A Toyota RAV4 legújabb generációja új technológiákkal, modern hajtásláncokkal és fejlett digitális megoldásokkal érkezik az előző szériákhoz képest.
Az európai piacra kizárólag hibrid és plug-in hibrid kivitelben érkező újdonság az emissziócsökkentés és a digitális járműfunkciók új szintjét célozza meg. A jármű alapjául szolgáló új generációs plug-in hibrid rendszer 22,7 kWh-s akkumulátora 100 km-es elektromos hatótávot biztosít (WLTP), és 50 kW-os DC gyorstöltéssel akár fél óra alatt is feltölthető 10-ről 80 százalékra. A 304 lóerős összkerékhajtású változat 5,8 másodperces 0–100 km/órás gyorsulással rendelkezik.
A padlóba integrált akkumulátor javítja a tömegközéppontot és stabilitását, míg az új fedélzeti rendszer – Toyota Arene – fejlett vezetéstámogató és digitális funkciókat tesz lehetővé. A geofencing technológia automatikusan optimalizálja az elektromos üzemmód használatát az útvonal és a közlekedési körülmények függvényében. Újdonságként elsőkerék-hajtású PHEV kivitel is megjelenik, 268 lóerős teljesítménnyel. A teljes hibrid változat is új hajtástechnológiát kapott, az AWD-i változat 191, míg az elsőkerék-hajtású kivitel 183 lóerős rendszerteljesítményt nyújt. (Fotó: newsroom.toyota.eu)
Farkas Imre
GÉPmax Tudástár: geofencing – A geofencing olyan digitális technológia, amely előre meghatározott földrajzi zónákhoz köti a jármű bizonyos funkcióit. A Toyota RAV4 esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor például belép egy városi környezetvédelmi zónába. Így a sofőrnek nem kell manuálisan beavatkoznia, a jármű magától optimalizálja a hajtáslánc működését a környezeti és közlekedési feltételek alapján, ami egyszerre szolgálja a hatékonyságot és a kibocsátáscsökkentést.