Kirovec K-742 M Premium
A szentpétervári traktorgyár a széles nemzetközi nagyközönség előtt, a legutóbbi AGRITECHNICA kiállításon mutatta be a legújabb Kirovec K-7M generációt.
Bármilyen hihetetlen, de kicsivel több, mint fél évszázada már, hogy az első Kirovec traktor megjelent a magyar földeken. Forgalmazásának első 20 évében, a KSH adatai szerint közel 1200 darab állt munkába a magyar gazdaságokban a K-700, 700A és K-701 traktorokból. Négy éve újraindult a legendás Kirovec traktorok forgalmazása itthon. Az új generációk megtartották a nagy elődök legendás tulajdonságait, azonban külső megjelenésükben már alig emlékeztetnek az itthon is szép számban munkába állt K-700 és K-701 modellekre. Cikkünkben bemutatjuk az új generáció EU-piacos, hazánkban is elérhető, K-742 M Premium modelljét.
Az új generáció megjelenésben is sokat fejlődött, elődjéhez képest
ENERGIATAKARÉKOS, MAGAS NYOMATÉKÚ MERCEDES-MOTOR
A traktorban 428 LE teljesítményű, korszerű Mercedes ОМ460LA.E3A/3 típusú, soros, hathengeres dízelmotor szolgál erőforrásul, amely 1 800 f/min névleges fordulatszámú. Az energiatakarékos (205 g/kWh), magas nyomatékú (max. 2 000 Nm), alacsony fordulatszámú, 12,82 literes dízelmotor teljesíti az érvényben lévő emissziós előírásokat. A motor szűrőinek és hűtőrendszerének karbantartását könnyű hozzáférés, illetve felhasználóbarát megoldások segítik, de a szerviz megkönnyítésére más egységeknél is könnyen hozzáférhető szerelő panelek állnak rendelkezésre.
A traktorban egy megbízható, korszerű, magas nyomatékú Mercedes dízelmotor szolgál erőforrásként
ERŐÁTVITEL FRISSÍTETT VEZÉRLÉSSEL
Az erőátvitelről egy automatizált sebességváltó gondoskodik (16F/8R), négy tartományban, tartományon belül terhelés alatt kapcsolható hidraulikus sebességváltással, a tartományok közötti váltás pedig elektro-pneumatikus rendszer segítségével. Az új generációs KOMANDPOST-3 rendszer a teljes sebességváltó kényelmes és egyszerű vezérlését teszi lehetővé, egy kartámaszba épített, multifunkciós joystick segítségével. A frissített KOMANDPOST rendszer jellemzője az új algoritmus, amely megvédi a sebességváltót az üzemeltető hibás műveleteitől. A K-7M széria erősebb T-400 futóműveket kapott, amelyek immár 27%-kal magasabb teljesítmény továbbítására is képesek. Ha extrém nehéz terepviszonyokkal kell megküzdeni, akkor önzáró No-Spin differenciálművek lehetnek a segítségünkre.
A két alvázkeretből álló törzscsuklós rendszer túlméretezett, hosszú élettartamú csuklópontokkal kapcsolódik egymáshoz
NEHÉZ IGÉNYBEVÉTELRE TERVEZETT ALVÁZSZERKEZET
A két alvázkeretből álló törzscsuklós rendszer túlméretezett, hosszú élettartamú csuklópontokkal kapcsolódik egymáshoz. A váz hossztartói nagy keresztmetszetű, vastag falú zártszelvényekből állnak. A mellső hajtott tengely a Kirovec traktorokon régóta jól bevált, félelliptikus, laprugós felfüggesztéssel kapcsolódik a vázhoz, míg a hátsó futóművet mereven, csavarpántos megoldással csatlakoztatták. A mellső keret frontrészén pótsúlyozásra is lehetőség van.
A motor hűtőrendszerének karbantartását felhasználóbarát megoldások segítik
TERHELÉSÉRZÉKELÉSES HIDRAULIKA, FINOM INDÍTÁSÚ TLT
A robusztus, nagy teherbírású (9000 kg) hátsó hárompont-függesztő rendszer CAT IV szabványú, de opcióban lehetőség van CAT III csatlakozóelemekkel való kiegészítésre is. Az alsó függesztőkarok gyorscsatlakozó elemekkel rendelkeznek a munkagépkapcsolat létrehozásának megkönnyítése érdekében. Vontatott munkagép és pótkocsi vontatáshoz is rendelkezésre állnak vonószerkezetek, továbbá fék, illetve elektromos rendszereket kiszolgáló csatlakozások. Az 1000 f/min fordulatszámot biztosító, finom indítású teljesítmény leadó tengely cserélhető kivezetésű, és háromféle szabványú tengelycsonk-variáció alkalmazására ad lehetőséget. A TLT-n nyerhető maximális teljesítmény a motor névleges fordulatszámánál nem kevesebb, mint 257 LE. A BOSCH EHR terhelésérzékeléses (Load Sensing) hidraulikus rendszert egy nagy teljesítményű, 180 l/min(opcióban 250 l/min) kapacitású szivattyú szolgálja ki, és 4 pár kihelyezett hidraulikakör áll rendelkezésre.
Az erőátvitelről egy automatizált sebességváltó gondoskodik
A robusztus, nagy teherbírású hátsó hárompont-függesztő rendszer CAT IV szabványú
KÉNYELMES, NAGY HELYKÍNÁLATÚ VEZETŐFÜLKE
A borulásvédő kerettel (ROPS) é s leeső tárgyak elleni védelemmel (FOPS) ellátott fülke az előző generációhoz képest számos ponton továbbfejlesztésen ment át, így még jobban kielégíti az ergonómiai igényeket. Fokozták a fülke szigetelését, így 10 dB-lel csökkent a zajszint. Az erősített fülkepadló háromrétegű szigetelést kapott, továbbá egyéb szigetelésjavításoknak köszönhetően akár túlnyomás is elérhető a fülkében. A kiváló kilátást nyújtó kabin még tágasabb lett, a fülkére ható káros rezgéseket hidraulikus lengéscsillapítók csökkentik. A kényelmes SIBECO vezetőülés pneumatikus rugózású, és pótülés is rendelkezésre áll, amely biztonsági övvel is rendelkezik. A légkondicionált kabinban a fűtőberendezést is áttervezték, és kétféle feszültségben, 12, illetve 24 voltos, 50 Amper áramerősségű csatlakozó is elérhető. Nem kell azoknak sem aggódniuk, akiknek a telefon feltöltéshez USB-csatlakozásra van szükségük, hiszen ez is elérhető. Az éjszakai munkavégzés megkönnyítéséhez a kabint összesen 8 darab LED munkafényszóróval szerelték fel. A mögöttünk zajló történésekről nagyméretű, fűthető, elektromosan állítható külső visszapillantó-tükrökből tájékozódhatunk. A traktor üzemi jellemzőiről a fülkeoszlopba épített, új, többfunkciós kijelző ad tájékoztatást, amely szintén újdonság a fülkében.
Összeállításunkból is kitűnik, hogy a törzscsuklós traktorok 90 éves gyártási és fejlesztési tapasztalatával rendelkező, legendás Kirovec márka, legújabb generációs K-742 M Premium modellje elérhető árával é s hatékonyságával tökéletes választás.
További információkért keresse a hazai forgalmazót:
Kond-Coop Kft.
5555 Hunya, Petőfi u. 5.
+36303994935
www.kondcoop.hu
Szerző: Farkas Imre