▼Hirdetés

▼Hirdetés

Foton Tunland V7 és V9 – megérkezett az új generáció

Írta: Farkas Imre - 2025 szeptember 08.

A Foton legújabb Tunland sorozata, a V7 és a V9, egyaránt a gyártó globális haszonjárműves tapasztalatára és a korszerű technológiai fejlesztésekre épít. Az új modellek kifejezetten a felhasználók igényeit szem előtt tartva készültek, legyen szó építési területekről, országúti vontatásról vagy szabadidős terepezésről. A két változat eltérő kialakítása ugyan más-más felhasználói kört céloz, de közös bennük a nagy teherbírás, a modern hajtáslánc és a robusztus szerkezeti megoldások.

Hajtáslánc és teljesítmény

Mindkét modell központi eleme a 2,0 literes Aucan turbódízel motor, amelyhez 48 voltos mild-hibrid rendszer társul. Ez a kombináció 120 kW teljesítményt ad le 3600-as fordulaton, míg a 1500–2400 fordulat közötti tartományban 450 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésre. A rendszer célja nemcsak a takarékosság, hanem a menetdinamika javítása is: az energia-visszanyerés és a nyomaték-rásegítés egyenletes és rugalmas erőleadást biztosít. A motorhoz a ZF 8 fokozatú automata váltó kapcsolódik, amely a fokozatok finom kapcsolásával a teljesítményt és a kényelmet egyaránt támogatja.

A gyakorlati munkavégzéshez szükséges teljesítményadatok sem maradnak el: a Tunland 3,5 tonnás fékezett vontatási kapacitással rendelkezik, miközben a megengedett össztömege eléri a 6835 kilogrammot. A V7 változat 1 tonnás hasznos teherbírással bír, és a plató kialakítása lehetővé teszi egy teljes méretű raklap elhelyezését a kerékdobok között.

Futómű és terepképességek

A V7-et klasszikus merevhidas, laprugós hátsó felfüggesztéssel látták el, amely a nagy teherbírás és az egyszerű, megbízható konstrukció miatt ideális a mindennapi munkaterhelésekhez. A V9 ezzel szemben többlengőkaros, csavarrugós hátsó felfüggesztést kapott, amely jobb rugózási komfortot és úttartást biztosít, különösen változatos terepen vagy hosszabb utak során. A 240 mm-es hasmagasság, a hátsó differenciálzár és az összkerékhajtás (választható 4WD) gondoskodnak arról, hogy a Tunland ne csak aszfalton, hanem nehezebb körülmények között is biztonsággal mozogjon.

Formavilág és belső tér

Külső megjelenésében a Tunland a markáns haszonjárművek sorát erősíti. A V9-es verzió izmos sárvédő-szélesítései, 18 colos könnyűfém kerekei és robusztus motorháztetője hangsúlyozzák a terepre szánt jelleget. A nagyméretű, osztott LED-es fényszórók és a domináns hűtőrács egyaránt a korszerű, mégis masszív vonalvezetést erősítik.

A belső térben a V9 inkább SUV-szintű kényelmet kínál, központi 14,6 colos érintőkijelzővel, minőségi kárpitokkal és bőséges lábtérrel. A V7 inkább a munkavégzéshez igazított, egyszerűbb, funkcionális kivitelben érhető el, de itt is adott a korszerű multimédiás központ.

Biztonság és garancia

A Foton kiemelt figyelmet szentelt a biztonságnak. A Tunland alapfelszereltségéhez tartozik az elektronikus menetstabilizáló, az ABS, az elektronikus fékerőelosztó, valamint az adaptív sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens. Több légzsák és megerősített karosszériaszerkezet nyújt védelmet az utasok számára.

Az új modellekhez a gyártó 7 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát kínál, amely hosszú távon is biztosítja a felhasználói bizalmat.

nyitókép: https://www.fotonaustralia.com.au

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.