A KDI 2,5 literes motorjának új, hidrogénüzemű változata a számítások szerint ugyanazokkal a teljesítményjellemzőkkel rendelkezik, mint dízelmotorja, miközben nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezik a kipufogócsőnél, és semmiféle károsanyag-kibocsátást nem termel, ha megújuló erőforrásokból előállított „zöld” hidrogénnel működik.
A DI hidrogéntechnológiát először alkalmazzák a KDI 2504 TCR származású motornál, amely ugyanazt a teljesítményt és kialakítást biztosítja, mint az eredeti dízelmotor, de nullázza a szénlábnyomot. A motorgyártó közleménye szerint az energiahatékonyság növelése érdekében számos innovatív technológiába fektetünk be, amelyeket aprólékosan úgy alakítottak ki, hogy megfeleljenek a különféle gépi követelményeknek. Ezek közül a megoldások közül a hidrogén sokoldalú, zöld energiahordozóként jelent meg gyorsan fejlődő technológiával.
Széles gyúlékonysági tartományáról, nagy lángsebességéről, alacsony gyújtási energiájáról és nagy diffúziós képességéről híres hidrogén a belső égésű motorok tisztább alternatív üzemanyagaként ígérkezik. A teljesítmény, a csúcs- és alacsony forgatónyomaték, a tranziens reakció (milyen gyorsan reagál a motor a fojtószelep-bemenetekre) és a vezethetőség mind egyenértékű dízellel. A Kohler szerint nincs szükség utókezelő megoldásokra az Euro Stage 5 kibocsátásának teljesítéséhez, mivel a részecskék, nitrogén-oxidok és szénhidrogének „elhanyagolható szintre” csökkentésére.