fbpx

GÉPmax – 2018-0506 – május-június

Írta: Szerkesztőség - 2018 június 10.


Előfizethető: [email protected]

Az online is olvasható cikkek.

Kedves Olvasó!

A közelmúltban érdekes külföldi bemutatón vehettem részt, az Amazone jóvoltából. Bár az eseményről szóló beszámolót a következő számunkban olvashatják, a cégvezetőkkel való beszélgetésből annyit előre tudok bocsájtani hogy Németországban optimistábban tekintenek az ágazatban a generációváltásra, emellett a gyártásnál sem jelent neuralgikus pontot a csapat iatal mérnökökkel való bővítése. Jó lenne a hazai viszonyokban is hasonló tendenciákat felfedezni…

De ha már hasonlítgatunk, próbáljuk ezt inkább a gépeknél megtenni – friss számunk témái között tallózva több izgalmas lehetőséget is látok erre. Itt van például a „kerék vagy gumiheveder” kérdés, amivel kapcsolatban német kollégáink egy igazán széles körű tesztet végeztek a John Deere 9RT, 9RX és 9R típusai között. Nem tudományos vizsgálatról van szó, hanem egy gyakorlati szempontokhoz igazodó összehasonlító tesztről – ami egyszerű módon mutatja be az egyes járószerkezetek lehetőségeit és korlátait. Nem kérdéses, hogy a gumihevederes járószerkezetek a legtöbb feltétel esetén több vonóerő átadására képesek, mint a kerekek. Az érem másik oldalán szerepel a vezetési kényelem, a karbantartási költségek és a gördülési ellenállás. A tapasztalatokat a 30. oldalon kezdődő cikkünkben olvashatják.

Egyre több gyártó jelenik meg a piacon olyan szemenkénti vetőgépekkel, amelyeknél a munkavégzés sebessége eléri, vagy akár meg is haladhatja a 15 km/h-t. A 48. oldalon kezdődő cikkünkben megmutatjuk, hogy a legfontosabb gyártók mely technológiákat használják leginkább a magok adagolásánál és lehelyezésénél, ki miben látja a pontos és gyors vetés kulcsát.

Németországban a tarlóhántást főleg kompakt tárcsás boronákkal végzik. Vannak azonban olyan talajok és termőhelyek, ahol a tárcsák gyorsan elérik teljesítőképességük határát. Ilyenkor a nagy rugós fogú boronák és a rugós kapákkal felszerelt kultivátor veheti át a feladatot. A 40. oldalon induló cikkünkben szintén a legfontosabb gyártók megoldásait vesszük szemügyre, követve az aktuális trendeket, és természetesen érdekes támpontokat adunk a hazai viszonyokhoz.

Remélem, lapunk elolvasása hasznos időtöltésnek bizonyul!

Üdvözlettel: Fodor Mihály főszerkesztő

 
CÍMKÉK