A Hongqi bejelentette, hogy új luxusterepjárójának hivatalos nevét a 2025-ös Guanghzou Autószalonon, novemberben hozza nyilvánosságra. A döntés egy nagyszabású országos névadó kampány eredménye, amelybe több mint 310 ezer résztvevő kapcsolódott be, és összesen 67 245 javaslat érkezett. Ezek közül tíz név került a nyilvános szavazásra, a végső győztes pedig az autószalon megnyitóján derül ki.
A típus koncepcióváltozata először a 2025-ös Sanghaji Autószalonon mutatkozott be, amellyel a Hongqi belépett a kifejezetten terepre fejlesztett, úgynevezett hardcore SUV-k szegmensébe. A bemutatott jármű szögletes karosszériaformája, kerek fényszórói és nagyméretű fekete hűtőrácsa azonnal a klasszikus terepjárók hangulatát idézte. A tervezők szerint a formavilágban megjelenő, sunmao elnevezésű illesztési motívumok – amelyek a hagyományos kínai faépítészet csapolásos szerkezeteit idézik – a szerkezeti pontosságot és a kulturális gyökereket is kifejezik.

(fotó: hongqi-auto.com)
Elektromos hajtás és masszív szerkezet
A hivatalos képeken markáns sárvédőívek, nagyméretű terepgumik és tetőcsomagtartó látható, a tetőn elhelyezett érzékelő pedig valószínűsíthetően a vezetéstámogató rendszerek részeként működő LiDAR. A jármű karosszériája nem önhordó, hanem alvázra épül, ami a terephasználat során kiemelkedő merevséget biztosít. A három zárható differenciálmű a tapadást és az irányíthatóságot segíti változatos talajviszonyok között.
A hajtáslánc a Hongqi saját fejlesztésű, vektorvezérelt, négy elektromotoros rendszerére épül, amely összesen 1850 Nm nyomaték leadására képes. Az elrendezés lehetővé teszi, hogy minden kerék külön vezérelt nyomatékot kapjon, így a rendszer precízen osztja el a teljesítményt, különösen laza vagy egyenetlen talajon. A gyártó adatai szerint a modell 0–100 km/h sebességre körülbelül négy másodperc alatt gyorsul.

A Hongqi új iránya az off-road prémium szegmensben
A jövő évre tervezett piaci bevezetés után a típus lesz a Hongqi első, kifejezetten terepjárásra fejlesztett modellje. Ez a lépés a márka portfóliójának bővítését szolgálja, hiszen eddigi kínálatában főként limuzinok és városi szabadidő-autók szerepeltek. A fejlesztés egyben rávilágít arra a trendváltozásra is, amely szerint egyre több kínai gyártó fordul a prémium off-road modellek irányába, kihasználva az elektromos hajtásrendszerek gyors technológiai fejlődését és a növekvő belföldi keresletet.
A Hongqi közleménye szerint a végül kiválasztott név beküldője az első, „001” sorszámú induló szériából kap egy példányt, ezzel is erősítve a vásárlók és a márka közötti kapcsolatot. A belső tér kialakításáról, a digitális rendszerekről és az árkategóriáról egyelőre nem közöltek részleteket, de a Guangzhou Autószalon közeledtével további műszaki és piaci információk várhatók.
Forrás: hongqi-auto.com
GÉPmax Tudástár: vektorvezérelt hajtás – Az elektromos járművekben alkalmazott hajtásrendszer, amely minden kerékhez külön elektromotort rendel. A rendszer nyomatékvektor-szabályzással osztja el a hajtóerőt, így javítja a tapadást, stabilitást és kormányozhatóságot terepen is.