Yacaré 1950 gumihevederes futómű kombájnokra

Írta: Farkas Imre - 2025 december 14.

A Franco Fabril Yacaré 1950 gumihevederes futóműve a kombájnok járószerkezetét alakítja át úgy, hogy a teherelosztás és a talajhoz való alkalmazkodás a betakarítás teljes ideje alatt kiegyensúlyozott maradjon.

A Yacaré 1950 futóművet kifejezetten arató-cséplő gépekhez fejlesztették, és „minden kombájntípushoz” adaptálható. A gyártó, az argentin Franco Fabril a konstrukcióval azt célozza, hogy a gép súlya nagy felületen oszoljon el, ezáltal a járószerkezet kisebb nyomást gyakoroljon a talajra, miközben a kombájn stabilitása különféle terepviszonyok között is megmarad. A prospektus kiemeli a jobb teherelosztást és a különböző talajtípusokhoz való alkalmazkodóképességet, ami a nagy munkaszélességű, nehéz betakarítógépek esetében különösen fontos szempont.

A futómű háromszög alakú keretben elhelyezett gumihevederrel dolgozik. A felső részen egy nagy átmérőjű, bordázott hajtókerék található, amely a heveder meghajtásáért felel, elöl és hátul pedig támasztó- illetve feszítő kerekek vezetik a szalagot. Az alsó görgősor több, kisebb átmérőjű futógörgőből áll; ezek osztják el a terhelést a talaj felé, és gondoskodnak arról, hogy a heveder a teljes érintkezési felületen egyenletesen feküdjön fel.

Yacaré 1950 gumihevederes futómű
A futómű háromszög alakú keretben elhelyezett gumihevederrel dolgozik
(fotó: francofabrilsa.com.ar)

A kombájnokra szerelhető Yacaré 1950 gumihevederes futómű

A Yacaré 1950 egyik fontos szerelési jellemzője, hogy a központi tengely több pozícióban állítható. Ez megkönnyíti a futómű hozzáigazítását a különböző kombájntípusokhoz, illetve azok tengelymagasságához és alvázgeometriájához. A futómű felszerelése „könnyű elhelyezést” kínál, ami a műhelyben végzett átépítés idejét csökkentheti, és egyszerűsíti az utólagos beépítést.

A gumiheveder Bridgestone márkájú szalagból készül, ami a heveder minőségére és tartósságára vonatkozó elvárásokat jelzi. A feszítést hidraulikus rendszer biztosítja, így a szalag előfeszítése az üzemi körülményekhez igazítható, valamint kompenzálható a használat közben fellépő nyúlás. A megfelelő feszítés kulcskérdés a tapadás, a hevedervezetés és az élettartam szempontjából, ezért a hidraulikus megoldás a használat során pontos beállítást tesz lehetővé.

A központi és a futógörgők agyai olajfürdőben futnak, dupla tömítéssel. A csapágyazás zárt rendszerben, kenőolajban működik, két tömítési vonallal. Ez a kialakítás a por, a sár és a nedvesség távol tartásával csökkenti a csapágykopást, és meghosszabbíthatja az egyes egységek karbantartási intervallumát. A megoldás különösen betakarításkor előnyös, amikor a gép poros, növényi maradványokkal terhelt közegben dolgozik, és a járószerkezet folyamatosan ki van téve a szennyeződéseknek.

A futómű magassága 864 milliméter, teljes hossza 2700 milliméter, szélessége pedig 773 milliméter. A konstrukció tömege 2400 kilogramm. Ezek az adatok jelzik, hogy egy robusztus, nagy saját tömegű egységről van szó, amelyet elsősorban nagyteljesítményű kombájnokra terveztek. A tömeg hozzájárul a heveder talajra gyakorolt nyomásához és a tapadáshoz, ugyanakkor a gép összsúlyába is beleszámít, amit a kombájn kiválasztásánál és az országúti közlekedésnél figyelembe kell venni.

Forrás: francofabrilsa.com.ar


GÉPmax Tudástár: Elektromos terepi munkagép – Akkumulátoros vagy hibrid hajtású, kompakt munkagép, amely csendes üzemmel és alacsony üzemeltetési költséggel támogatja a telepi és ültetvényes feladatokat.

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.