A Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) megérkezett Európába, új szintre emelve a középkategóriás pickupok sokoldalúságát. A benzines-elektromos hajtáslánccal szerelt modell nemcsak a hagyományos Ranger erősségeit – például a nagy vontató- és teherbírást – őrzi meg, hanem új, eddig nem látott előnyöket is kínál.
Kombinált hajtás, kompromisszumok nélkül
A Ford mérnökei a 2,3 literes EcoBoost benzinmotort egy 75 kW teljesítményű villanymotorral és egy 11,8 kWh kapacitású (hasznos) lítiumion akkumulátorral egészítették ki. A rendszer összesen 281 lóerő teljesítményre és 697 Nm forgatónyomatékra képes – ez meghaladja a korábbi 3,0 literes V6 dízelváltozat paramétereit. A jármű elektromos hatótávolsága elérheti a 43 kilométert, amely a Ford kutatásai szerint elegendő a Ranger-felhasználók több mint felének napi közlekedési igényeihez.
A plug-in rendszer lehetővé teszi az akkumulátor külső hálózatról való töltését, emellett a jármű képes energiát visszanyerni fékezés és gurulás közben is. A töltés ideje 16 amperes egylégfázisú töltővel kevesebb mint négy óra. A különböző vezetési módok – Auto EV, EV Now, EV Later és EV Charge – révén a vezető döntheti el, mikor és milyen arányban használja az elektromos hajtást.
A hajtáslánc egyik újdonsága a Moduláris Hibrid Sebességváltó (MHT), amelybe az e-motor közvetlenül integrálódik. Az elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló révén a rendszer zökkenőmentesen kapcsolja a benzin- és villanymotort, optimalizálva ezzel a nyomatékleadást, illetve a fogyasztást.
Megbízható társ terepen és munkában
Az új Ranger PHEV terepképességeit az e-4WD rendszer biztosítja, amely automatikusan osztja el a hajtónyomatékot az első és hátsó tengely között. A klasszikus differenciálzár, valamint a terepváltó és a hétféle választható vezetési mód (például sár, homok, vontatás) teszik alkalmassá a járművet a legkülönfélébb feladatokra.
A pickup alvázát úgy alakították át, hogy a hátsó akkumulátorok ne rontsák a teherbírást és a vezethetőséget. A felfüggesztést ehhez mérten hangolták át, figyelembe véve a megváltozott tömegeloszlást. A Ranger PHEV így megtartja az 1 tonnás hasznos teherbírást és a 3,5 tonnás vontatható tömeget, amely a vásárlók több mint felének alapvető elvárása.
Pro Power Onboard: áram ott, ahol kell
A Ranger történetében először jelenik meg a Ford Pro Power Onboard technológia, amely akár 6,9 kW teljesítményt is képes szolgáltatni az akkumulátorból. A kétféle változatban (2,3 kW és 6,9 kW) elérhető rendszer segítségével olyan eszközök is működtethetők, mint sarokcsiszoló, illetve egyszerű elektromos szerszámgépek vagy hűtőláda – így generátor nélkül is teljes értékű munkakörnyezet alakítható ki.
Kategóriájában egyedülálló felszereltség
Minden Ranger PHEV dupla kabinnal és teljes értékű ötüléses utastérrel érkezik. A raktér kialakítása lehetővé teszi egy Euro raklap elhelyezését, a lehajtható Easy Lift hátsó ajtó és a beépített világítás pedig a rakodást segíti.
Az utastérben alapfelszereltség a Ford SYNC 4A multimédiás rendszer 12 colos érintőképernyővel és vezeték nélküli töltővel, valamint a 8 colos digitális műszeregység. A vezetéstámogató rendszerek között szerepel többek között az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens és a tolatókamera. A Wildtrak és Stormtrak kivitelek még tovább bővítik a kényelmi és biztonsági funkciókat, például 360 fokos világítással, fűthető ülésekkel, B&O hifivel vagy intelligens tetőcsomagtartó rendszerrel.
A Ranger PHEV európai gyártása már elindult a dél-afrikai Silvertonban, az első példányok kiszállítása pedig már folyamatban van. A modell nemcsak technológiai előrelépést jelent, hanem új lehetőségeket is nyit a pickup-piac környezettudatos és hatékony kiszolgálásában.
Forrás: media.ford.com
Farkas Imre