Cserefelépítményes rendszer hazai tehergépkocsin
Kedvezően alakult a különböző felépítményekkel üzemeltetett Csepel D750 fajlagos fogyasztása és kihasználtsága.
Kedvezően alakult a különböző felépítményekkel üzemeltetett Csepel D750 fajlagos fogyasztása és kihasználtsága.
Hazai mezőgépiparunk fénykorában, a 70-es közepén bemutatták az első hazai fejlesztésű csavarszivattyús tartálykocsit.
Szekszárdi Mezőgép, a Mezőgépfejlesztő Intézettel együtt nekilátott az adapteres, osztott gépsor fejlesztéséhez.
Három projekt, amely nem került gyártásra, de a velük szerzett tapasztalat további fejlesztésekhez adott műszaki alapot.
Megszületése jó alapot adott szintén „Bóra” szérianéven egy új vontatott műtrágyaszóró család kifejlesztésére.
Napjaink kínálatát ismerve a pótkocsi konstrukciós megoldásai nem feltűnők, de 50 éve még merőben szokatlan számított.
A Kraus K101 amerikai műtrágyaszóró felépítmény kipróbálása adta az ötletet a Tornádó 11 megszületéséhez.
A 80-as években a MEFI, évente 100-200 projekttel foglalkozott, és kb. 20-30 gép kész terveit adta át a gyártó vállalatoknak.