fbpx
▼Hirdetés
▼Hirdetés

2025-ös RAM 2500 és 3500 – több nyomaték, nagyobb vonóerő

Írta: Farkas Imre - 2025 május 19.

A 2025-ös modellévre teljesen átdolgozott RAM 2500 és 3500 Heavy Duty modellek új mércét állítanak a nagy teherbírású pickupok szegmensében. A Cummins-szal közösen fejlesztett új, 6,7 literes High Output Turbo Diesel motor nemcsak teljesítményben, hanem hatékonyságban és megbízhatóságban is komoly előrelépést jelent. Mindezt egy új, nyolcfokozatú TorqueFlite HD automatikus váltóval párosították, amely simább működést és jobb vontatási képességeket biztosít.

Megerősített hajtáslánc és fokozott vontatási teljesítmény

A modellfrissítés egyik legfontosabb eleme az új Cummins High Output dízelmotor bevezetése, amely 430 lóerőt és 1 457 Nm forgatónyomatékot biztosít. Ez a nyomaték immár minden fokozatban elérhető, így jelentős, 70%-os növekedést jelent a korábbi 2500-as modellekhez képest. Az új konfigurációval a RAM 2500 gyorsulása is javult: 0-ról 100 km/h sebességre 6,9 másodperc alatt gyorsul, szemben az elődmodell 8 másodperces értékével.

RAM-2500 trailerrel
Akár 16 tonnát is vontathat (fotó: media.stellantisnorthamerica.com)

Az új TorqueFlite HD váltóval kombinálva a maximális vontatási kapacitás elérheti a 16 609 kg-ot, míg a teherbírás 3 441 kg lehet a benzines, 6,4 literes HEMI V8-as motorral. Érdemes kiemelni, hogy a nagy vontatási teljesítmény immár gazdaságosabb, 3,42-es végáttétellel is elérhető, szemben a korábban szükséges 4,10-es aránnyal.

Fejlesztett motorblokk és javított szervizelhetőség

A 6,7 literes Cummins dízel nem csupán teljesítményben fejlődött: új blokkot és hengerfejet kapott, megerősített dugattyúkkal, új turbófeltöltővel és nagyobb szívó- és kipufogószelepekkel. A top-feed injektorok, az integrált üzemanyagszűrők és a top-load kenési rendszer egyaránt a könnyebb karbantartást és hosszabb élettartamot szolgálják. A hidegindítást izzítógyertyák, a komfortot pedig spirálfogazású váltómű segíti.

Cummins dízelmotor a RAM-2500-ban
A 6,7 literes Cummins dízel nem csupán teljesítményben fejlődött: új blokkot és hengerfejet kapott, megerősített dugattyúkkal (fotó: media.stellantisnorthamerica.com)

Továbbfejlesztett kezelhetőség és technológiai felszereltség

Mindkét motorhoz szériatartozékká vált az új elektronikus oszlopváltó és a TorqueFlite HD váltó, amely lejtőn való közlekedéskor és üresjáratban is intelligensen alkalmazkodik a terheléshez. A belső térben új, 12” és 14,5” érintőképernyők, valamint utasoldali 10,25” kijelző teszi még intuitívabbá a kezelést. A fedélzeti rendszer HDMI-csatlakozót is kínál, amely tükrözi az utas mobilkészülékének tartalmát. Az új Atlantis elektromos architektúra ötször gyorsabb működést kínál, mint az előző generáció, miközben nagyobb memóriakapacitással és azonnali válaszidővel működik.

RAM HD utastér
A belső térben új, 12” és 14,5” érintőképernyők, valamint utasoldali 10,25” kijelző teszi még intuitívabbá a kezelést (fotó: media.stellantisnorthamerica.com)

Innováció a vontatás és biztonság területén

A vontatáshoz kapcsolódó technológiai csomagban szerepel a Trailer-Tow Pages alkalmazás, amelyen keresztül a pótkocsik fékrendszere, abroncsnyomása és világítása is ellenőrizhető. A trailer-visszavezetési asszisztens automatikusan korrigálja a kormányzást, míg a digitális visszapillantó tükör élő képet ad a hátulról érkező forgalomról.

RAM Heavy Duty
A RAM Heavy Duty modellek 2025-ben új külső dizájnt is kaptak
(fotó: media.stellantisnorthamerica.com)

A RAM Heavy Duty modellek 2025-ben új külső dizájnt is kaptak, LED-es fényszórókkal, új hűtőráccsal, továbbfejlesztett RamBox rendszerekkel és új keréktárcsákkal. Az új biztonsági csomag részét képezi a fáradtságérzékelő rendszer, az aktív sávtartás, a forgalmi tábla felismerés és a kibővített holttérfigyelő rendszer is.

Forrás: media.stellantisnorthamerica.com

▼Hirdetés

▼Hirdetés