Az 1971-76 között gyártott, kezdetben háromtagú 66-os széria legfelső modellje volt az IH 1466, egészen 1975-ig.
Ekkor egészült ki a korábban ugyanebben a modellsorozatban már kiadott 170 lóerős, 1566-os típussal. Az elején piros-fehér, majd 1975-től piros-fekete fényezést kapott a széria fehér keretes, fekete típusjel csíkozással, amely utána sok éven át meghatározó megjelenése lett az IH-erőgépeknek.
Hazánkban a 70-es évek első felében a traktorcsalád két tagjából az 1066-os, illetve 1466-os verziókból jelentős szám állt munkába, közel 240 darab, melyből 92 példányt tett ki az IH 1466-os. Az 1/16 arányú modell fröccsöntött karosszériával, motorháztetővel, széles első tengellyel, deluxe fülkével, tiszta ablakokkal és részletes belsővel rendelkezik. Az öntött első és hátsó kerekekre szerelt gumik puha tapintásúak, a hárompontos vonófej emelhető és süllyeszthető.
Farkas Imre