▼Hirdetés

▼Hirdetés

Dongfeng MHero – elektromos terepjáró a nehéz bevetésekre

Írta: GÉPmax-2025/IV. lapszám cikke - 2025 augusztus 30.

A Dongfeng MHero (MHERO 917) a kínai gyártó újgenerációs, tisztán elektromos hajtású terepjárója, amelyet kifejezetten nehéz terepre, katonai és katasztrófaelhárítási célokra fejlesztettek ki.

A jármű négy független villanymotorral, összesen 800 kW teljesítménnyel (kb. 1088 LE) és 1400 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. Ez az elosztott hajtásrendszer lehetővé teszi a finomhangolt nyomatékvezérlést minden egyes keréknél. Az 5,2 méter hosszú, masszív felépítésű M-Hero akár 35°-os emelkedőre is képes felkapaszkodni, és több mint 1 méteres gázlómélységgel bír.

Dongfeng MHero
A Dongfeng ezzel a típussal elsősorban professzionális, állami és ipari felhasználókat céloz meg
(fotó: dongfeng-global.com)

A jármű 142,7 kWh kapacitású akkumulátora gyors- és váltóáramú töltést is támogat, hatótávolsága pedig 750 km körüli. A fejlett futóműrendszer mellett integrált fedélzeti vezérlés, menetdinamikai szabályozás és off-road üzemmódok állnak rendelkezésre. A Dongfeng ezzel a típussal elsősorban professzionális, állami és ipari felhasználókat céloz meg, nem a hagyományos személygépkocsi-piacot.

(Forrás: dongfeng-global.com)
Farkas Imre


GÉPmax Tudástár: elosztott hajtásrendszer – Az elosztott hajtásrendszer lényege, hogy minden kerék külön elektromotorral rendelkezik, így azok teljesítménye és nyomatéka önállóan szabályozható. Ez pontosabb vezérlést, jobb tapadást és nagyobb terepjáró képességet biztosít. Az ilyen rendszer előnye, hogy a jármű a legnehezebb terepen is stabil marad, mivel a hajtás mindig oda jut, ahol szükség van rá.

GÉPmax
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.