fbpx

Innovatív MB Unimog megoldások a Demopark 2025 kiállításon

Írta: Farkas Imre - 2025 május 20.

A Mercedes-Benz Special Trucks több mint 20 Unimog munkaeszköz-hordozót mutat be a 2025-ös Demoparkon, Eisenach közelében. A fókuszban az egész éves felhasználásra szánt járműmegoldások állnak – zöldfelület-gondozás, téli szolgáltatások, útépítés, szállítás és öntözés céljára.

Teljes választék: több mint 20 Unimog munkaeszközökkel

A Mercedes-Benz Special Trucks a kiállításon a Unimogra épülő járműmegoldások széles választékát mutatja be: több mint 20 speciális Unimog munkaeszköz-hordozó lesz megtekinthető például kaszákkal, öntözőtechnológiával, aprítókkal, aknafedél-tisztítókkal, seprőgépekkel és átfogó téli szolgáltatási felszereléssel – hóekék, szóróberendezések és hómarók különböző gyártóktól. A terepes szériából bemutatásra kerül egy Unimog U 5023 rakodódaruval és önmentő csörlővel. A látogatók élőben tapasztalhatják meg a járművek és azok funkcióinak működését a szabadtéri bemutató során.

Unimog U5023
A terepes szériából bemutatásra kerül egy Unimog U 5023 rakodódaruval és önmentő csörlővel
(fotó: daimlertruck.com)

„Low loader” – Unimog csökkentett rakodási magassággal

A Demoparkon a Mercedes-Benz Special Trucks bemutat egy Unimog U 219 modellt, amelynek különösen alacsony, kevesebb mint 1,2 méteres hátsó rakodási magassága van – ez körülbelül 20 centiméterrel alacsonyabb, mint a standard Unimogé. Ezt a gyárilag csökkentett alvázmagasság, a megfelelő kerék/gumiabroncs kombináció és a kisebb köztes platókeret teszi lehetővé. A koncepció különösen alkalmas telephelyi és kommunális felhasználásra. Az új Unimog U 219 Eggers Fahrzeugbau GmbH által gyártott platóval és köztes platókerettel lesz látható.

Unimog U219
A Demoparkon bemutatnak egy Unimog U 219 modellt, amelynek különösen alacsony hátsó rakodási magassága van (fotó: daimlertruck.com)

Uni-Touch és GSR – új technológiák bevetésen

Az új Uni-Touch kezelőrendszer intuitívabb és kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé. A középkonzol jelentős átalakításon esett át: keskenyebb kialakítású, hossz- és keresztirányban is mozgatható. A kezelőszervek száma csökkent, mivel számos funkció szabadon hozzárendelhető, valamint ismétlődő munkafolyamatok elmenthetők. Az érintőképernyő lehetővé teszi a feladathoz szükséges beállításokat, és forgatható, dönthető kialakítású.

Az opcionális többfunkciós joystick szintén szabadon programozható, és csatlakoztatható a vezető- vagy utasüléshez. A joystick az ülésfelfüggesztéshez van rögzítve, így az ülés mozgásával együtt mozog, biztosítva az ergonomikus kezelést.

Unitouch
Az új Uni-Touch kezelőrendszer intuitívabb és kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé
(fotó: daimlertruck.com)

A rendszer további elemei: a hagyományos gyújtáskulcsot kiváltó start/stop gomb, valamint az új ajtóvezérlő panelek a vezető-, utas- és opcionálisan a kaszálásra szánt ajtón.

A Mercedes-Benz Special Trucks bevezette az uniós járműbiztonsági szabályozást (EU 2019/2144 – GSR II): az új biztonsági funkciók közé tartozik a holttérfigyelő (Sideguard Assist), az elülső akadályfigyelő (Frontguard Assist), a közlekedési tábla felismerés (Traffic Sign Assist), a tolatókamera és az abroncsnyomás-vesztés figyelmeztetés. Ezek a rendszerek aktívan és passzívan is segítik a vezetőt, támogatva a Vision Zero célkitűzést – vagyis a halálos és súlyos balesetek számának nullára csökkentését Európa útjain 2050-ig.

Forrás: daimlertruck.com