Az Oroszországot sújtó szankciók hatására kialakult alkatrészhiány miatt idén márciusban az Avtovaz leállította a Lada Niva gyártását.
Az eltelt néhány hónapban a gyár mérnökei annak érdekében, hogy függetlenítsék magukat az európai beszállítóktól, visszabutították a legendás terepjárójukat. Kikerült belőle a Bosch-tól származó blokkolásgátló fékrendszer, az elektronikus fékerőelosztással (ABS, EBD), illetve a fékasszisztens rendszer (BAS) is. A szankciók miatt a gyártáshoz kizárólag hazai vagy „barátságos” országból származó alkatrészeket használnak. A motor maradt a legutoljára itthon is forgalomba állt Lada Nivákban (Lada 4 × 4) alkalmazott Euro 5-ös emissziós besorolású, régi vágású láncos, 1,7 literes, 83 lóerős benzines erőforrás. A lebutított Niva Legend Classic 2022 háromajtós klasszikus változat mellett elérhető ötajtós, illetve négyajtós platós kivitelben, mindkét esetben 2700 mm-es tengelytávolsággal. A Niva gyártása nyáron indult újra, a Legend Classic 2022 kivitellel.
Farkas Imre