Ötcsillagos minősítést kapott a Mitsubishi Destinator

Írta: Farkas Imre - 2025 november 18.

A Mitsubishi Motors új középkategóriás SUV-ja, a Destinator jelentős elismeréssel mutatkozott be az ázsiai régióban: a 2025-ös ASEAN NCAP vizsgálatán maximális, ötcsillagos minősítést ért el. Ez a tanúsítvány az új modell azon képességét igazolja, hogy a térség biztonsági előírásaihoz igazodva magas szinten védi az utasokat és a közlekedés többi szereplőjét. Az ASEAN NCAP értékelése különösen szigorú, hiszen olyan térségben szolgál mérceként, ahol a közúti infrastruktúra és a forgalmi környezet országonként jelentősen eltér. A Destinator ötcsillagos eredménye így nemcsak egy újabb adalék a Mitsubishi biztonságtechnológiai fejlesztéseihez, hanem erős üzenet a vásárlók felé is a modell megbízhatóságáról.

Fejlett vezetéstámogató rendszerekkel felszerelve

A Destinator központi eleme a Mitsubishi Motors Safety Sensing vezetéstámogató csomag, amely a gyártó legújabb, megelőző biztonsági megoldásait foglalja össze. Az Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segít a forgalomhoz igazodó követési távolság tartásában, míg az Ütközésmegelőző Rendszer (FCM) szükség esetén automatikus fékezéssel csökkenti a baleseti kockázatot. A vezető holtterét figyelő jelzések (BSW) és a tolatáskor keresztirányú forgalmat érzékelő rendszer (RCTA) szintén részei az alapfelszereltségnek.

Az automatikus távolsági fényvezérlés (AHB), az elinduló járműre figyelmeztető funkció (LCDN), valamint a jármű környezetét több kameraképpel összefűző Multi Around Monitor mind olyan kiegészítők, amelyek valós közlekedési helyzetekben csökkentik a hibázás esélyét. A fenti rendszerek működését hat darab SRS légzsák és a magas merevségű, ütközési energiát elnyelő karosszériaszerkezet egészíti ki. A gyártó külön hangsúlyozza, hogy a karosszéria kialakításánál az utascella deformációjának minimalizálása volt az egyik fő szempont, így ütközés esetén a kabin megóvására helyezi a hangsúlyt.

Három üléssoros kialakítás és korszerű hajtás

A Destinator a hétüléses kategóriában versenyez, amely az ASEAN régióban különösen népszerű a nagycsaládosok, illetve a több utast szállító felhasználók körében. A három üléssor kialakítása úgy biztosít tágas teret, hogy közben megmarad az a robusztus, funkcionális SUV-arányrendszer, amelyet a Mitsubishi márkától megszokhattak a vásárlók. A kabin a gyártó szerint elsődlegesen az utazási komfortra és a felhasználóbarát ergonómiára épül, ami hosszabb utak során is jól érzékelhető.

A modellbe épített 1,5 literes turbómotor fokozatmentes automatikus váltóval (CVT) kapcsolódik. A rendszer célja, hogy jó gázreakciót biztosítson, miközben mérsékelt üzemanyag-fogyasztást ér el. A célpiacok sajátosságait figyelembe véve a gyártó olyan erőforrást választott, amely elérhetőbb szervizköltséget és széles körben ismert technikát nyújt.

Bár a Destinator elsőkerék-meghajtású konstrukcióra épül, a Mitsubishi fejlett menetstabilizáló megoldásai, különösen az Active Yaw Control (AYC), kiegészítik a hajtáslánc működését. Az AYC a kanyarodási stabilitást javítja, segítve a jármű irányíthatóságát változatos útfelületeken és eltérő időjárási körülmények között.

Regionális és globális bevezetés

A modell forgalmazása Indonéziában indult el 2025 júliusában, ami nem véletlen: a Mitsubishi itt hosszú ideje kiemelkedő piaci részesedéssel rendelkezik az SUV-szegmensben. Ezt a Fülöp-szigeteki értékesítés követi november 20-án, majd Vietnamban kerülhet a kereskedésekbe 2025 végéig.

Forrás és fotó: mitsubishi-motors.com


GÉPmax Tudástár: ASEAN NCAP – A délkelet-ázsiai újautó-értékelő program, amely szigorú töréstesztek és biztonsági vizsgálatok alapján minősíti a járműveket.

▼Hirdetés

▼Hirdetés

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.