fbpx

HEMI-motor minden 2026-os Dodge Durango modellben

Írta: Farkas Imre - 2025 augusztus 17.

A Dodge 2026-tól teljes egészében HEMI V8-as motorokra állítja át a Durango modellcsaládot, amivel minden vásárló jelentős teljesítménytöbbletet kap. Augusztus 13-tól kezdődően a kereskedői megrendelések során bármelyik Durango változat – a belépő GT-től a 710 lóerős SRT Hellcatig – alapfelszereltségként kapja meg a legendás erőforrást. Ez a lépés nemcsak a teljesítményt növeli, hanem a kategórián belüli értékarányt is átalakítja.

A gyártó közlése szerint a döntés mögött az áll, hogy az év második negyedévében a Durango eladásai több mint 50%-kal nőttek az első negyedévhez képest, és a J.D. Power 2025-ös amerikai APEAL felmérésében a modell az élre került a felső-középkategóriás SUV-ok között. Matt McAlear, a Dodge vezérigazgatója kiemelte: a márka célja a „megfizethető teljesítmény” elérhetővé tétele szélesebb vásárlói kör számára.

Dodge Durango GT
A GT-nél a HEMI motor 22%-kal nagyobb teljesítményt és 50%-kal több nyomatékot jelent, mint korábban (fotó: stellantisnorthamerica.com)

Durango GT – 5.7 literes HEMI a belépő szinten

A 2026-os GT változatban a korábbi V6-os helyére a 5.7 literes HEMI V8 kerül, amely 360 lóerőt és 529 Nm nyomatékot biztosít. Ez 22%-kal nagyobb teljesítményt és 50%-kal több nyomatékot jelent, mint az elődmodellnél, gyorsulása pedig több mint egy másodperccel javul: 0-ról 96,6 km/h-ra 6,2 másodperc alatt ér fel. A vontatási kapacitás – R/T Tow N Go csomaggal – 40%-kal nő, a motor pedig üzemanyag-takarékos hengerlekapcsolással is rendelkezik, amely négyhengeres üzemmódra vált alacsony terhelésnél.

Durango R/T – először 392-es HEMI-vel

Az R/T kivitel immár alapáron kapja a 392 köbhüvelykes (6,4 literes) HEMI motort, amely 475 lóerőt és 637 Nm nyomatékot ad le. Ez 115 lóerős növekedést jelent a korábbi 5.7 literes verzióhoz képest. Az új erőforrás 32%-kal több teljesítményt és 21%-kal több nyomatékot ad, a gyorsulás és a gázreakció érezhetően javul, miközben a hétköznapi használhatóság megmarad.

Dodge Durango
Újdonság a 2026-os kínálatban a Durango SRT Hellcat Jailbreak, amely több mint hatmillió lehetséges személyre szabási kombinációt kínál (fotó: stellantisnorthamerica.com)

Durango SRT Hellcat – elérhetőbb csúcsteljesítmény

A szuperfeltöltős, 6,2 literes HEMI V8-cal szerelt SRT Hellcat továbbra is a legerősebb benzines SUV, 710 lóerővel és 875 Nm nyomatékkal. A 0–100 km/h sprint 3,5 másodperc alatt teljesíthető, a negyedmérföldet 11,5 másodperc alatt futja, végsebessége 290 km/h.

Újdonság a 2026-os kínálatban a Durango SRT Hellcat Jailbreak, amely több mint hatmillió lehetséges személyre szabási kombinációt kínál. A vásárlók hatféle kerék, hat gyári fényezés, hat emblémaszín, öt ülésárnyalat, három üléselrendezés, öt kétszínű csíkozás, valamint négyféle féknyereg- és biztonsági övszín közül választhatnak.

A 2026-os Dodge Durango tehát teljes egészében a HEMI motorok köré épül, a kínálat minden pontján megnövelt teljesítménnyel és kategóriaelső vontatási képességgel. Az új modellek GT és SRT Hellcat változatának rendelése augusztus 13-án indul, az első példányok pedig az év utolsó negyedében érkeznek a márkakereskedésekbe, míg az R/T változat rendelése később nyílik meg.

Forrás: stellantisnorthamerica.com


GÉPmax Tudástár: A Dodge 2026-tól teljesen HEMI V8-as motorokra állítja át a Durango modellcsaládot, így minden változat – a GT-től a 710 LE-s SRT Hellcatig – alapfelszereltségként kapja a legendás erőforrást. A GT-be az 5,7 literes, 360 LE-s HEMI kerül (22%-kal több teljesítmény, 50%-kal több nyomaték), az R/T pedig 6,4 literes, 475 LE-s HEMI-t kap (32%-os teljesítménynövekedés). A csúcs SRT Hellcat marad a 6,2 literes, szuperfeltöltős HEMI-vel, 710 LE-vel és 875 Nm nyomatékkal. Az új Jailbreak kivitel több mint hatmillió személyre szabási lehetőséget kínál. A megnövelt teljesítményhez kategóriaelső vontatási képesség és fejlett technikai opciók társulnak.