Az első hazai gyártású rendfelszedő pótkocsi
Nyugodt szívvel mondható, hogy a Hamster Major/UTB-3 örökre beírta magát a hazai mezőgazdaságigép-gyártás történetébe.
Nyugodt szívvel mondható, hogy a Hamster Major/UTB-3 örökre beírta magát a hazai mezőgazdaságigép-gyártás történetébe.
Hazai mezőgépiparunk fénykorában, a 70-es közepén bemutatták az első hazai fejlesztésű csavarszivattyús tartálykocsit.
Az Agrováz 5T alváz a műtrágyaszóró-felépítménnyel alkalmazva hamar népszerű lett.
Három projekt, amely nem került gyártásra, de a velük szerzett tapasztalat további fejlesztésekhez adott műszaki alapot.
Az első kiállítást 150 ezren tekintették meg, és 183 díjat adtak ki. A 68 aranyérem több mint felét magyar gépek kapták.
Megszületése jó alapot adott szintén „Bóra” szérianéven egy új vontatott műtrágyaszóró család kifejlesztésére.
A múltban szinte valamennyi hazai pótkocsi konstrukció prototípusa le lett fárasztva az MGI fárasztópályán.
Napjaink kínálatát ismerve a pótkocsi konstrukciós megoldásai nem feltűnők, de 50 éve még merőben szokatlan számított.
A Kraus K101 amerikai műtrágyaszóró felépítmény kipróbálása adta az ötletet a Tornádó 11 megszületéséhez.
Egy jól ismert márkanévnél nagyobb adu nem is lehetne a gépgyártó vállalkozás kezében az induláshoz.