fbpx

Gépüzemeltetés támogatása az irodából

Írta: GÉPmax-2020/III. lapszám cikke - 2020 augusztus 01.

A gépüzemeltetésről szóló cikksorozat következő részében a John Deere olyan, távoli elérést biztosító alkalmazásait szeretnénk bemutatni, amelyekkel ellenőrizni és elemezni tudjuk a gépek paramétereit és az általuk küldött jelzéseket, értesítéseket.

Ahhoz, hogy a gépeket, gépkapcsolatokat megfelelően tudjuk üzemeltetni, pontos adatokra van szükségünk. Először létre kell hoznunk egy törzsadatbázist. Erre az egyik kiváló eszköz a MyJohnDeere weboldalon elérhető Operation Center felhő alapú alkalmazás. Ezzel fel tudjuk venni a rendszerbe és szerkeszthetjük az erő- és munkagépeket, illetve a táblák adatait. Ha ez kész, akkor már tudjuk, hogy hol és mivel dolgozunk. Tehát jöhetnek a területről származó adatok.

Két irányból juthatunk hozzá ezekhez az információkhoz

A leggyorsabb, ha a gépünkben van egy telematikai vezérlőegység, és rendelkezünk JDLink™ Connect előfizetéssel. Akkor mobilhálózaton keresztül folyamatosan érkeznek az adatok a területen folyó munkáról.
A másik lehetőség, ha a gépben használt kijelző alkalmas az elvégzett munka dokumentálására. Ekkor – helyes beállítás esetén – egy pendrive segítségével le tudjuk tölteni az adatokat, és a John Deere Data Manager segítségével egyszerűen feltölthetjük a már említett Operation Center alkalmazásba, és kezdődhet az adatok feldolgozása.

Ezen a téren is bőven kiszolgál minket a John Deere rendszere. A JDLink™ Dashboard alkalmazásban részletes gépüzemeltetési adatokat érünk el. Ez alkalmas napi használatra, de élettartamra vonatkozó adatokat is tartalmaz. A Gépelemző segítségével összehasonlításokat tudunk készíteni, a Gépjelentések eszközzel összesített adatokhoz férünk hozzá, de lehetőségünk van a gép értesítéseinek kezelésére az Értesítési központ használatával, vagy nyomon tudjuk követni a kötelező karbantartásokat a Karbantartáskezelővel.

Végül nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a gépüzemeltetés és a szervizszolgáltatás kéz a kézben jár. Így nem maradhatnak ki ebből a felsorolásból a John Deere Connected Support™ szolgáltatásai sem, úgymint a Service Advisor Remote, az Expert Alerts és a Távoli kijelzőhozzáférés. Ezek, a gépek távoli elérésének segítségével, lehetővé teszik a proaktív szemléletű szervizellátást, növelve ezzel is a gépek üzembiztonságát, rendelkezésre állását.

Az utolsó, és szerintünk a legfontosabb gondolat, hogy miért van ezekre az alkalmazásokra szükség? Hiszen a gépek ezek nélkül is üzemelnek. A válasz: az INFORMÁCIÓ!

Ha feldolgozzuk a gépekből származó adatokat, akkor azonnal választ kapunk olyan kérdésekre, mint: Mennyi idő alatt? Mekkora költséggel? Hol van szükség beavatkozásra? Mindezt gyorsan és egyszerűen, a számítógépünket vagy bármilyen mobileszközt használva. Így folyamatos és tiszta képet kapunk arról, hogy mi történik a gazdaságban bárhol, bármikor.

 

Bővebb információért, kérjük, érdeklődjön a KITE Zrt. területileg illetékes régió műszaki szolgáltatási vezetőjénél, vagy írjon nekünk a [email protected] email címre!

Szabó Gábor
központi szerviz műveleti vezető