonna vasércet szállítanak, mintegy 150 kilométeren, a Ken’s Bore bánya telephelyéről, az asburtoni kikötőbe vezető magánúton. Az ércszállító autonóm szerelvények és a közutakon közlekedők között nem lesz zavaró tényező.

Az automatizálás előnyei például a közúti biztonság és az üzemeltetés hatékonyságának növelésével és a károsanyag-kibocsátás csökkentésével.