Az elektromos hajtásláncok fejlődésének egyik ékes példája a Rivian második generációs Quad-Motor rendszere, amely a 2026-os modellévtől érkezik az R1S SUV és R1T pickup modellekbe. Az új fejlesztés a korábbi 835 lóerő helyett immár 1025 lóerőt, valamint 1625 Nm forgatónyomatékot szállít, ami a belső égésű motorok világában aligha lenne elképzelhető egy hasonló méretű jármű esetében. A Rivian által kínált teljesítmény ma már nemcsak a luxus- vagy sportmodellek világában számít meghatározónak, hanem a szabadidő-autók és haszonjárművek szegmensében is.
Fejlett hajtáslánc és optimalizált vezérlés
A Rivian Quad-Motor rendszerének egyik kulcseleme, hogy mind az első, mind a hátsó tengelyen külön hajtási egység dolgozik, tengelyenként két-két elektromotorral. A hátsó egység teljesítményre hangolt áttételezéssel dolgozik, míg az első egységet hatékonyságra optimalizálták. Ez lehetővé teszi, hogy az R1 modellek „Conserve” vezetési módban – a hátsó hajtásleválasztással – a becsült hatótáv a Quad-Motor esetén akár 602 kilométer is lehet, a Conserve mód ezt 644 kilométerre nyújtja. A motorok olajhűtése javítja a hőmenedzsmentet alacsony sebességű terepezésnél, miközben országúti közlekedésnél is hatékonyabb működést biztosít.
A négy motor egyedi vezérlése nemcsak a kanyarstabilitás és úttartás tekintetében jelent előnyt, hanem lehetőséget teremt olyan manőverek végrehajtására is, mint a szeptembertől elérhető „Kick Turn” funkció. Ez a képesség lehetővé teszi a jármű tengely körüli elforgatását, akár mozgás közben is – hasonlóan a Mercedes G580-as modelljének G-Turn rendszeréhez, de annál továbbfejlesztett formában. A hamarosan érkező „Adventure Department Tuner” szoftver pedig lehetővé teszi a futómű és vezetési karakterisztika finomhangolását érintőképernyős csúszkák segítségével.
Belső tér és felszereltség – prémium irányba nyit a Rivian
Az új Quad-Motor modellek nemcsak teljesítményükkel, hanem belső kialakításukkal is megkülönböztetik magukat a kínálat többi tagjától. Az „Ascend” elnevezésű szint jellegzetességei közé tartoznak a bronz díszítések, steppelt üléskárpit, valamint a szövettel burkolt ajtók és műszerfal. A konfigurációk háromféle szín- és faberakás-kombinációban érhetők el: Ocean Coast Driftwood-dal, Slate Sky Walnut-tal, illetve Black Mountain Brown Ash-sel.
A szériafelszereltség része többek között a gombnyomásra sötétedő panorámatető, a 16 hangszórós audiorendszer, az alsó védőlemezek, az integrált légkompresszor és a teljesen fekete külső kiegészítők. Minden 2026-os modellévű Rivian már alapesetben megkapja az Észak-Amerikai Töltőszabvány (NACS) csatlakozót, valamint a CCS adaptert is, így a jármű kompatibilis a közösségi Level 2 és DC gyorstöltő hálózatokkal.
Különbséget jelentő részletek
A Rivian R1 Quad-Motor modellek külső megjelenésében is hordozzák teljesítménycentrikus karakterüket. A Laguna Beach Blue színű féknyergek és emblémák, a bronz színű felnik és a diszkrét sasquatch logó mind a típus egyediségét hangsúlyozzák. Utóbbi egyébként a Rivian Gear Guard biztonsági rendszerének kabalafigurája – plüssváltozatban is elérhető. A 20 és 22 colos keréktárcsákhoz elérhető opciók közt szerepelnek ultranagy teljesítményű nyári gumik, illetve 34 colos terepgumik is, ami jól szemlélteti a típus kettős karakterét: ugyanúgy alkalmas sportautókkal való gyorsulási versenyre, mint erdei vagy sziklás terepen való közlekedésre.
Forrás: rivian.com/quad