Brazíliában a 2019. évi Agrishow kiállításon nyilvánvalóvá vált, hogy a brazil mezőgazdasági gépek piacán jelentős átalakulás folyik. Az ország úttörővé vált az önvezető járművek terén és más területeken.
Brazíliában a mezőgazdaságot újra és újra kritizálják – a középpontban az esőerdők kiirtása, a földbirtokosok illegális földfoglalása és a glifozát viszonylag intenzív használata áll. Mindezek kényes politikai kérdések, amelyek egyre inkább nemzetközi visszhangot keltenek. Ettől függetlenül a mezőgazdaság és különösen a szántóföldi gazdálkodás jelentősége mind a nemzetközi, mind a hazai beszállítók számára növekszik: az elmúlt tíz évben a szántóterület mintegy 20 százalékkal nőtt, míg ugyanebben az időszakban a traktorállomány 50 százalékkal növekedett. A különleges kultúrákat, például a kávét vagy a citrusféléket egyre inkább a szója, a szemes kukorica, a búza és a földimogyoró váltja fel.
Brazíliának erős hazai mezőgazdasági gépgyártása van. Az olyan helyi gyártók mellett, mint a Stara vagy a Semeato, számos teljes kínálattal rendelkező globális mezőgazdasági gépgyártó, mint például az AGCO, a CNH és a John Deere, szintén rendelkezik üzemekkel a traktorok, kombájnok és egyes esetekben más művelőeszközök gyártásához. Emellett európai és német középvállalkozások is elkötelezték magukat Brazíliában – például a Horsch. Ugyanakkor a külföldi mezőgazdasági gépekre kivetetett magas behozatali vámokkal Brazília kormánya védi a hazai iparágat. Egyes hazai gyártók együttműködnek az európai mezőgazdasági gépek szállítóival (például az olasz Argo csoporttal). Brazíliában április 27-től május 3-ig Ribeirão Preto-ban, az idei Agrishow kiállításon egyértelműen érezhető volt, hogy a helyi piac időközben milyen fontossá vált. Az AGCO itt a Fendt 1000 Vario nagytraktorokat is bemutatta, ugyanúgy, mint az Ideal rotoros kombájnokat. Ezenkívül egy új szemenkénti vetőgép is debütált, amely Fendt, Massey Ferguson és Valtra márkanéven egyaránt forgalomba kerül. Brazília úttörő szerepet játszik az önvezető járművek mezőgazdasági bevezetésében. A Volvo már 2017-ben bemutatott egy mezőgazdasági szállításra szolgáló teherautót, majd a MercedesBenz is követte. A Massey Ferguson és a John Deere többek között az utóbbi években speciálisan Dél-Amerika számára fejlesztett és bevezetett, alacsonyabb és közepes teljesítménykategóriájú rotoros és hibrid kombájnokat hozott a kiállításra. A Colombo helyi gépgyártó pedig a világ legerősebb földimogyoró-betakarítógépét mutatta be.
Az AGCO a Fendt 1000 Vario sorozatát Dél-Amerikában is bevezeti. Az allgäui gyártónak Brazíliában ez az első nagyobb projektje a Fendt S.A. traktorgyár 1969-es értékesítése után. Ezen túlmenően az Ideal rotoros kombájnok is dél-amerikai premierjüket ünnepelték. Emellett a Momentum modellel egy új, nagy területteljesítményű szemenkénti vetőgépet mutattak be, amelyet Fendt, Massey Ferguson és Valtra márkanéven forgalmaznak. E a család 24, 30 és 40 soros modelleket foglal magában, mindegyik 45 cm-es sortávolságú. A két kisebb modell 4000 kg műtrágyát tud magával vinni, a csúcsmodell 5300 kg-ot. A szétválasztást és a maglehelyezést az AGCO vállalathoz tartozó Precision Planting cég technológiájával végzik, részterület-specifikus mennyiségi szabályozással
A brazil gépgyártó, a Colombo premierként mutatta be az Avanti C 360 modellt. 360 LE hajtómű-teljesítményével és négy földimogyorórend felszedésére alkalmas adapterével ez a világ legerősebb földimogyoró-betakarító kombájnja
A TMA, a brazil cukornádszállító-járművek és hítrágyatartályok gyártója a 2019-es Agrishow kiállításon új csúcsmodellt mutatott be. A VTX 9040 hét tengelyen áll, és így akár 40 t hasznos terhelést is elbír. A kisebb modellekhez hasonlóan a rakományt a tartály oldalirányú hidraulikus billentésével tudják átrakni a közúti szállítójárművekre
A Volvo után a Mercedes-Benz is elhozott egy önvezető mezőgazdasági nyergesvontatót. Az Axor 3131 8×4 állítható tengellyel, 2,50 m nyomtávval dolgozik, és körülbelül 20 t hasznos terhelést kínál. Az első példányt már 24 órás folyamatos műszakban éjjel-nappal használják
A VW már évtizedek óta üzemeltet teherautógyárat Brazíliában. Az Agrishow kiállításon a gyártó egy négytengelyes teherautót állított ki, amely cukornád-felépítménnyel és 22 500 literes permetlétartállyal működtethető. A Constellation 31.280 8×4 MAN motorral dolgozik, és Allison automatikát, valamint cserélhető első tengelyegységeket használ
A GTS do Brasil az egyik fiatalabb helyi mezőgazdasági gépgyártó. A vállalat a talajegyengető sínek és a mélylazítók mellett elsősorban gabonaátrakókocsikat gyárt. A portfóliót a kombájnokhoz gyártott Draper vágóasztalok és egy ikersoros vetőgép egészíti ki, ami a harmadik növény vetésére szolgál álló kukorica- és szójababállományban. Ezzel a harmadik termésnövényt már a második termés növekedése során elvetik (Brazíliában évente általában két kukoricabetakarítás is lehetséges)