fbpx

A Kia betör a pick-up piacra, de nem is akárhogy

Írta: Farkas Imre - 2024 november 14.

A Kia Corporation olyan új modellel szeretett volna betörni a platós terepjárók piacára, amely semmi addigi versenytárssal össze nem keverhető és szakít azokkal a megszokott sémákkal, amely a konkurensek modelljeit jellemzi. A Tasman-nal sikerült neki.

A Tasman világpremierjére a Dzsiddai Nemzetközi Autószalonon került sor október 29-én, magyar idő szerint 12 órakor, amely élőben közvetített a Kia Worldwide YouTube-csatornáján.

Az új Tasman terepjáró gyártását jövőre indítják be, és első körben Dél-Koreában, Ausztráliában, Afrikában és a Közel-Keleten forgalmazzák majd, de valószínű, hogy a szériagyártás felívelését követően, hamar megcélozzák majd európai piacot is.

A Tasman dizájnjáról a nemzetközi autós szaksajtóban sok vita folyik, valaki nagyon eltaláltnak és egyedinek tartja, de van, ahol pedig a végletekig lealázták ezt a stílust. Haladó szellemű pickupként lerombolja a hagyományos sztereotípiákat, forradalmi dizájnt, tágas belső teret, sokoldalúságot és biztonságot nyújt.

A Tasmant 2,5 literes, turbófeltöltéses, 281 LE teljesítményű, 421 Nm maximális nyomatékú benzinüzemű és 2,2 literes, 210 lóerős, 441 Nm-es dízel erőforrással gyártják majd kezdetben. A nyomaték továbbításról a benzines változatnál kizárólag nyolcsebességes automata kapcsolású dukál, a dízelnél viszont dönthet a vásárló az automata helyett, hatsebességes maunális kapcsolású váltómű mellett is. Szimplán hátsókerékhajtású, illetve hajtásos 4×4 hajtásos változat is elérhető lesz. A Tasman 3500 kg terhet vontathat, hasznos terhelése kiviteltől függően 1017, illetve 1195 kg között van, a duplakabinos verzió raktere 1173 literes kapacitású.

Az utastér és a műszerfal nagyon személyautós kivitelű, abból is a legfejlettebb technológiát felvonultató megoldásokkal. Annyi biztos, hogy ha beül valaki elfelejti, hogy egy platós munkagépbe foglal helyet.

Forrás: https://worldwide.kia.com/int/tasman