A 4 méternél alig hosszabb új DEUTZ-FAHR 5-ös sorozat a legújabb moduláris technológiák széles választékát egyesíti, hogy minden üzemi feltétel mellett maximális hatékonyságot nyújtson. Az alapváltozat, amely felfüggesztett első tengellyel rendelkezik, a közepes teljesítményű traktorokon jelenleg elérhető egyik legteljesebb szerelvénycsomagot kínálja.
A 100 és 130 LE közötti teljesítményű négy típus már kapható szabványos „P” és TTV változatokban is; az új-generációs környezetbarát motorokkal és innovatív sebességváltóval, a mechanikával, a Powershift-tel és folyamatosan változtatható opciókkal, az „intelligens” hidraulikarendszerrel és komplett kiegészítő TLT-vel együtt; ezek azok a tulajdonságok, amelyek az 5-ös sorozatot minden követelményhez tökéletes traktorrá teszik. A biztonsági tanúsítványok ugyancsak elsőrangúak: minden modellnél az alapfelszereltséghez tartozik a kézifék, míg a „P” és TTV változatokban nagy teljesítményű fék található a megbízható összkerék-fékrendszer részeként. Nincsenek határok a vonórudas munkáknál sem, az 5120-as és 5130-as típusok 20 tonnás teherbírásával, ami a jelenlegi legnagyobb megengedhető érték mezőgazdasági gépjárművek számára.
Technológia, ami tiszteletet parancsol – ami segít a környezet védelmében is
Az új DEUTZ 4-hengeres, 3.620 cm3-s lökettérfogatú Tier 4i motorok, elektronikus vezérlésű közös nyomócsöves befecskendezéssel, turbó-töltőkompresszorral és közbenső hűtővel illetve megfelelő viszkostatikus ventilátorral biztosítják a legmagasabb szintű teljesítményt, megbízhatóságot és élettartamot. A szennyezőanyag-kibocsátást a kipufogógázok külső visszakeringetése és vízhűtése minimálisra csökkenti a Dízel Oxidációs Katalizátoros kipufogógáz utókezelésével együtt. E rendkívüli motorok mezőgazdasági létjogosultságát egyértelműen igazolja a forgatónyomaték teljesítménye, amely szinte állandó és a széles motor-sebességsávon belül közel van a maximális értékhez, ami valójában a mezőgazdasági alkalmazások terén leggyakrabban használt sebességsáv. Az 5-ös sorozat környezetbarát jellegét kiemeli a gyártás során alkalmazott környezetkímélő anyagok széleskörű használata.
Áttétel – számos lehetőség
A modulrendszerű kialakítás, amit már a tervezési folyamat kezdetétől alkalmazunk, teljes mértékben kifejezésre kerül az új 5-ös sorozat áttételi lehetőségeinek széles választékában. A lehetőségek mechanikus, szinkronizált, előre- és hátramenetben is 10 sebességes (5 sebességfokozat × 2 tartomány) sebességváltóval kezdődnek, maximális hatékonyságot biztosítva. A következő egy 20+20-as sebességváltó (5 sebességfokozat × 4 tartomány), majd elérünk a Powershift lehetőségekhez. Itt egy 30+30-asból illetve egy 60+60-asból áll a választék, három Powershift áttétellel és 40 km/h végsebességgel, amit akár gazdaságos motorsebességgel is el lehet érni. És ez még nem minden. Az új 5-ös sorozat felszerelhető fokozatmentesen állítható TTV sebességváltóval, amely 2 tartománnyal (szállítás és nagy igénybevétel) és 3 különböző üzemeltetési stratégia választékával: automatikus, TLT és kézi. Az üzemeltetés gazdaságosságának maximalizálása érdekében rendelkezésre áll az automatikus sebességtartás („Cruise Control”) és nullteljesítmény („Power zero”) funkció is.
Elkötelezetten az innovációért!
Mind a 4 alap-felszereltségű TLT sebesség (540, 540ECO, 1.000 és 1.000ECO) rendelkezésre áll, kiegészítve egy hidraulikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval, ami lehetővé teszi a DEUTZ motor rendkívüli teljesítményének teljes kihasználását az összes kivitel esetében. A TLT kezelése nem is lehetne egyszerűbb: az elektrohidraulikus vezérlésű és LCD kijelző jelzi az aktuális forgási sebességet annak érdekében, hogy az összes típus optimális körülmények között működjön. A vezetőfülkében lévő TLT indítógomb megtalálható a hátsó lökhárítókon is. Automatikus vezérlő funkcióval is rendelkezik, amelynél a TLT össze- és szétkapcsolását a hátsó 3-pontos mechanizmushoz kapcsolt szerkezet magassága határozza meg. Az elülső kapcsolattal fennáll az elülső TLT lehetősége is, ami a szokásos 1.000 ford/perc fordulatszámon működik. A csomagot egy független kimenőtengellyel ellátott föld feletti sebesség TLT egészíti ki.
Fejlett technológiájú hidraulikarendszer
Még olyan műveletek esetében is, amelyekhez 100 – 130 LE teljesítményű traktor szükséges, a modern mezőgazdasági alkalmazások gyakran igényelnek bőséges olajáramlást a nagyszámú vezérlőszelep ellátásához. A DEUTZ-FAHR oly módon felel meg ennek az igénynek, hogy az 5-ös sorozatot olyan hidraulikarendszerrel látta el, ami összeegyeztethető a modulegység-rendszerű kialakítással: egyes vagy tandem szivattyú 60, 60ECO vagy 90 l/perc teljesítménnyel, akár 10 hidraulikus szervizcsatlakozóval, a legigényesebb felhasználó kielégítése érdekében. De itt még nincs vége: egyéb rendelkezésre álló tulajdonsága a „Power-Beyond” [kiegészítő teljesítmény], a mechanikus vagy elektrohidraulikus vezérlők választásának lehetősége, az áramlásvezérlő, a távirányítású szelep gyújtásszabályozója és az energiatakarékos funkció. A teljesen új „ECO” változatok maximális olajáramlást biztosítanak a mindössze 1.600 ford/perc fordulatszámú motor esetén is, ezzel tovább javítva a traktor hatékonyságát.
Csúcstechnológiájú tervezés a maximális teljesítmény érdekében
Precíziós vezérlés lenyűgöző teljesítménnyel: az új 5-ös sorozat hátsó emelője a csatlakozó tengelyvégcsap végein 4.650 kg-os emelőerővel rendelkezik, ami két külső hidraulikus henger hozzáadásával 6.600 kg-ra növelhető.
Osztályán belül rekorder traktor
Az elektrohidraulikus távvezérlés elektronikus vezérlőrendszere az alsó csatlakozások közelében elhelyezett érzékelőkkel az alapfelszereltséghez tartozik és kombinált és integrált szabályozást biztosít a szokásos vontató és pozícionálási funkciókon kívül. A szabadon választható radarral a kerékcsúszás is szabályozható, ami kulcsfontosságú szerepet játszik a magas hatásfok fenntartásában a hátsó csatlakozás alkalmazásakor. Az elektrohidraulikus távvezérlés vezérlőrendszere ezen felül tartalmazza még a talajjal való gyors érintkezés lehetőségét, a lengéscsillapítást 3-pontos kapcsolású szerkezet szállítása esetén, az előre beállított helyzetben történő rögzítést, az emelési magasság korlátozását és dőlésszög szabályozását. Az első kapcsolószerkezet maximális emelőereje (szabadon választható) a tengelyvégcsap végén 1.800 kg.
Az új DEUTZ-FAHR 5 sorozat új mércét jelent a stílus, a hatékonyság, a termelékenység és a kényelem terén a középkategóriás lóerő-tartományon belül.
Kényelem és irányítás kompromisszumok nélkül
Csúcstechnológiás gépek, melyek kialakítása lehetővé teszi a maximális rugalmasságot, a felszereltségi lehetőségek széles választékával még a legigényesebb felhasználó elvárásait is képesek kielégíteni. Az 5-ös sorozat vonzó futurisztikus megjelenését a Giugiaro Design sajátos stíluskialakítása biztosítja. Az erő és az elegancia megnyerő elegye.
Az 5-ös sorozatra szerelt új „EClass” vezetőfülke, amely a DEUTZ-FAHR tervezőmérnökei és az Italdesign Giugiaro közötti együttműködés eredményeként született meg, rendkívül ergonomikus munkakörnyezetet biztosít a legmagasabb szintű kényelemmel. A szabadon választható lehetőségek kínálata rendkívül széles: mechanikus vagy hidraulikus felfüggesztések mind a vezetőfülke, mind a vezetőülés és az utasülés számára, jó látási viszonyok a tetőn keresztül, Comfortip és automatikus légkondicionáló vezérlés. Az ötletes kialakítás és az innovatív anyagok, a belső színösszeállítások, amelyek praktikusak és vonzóak is, az optimális kilátás és a vezérlés gondosan megtervezett elrendezése a DEUTZ-FAHR 5 sorozatot a közepes teljesítményű traktorok osztályának csúcsára helyezi. A működéskijelző egyszerű, könnyen érthető felület, amelyen a kezelő tudja beállítani a traktor fő paramétereit.
MŰSZAKI ADATOK |
5-ÖS SOROZAT |
||||
5110 TTV 4WD/2WD |
5120 TTV 4WD |
5130 TTV 4WD |
|||
MOTOR | |||||
Motor | Típus |
Deutz TCD 3.6 L 04 Tier 4i |
|||
Hengerek/Lökettérfogat/Befecskendezés | no/cm3 |
4 T l/3,620/ Közös vezeték |
|||
Nagy teljesítmény névleges sebesség mellett (2,200 ford/perc) | kW/LE |
77/105 |
85,5/116 |
88/120 |
|
Maximális teljesítmény (2.200 ford/perc esetén) | kW/LE |
81/110 |
89,5/122 |
93/127 |
|
Maximális nyomaték ( 1,600 ford/perc esetén) | Nm |
440 |
480 |
480 |
|
Nyomaték-növekedés | % |
32 |
30 |
28 |
|
ÁTTÉTEL ÉS TENGELYEK | |||||
Típus |
Fokozatosan állítható TTV sebesséágváltó |
||||
Sebességek száma: 5 sebesség × 2 (vagy 4) tartomány | előre + hátra |
nagy teljesítményű (munka-)tartomány: 0 – 23 kh/h |
|||
Maximális sebesség | km/h |
40/40 ECO motorsebességnél/50 |
|||
Erőátvitel |
Powershuttle |
||||
Elektrohidraulikus 4WD/differenciálzár kapcsolat |
szabványos, ASM-mel |
||||
Első tengely felfüggesztés |
külön kérésre |
||||
Fék mind a 4 keréken |
Power Brake szabványos |
||||
Kézifék |
Kézifék szabványos |
||||
Pótkocsifék |
Légfék/Hidraulikus (vagy mindkettő) |
||||
HIDRAULIKA ÉS TLT | |||||
Elektronikus hátsó rudazat |
szabványos – (4.650 vagy 6.600 kg) |
||||
Szivattyú teljesítmény | l/perc |
60 (szabványos)/60ECO (külön kérésre)/90 (külön kérésre) |
|||
Távirányítású szelepek | csatl. |
6/8/10 Power – Beyond |
|||
Szeleptávvezérlés |
Mechanikus (szabványos)/ Elektrohidraulikus (külön kérésre) |
||||
Sebességek | ford/ perc |
540/540 E/1,000/1,000 E |
|||
Föld feletti sebesség TLT |
külön kérésre |
||||
Első csatlakozás és első TLT (emelési teljesítmény – sebesség) |
külön kérésre (1.850 kg – 1.000 ford/perc) |
||||
TLT kapcsolat-vezérlés |
Elektrohidraulikus |
||||
VEZETŐFÜLKE | |||||
„E osztályú” vezetőfülke új belső kialakítással |
szabványos |
||||
Mechanikus vagy pneumatikus felfüggesztés |
külön kérésre |
||||
MÉRETEK ÉS SÚLYOK | |||||
Tengelytáv | mm |
2.430/2.390 |
2.440 |
2.440 |
|
Nyomtáv szélesség (min-max) | mm |
1.602–2.002 |
1.602 – 2.102 |
1.602 – 2.102 |
|
Súly (típustól függően eltérő lehet) | kg |
4.350 |
4.600 |
4.900 |
|
Vezetőfülke magasság | mm |
2.715 |
2.765 |
2.740 |
|
ABRONCSOK | |||||
Szabványos hátsó abroncs |
520/70 R34” |
520/70 R38” |
540/65 R38” |
[wcm-show id=106860]