fbpx

Az új Renault Master a 2025-ös év kisteherautója

Írta: Farkas Imre - 2024 október 27.

Az új Renault Master elnyerte a tekintélyes International Van Of The Year (IVOTY) címet 2025-re. Az Év Nemzetközi Van Of The Year (IVOTY) ünnepségére szeptember 16-án került sor a hannoveri IAA Transportation alatt, és az Új Renault Mastert egy 25 európai országot képviselő szakértői testület egyhangúlag választotta ki.

A zsűrit különösen lenyűgözte az új Master teljesen új dizájnja, az innováció mennyisége és a technológiai szintje, valamint az aerodinamikában tapasztalható kézzelfogható fejlesztések, amelyek mindegyike előnyt jelent a többi versenyzővel szemben.

Az új Renault Master a kategóriájában az egyetlen jármű, amelyet Franciaországban gyártanak (az IC, elektromos és hidrogén kínálatban), és minden karosszériaváltozata ugyanazon a gyártósoron gördül le a Metz melletti Batilly-ben (Kelet-Franciaország).

Renault Master
A zsűrit különösen lenyűgözte a New Master teljesen új dizájnja
– fotó: https://www.renaultgroup.com/

Az új Renault Master számos konfigurációban elérhető, beleértve a dízelmotorokat (Blue dCi, 105-170 LE), az elektromos motorokat (96 vagy 105 kW, 40 vagy 87 kWh-s akkumulátorral).

Több mint 40 variáció áll rendelkezésre, és az átalakítási lehetőségek korlátlanok. A kisteherautó elsőkerék-hajtással akár 2 tonna hasznos terhet is képes szállítani, első- vagy hátsókerék-hajtással. Raktere 11-22 köbméteres befogadó kapacitású.

Az ülések választéka felfüggesztett, forgatható és egyedi modelleket, három padtípust és a TEP mellett két szövet közül választhat. Az új kabin mindenki számára kényelmesebb, a tárolórekeszek pedig 135 literesek – 25%-kal több, mint az előző változatban.

Renault Master műszerfal
A fedélzeti multimédiás rendszer beépített Google képességekkel és 10 hüvelykes képernyővel rendelkező OpenR Link – fotó: https://www.renaultgroup.com/

A Renault a kisteherautó aerodinamikájának minden részletét csiszolta – lerövidítette a motorháztetőt, előretolta a szélvédőt és beállította a dőlésszögét, átalakította a visszapillantó tükröket és a lökhárító légcsatorna beömlőnyílásait, meghúzta a háttámlát, finomította a tető dőlésszögét stb. 20%-kal csökkenti az SCx-ét, növeli az akusztikus kényelmet a fülkében, és 39 g/km-rel csökkenti a CO2 -kibocsátást (az IC New Renault Master összkibocsátása ennek eredményeként 200 g/km alatt van). Az elektromos változat fogyasztása 20%-kal alacsonyabb, mint a jelenlegi Master modellé.

A fedélzeti multimédiás rendszer beépített Google képességekkel és 10 hüvelykes képernyővel rendelkező OpenR Link, amely vezeték nélkül kapcsolódik az Android Auto-hoz és az Apple CarPlay-hez, a jármű pedig távolról csatlakozik a My Renault alkalmazáshoz.

Forrás: https://www.renaultgroup.com/