fbpx

GÉPmax – 2018-0708 – július-augusztus

Írta: Szerkesztőség - 2018 augusztus 16.


Előfizethető: [email protected]

Az online is olvasható cikkek.

Kedves Olvasó!

Aktuális számunk tartalmából szemezgetve először az elektromos hajtású rakodógépek előnyeit, hátrányait, az aktuális trendeket ismertető cikkünket emelem ki. Egyelőre nem várható, hogy hamarosan elektromos traktorral fogunk szántani vagy szállítani, így a következő néhány évtizedben a külső gazdasági területeken nagy valószínűséggel a dízelmotorok maradnak az elsőszámú erőforrások. A gazdaságilag meghatározó elektromos hajtómotorok sorozatgyártásra alkalmas változatai ezen a területen még jó ideig nem jelennek meg, különösen azért, mert a dízelmotor hatékonysága erős terhelés esetén verhetetlenül nagy. Ugyanakkor a mezőgazdasági ágazatban is előretörőben vannak az elektromos alkalmazások, amelyek közül például gazdasági udvarokban, rakodási munkáknál kifejezetten előnyös megoldások is léteznek. Cikkünk ezek közül szemezget.

Érdekes összeállítás olvasható 82. oldalon kezdődő írásunkban: 100 éve a klasszikus AS gumiabroncsprofil határozza meg a traktorok vonóerőátvitelét – kezdve az acélkerekekkel, a tömör gumiabroncsokon és a levegővel töltött diagonál abroncsokon át, a modern, tömlő nélküli, innovatív bordázatkialakítású radiál gumiabroncsokig. Az utóbbi években azonban a traktorabroncsokkal kapcsolatos követelmények folyamatosan változtak. Napjainkban nagyobb sebességgel szállítanak és a bérvállalkozásoknál csak közúton dolgoznak egyes traktorok, nem pedig szántóföldön vagy réteken. Ezzel együtt az új univerzális profilok és a modern blokkprofilos ipari gumiabroncsok egyre érdekesebbé válnak. Bemutatjuk, hogy mi a helyzet most, és mi várható ezen a piacon, illetve hogy hol vannak meg alkalmazási potenciálok és korlátok. Lapunkban ritkábban mutatkozik be a DeutzFahr, így most külön örülünk annak, hogy német kollégáink tesztjében ez a traktormárka szerepel. A 2016 nyarán bemutatott Deutz-Fahr Agrotron 6 sorozat nemcsak sikeres optikai frissítésnek nevezhető, hanem számos technikai részleten is javított a gyártó – és ehhez jön még az új RCshift sebességváltó. A Deutz-Fahr ezzel határozott lépést tett a mechanikus, terhelés alatt kapcsolható sebességváltó alkalmazása irányába, alternatívaként a fokozatmentes teljesítményelágazásos TTV-változattal szemben. 22. oldalon kezdődő cikkünkben részletesen megismerhetik tapasztalatainkat.Remélem, lapunk elolvassa hasznos időtöltésnek bizonyul!

Üdvözlettel: Fodor Mihály

főszerkesztő, Gépmax magazin

 
CÍMKÉK