A Plus traktorokat tavaly mutatták be S-Control II rendszerrel, 40 km/h sebességű, 24 előre-/24 hátrameneti fokozattal rendelkező, kéttartományos powershift váltóval. A legnagyobb, 100, 110 és 117 lóerős modellek – a 4100, 4110 és 4120 – mostantól elektrohidraulikus powershuttle rendszerű, 12 előre-/12 hátrameneti fokozattal rendelkező váltóval is elérhetők. Ezt a verziót kifejezetten a homlokrakodós felhasználók igényeire szabták: előre és hátra 12 sebességfokozatot kínál, elektronikus irányváltással a gyors, de egyenletes irányváltásokért.
Új powershuttle felszereltség
A 12F/12R powershuttle váltóval szerelt traktorok mechanikus vonóerőszabályzással rendelkeznek. 2025 végétől opcionálisan elektromos automata kormányzással is rendelhetők. Egy választható telematikai csomag pedig lehetővé teszi a kétirányú adatkommunikációt.
A Plus traktorokra jellemző, váltótól függetlenül közös jellemzők közé tartoznak az alábbiak: LED munkalámpák, megnövelt, 130 literes üzemanyagtartály és 75 mm-rel nagyobb hasmagasság, amelyhez a 420/85 R38-as maximális hátsó abroncs opcióval 480 mm-es teljes hasmagasság társul. A kuplungolást fékpedállal lehetővé tevő fék-kuplung funkció különösen hasznos a homlokrakodós munkák során.

A megengedett össztömeg 7,7%-kal, 7,0 tonnára nőtt, ami nehezebb terhek kezelését is lehetővé teszi, míg a nagyobb teljesítményű hidraulikaszivattyú 82 l/perc olajáramot biztosít a nagy igényű, hidraulikus működtetésű munkaeszközökhöz7. A munkaeszközök csatlakoztatását érintő egyéb fejlesztések közé tartozik a hátsó emelési kapacitás növekedése 4.400 kg-ról 4.700 kg-ra, valamint egy új front TLT egység, amely nedves tengelykapcsolóval rendelkezik a karbantartási igény csökkentése érdekében. A választható beépített első függesztő berendezés kompatibilis az új Class 1.5 HD első tengellyel, amely javított kormányreakciót biztosít.
Alapértelmezett váltó felszereltség
A megszokott 24F/24R HiLo váltóval rendelt modellek elektronikus vonóerőszabályzással rendelkeznek, a függesztett munkaeszközök precíz kezeléséhez. Az Auto PTO funkció automatikusan kapcsolja be/ki a hátsó TLT-t a függesztőkar magasságának megfelelően. A vezetőfülke kényelmét mechanikus fülkerugózás növeli, és hidraulikus automata kormányzás is elérhető. Emellett a változó áttételű kormányzás jobb beállítást tesz lehetővé az első kerekek kormányzási szögéhez.
Új rakodó opció
Az új S635 homlokrakodó a frissített 4100–4120 Plus Powershuttle modellekkel együtt került bevezetésre, és azok méreteihez, funkcióihoz és képességeihez lett igazítva: maximális emelési magassága 3,8 méter, teherbírása 2.098 kg. A rakodó gyárilag felszerelhető, vagy a traktor rendelhető előkészített változatban is, alvázzal és hidraulikaszettel, hogy a kereskedő könnyen felszerelhesse.

Az S635 kialakítása során a csatlakozási pontot közelebb helyezték a traktorhoz, így ideális súlyelosztás érhető el a traktor/rakodó kombinációval, amely maximális stabilitást biztosít a munkavégzés során. A rakodókar ívelt profilú a jobb kilátás érdekében, amit tovább segít a mechanikus önszintező rendszer elhelyezése a kar alatt, valamint a hidraulikatömlők elrejtése a karok belsejében, ezzel is védve azokat a sérülésektől.
Az S635 további jellemzői: automatikus rögzítés a traktorhoz, gyorscsatlakozó többkörös hidraulikus csatlakozó biztonságos tárolással, harmadik kör váltószelep, eszköz vízszintjelző, lengéscsillapító felfüggesztés és Euro-típusú keret. Opcionálisan rendelhetők a rakodókeretre szerelt sárvédők is. Az elérhető kiegészítők között szerepel egy új, nagy kapacitású kanál is, amely gyors és teljes rakományürítést tesz lehetővé. A kopásálló kanálperem megfordítható, ha az él elhasználódik.
Forrás: steyr-traktoren.com