A Renault Európán kívüli piacaira irányuló üzleti és gyártmánystratégiájának részét is képezheti, hogy 3 milliárd eurót fektetnek be 8 új modellbe, ebből öt járművet a C és D szegmensben.
Egy új kompakt, moduláris architektúra (CMA) platform, a D és E szegmens számára készül, Dél-Koreában, a Geely-vel közösen. A Renault fő célja, hogy 2027-re minden harmadik járművet elektromos vagy hibrid változatban értékesítsen. Az új platform 4 és 5 méter közötti hosszúságot, négyféle, 2,6-3 méter közötti tengelytávot tesz lehetővé, 3 különböző hátsó túlnyúlással, kialakítással.
Az első ilyen jármű a Kardian, a B-szegmensben, de lesz két kishaszonjármű is az új alapokon. A meghajtást 1 literes, turbós, flexi-fuel benzinmotor (E100), PB-gáz, mild hibrid (48V) és full hibrid biztosítja, utóbbi csak első- és 4×4-es meghajtáshoz. A Niagara Concept-be az új E-Tech hibrid összkerékhajtású technológia került, amely az elektromos és elektronikus architektúrák legújabb generációjának előnyét nyújtja, amely megfelel az összes jelenlegi és jövőbeli szabályozásnak.
Kiss Bertalan
Szöveg és kép: https://media.renault.com