Egy kategóriában két Toyota versenyző, de más a célcsoport

A magyarországi újautó piacon tavaly megszerzett első helyét a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota – piaci részesedését növelve – meg tudta őrizni ez év első negyedévében.

 

A piacvezető japán autómárka, a Toyota virtuális sajtótájékoztatón mutatta be két modelljét

Az első negyedévi eladási statisztikában jól szerepelt: a Highlander és a Land Cruiser. Csak idén lett elérhető az ügyfelek számára a Highlander, és már most szegmense negyedik legnépszerűbb modellje, 12,8%-os részesedéssel. A Land Cruiserrel közösen a nagyméretű SUV-ok kategóriában, 16,5%-os részesedéssel, pedig a harmadik helyet hozta el a Toyota számára.

 


A világ több mint 190 országában kapható a Land Cruiser (Fotó: Toyota)

 

A legendás terepjáró, a megújult a Toyota Land Cruiser

A közel hét évtizedes múltra visszatekintő terepjáró új, a korábbinál erősebb, 2,8 literes dízelmotort kapott (204 LE/150 kW-os teljesítmény). Az új erőforrással az autó 3 másodperccel hamarabb, 9,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A 6 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt terepjáró végsebessége 175 km/óra.

A Stop & Start technológiának köszönhetően az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,0 l/100 km-re, a CO₂-kibocsátás pedig 192 g/km-re csökken.

A felfrissített multimédia- és navigációs rendszert erősebb szoftver szolgálja ki, a 8 colos kijelző gyorsabb reakciókkal bír. Az Apple CarPlay® és az Android Auto™ kompatibilitás kiszolgálja az ügyfelek digitális igényeit.

A biztonságról a második generációs Toyota Safety Sense gondoskodik, amely már a továbbfejlesztett gyalogos- és kerékpáros-felismerő PCS-t, és az intelligens adaptív sebességtartó automatikát is tartalmazza.

 


Az egyik legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjáróként ismert, de kényelmi szempontból is sokat nyújt (Fotó: Toyota)

 

Toyota Highlander, a hétüléses hibrid modell

A piacvezető japán autógyártó legnagyobb SUV modellje 2021 elején jelent meg először a nyugat-európai márkakereskedésekben.

A Highlander Hybrid öntöltő hibrid hajtáslánca már képes a nagyobb távolságokat autózók, az autópályán történő közlekedés igényét is kielégíteni. Akár 125 km/órás, tisztán elektromos utazósebesség folyamatos tartására alkalmas hosszabb távon is, ezzel megoldva a korlátozott elektromos hatótáv problémáját.

A Toyota TNGA-K padlólemez előnyeire építve a Highlander fényűző belső teret és alacsony károsanyag-kibocsátást kínál. A hétüléses SUV kényelmét remek vezethetőség, kiemelkedő biztonsági felszereltség, kivételesen csendes futás, összkerékhajtás jellemzi.

A Highlander negyedik generációs full hibrid hajtása hatásosan kombinálja a 2,5 literes benzinmotor, az első és hátsó elektromotorok és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hidrid akkumulátor erejét. A rendszer kombinált összteljesítménye 248 lóerő, ezzel mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri 180 km/órát, vontatókapacitása kéttonnás. Vegyesüzemi átlagfogyasztásának legalacsonyabb értéke mindössze 6,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 149 g/km. Ezek alapján a Highlander Hybrid büszkélkedhet a legjobb, teljesítményre vetített CO2-emissziós mutatóval az öntöltő hibridek kategóriájában.

 


A Highlander Hybrid kombinálja a praktikus, dinamikus, prémium városi SUV-k kifinomultságát az összkerékhajtású terepjárók erejével, elnyűhetetlenségével és keménységével
(Fotó: Toyota)

 

Forrás: Toyota, online sajtóbemutató

Összeállította: Barna Ferenc

agrár erőforrás gép hibrid Highlander land cruiser mezőgazdaság toyota
..