A Dongfeng MHero (MHERO 917) a kínai gyártó újgenerációs, tisztán elektromos hajtású terepjárója, amelyet kifejezetten nehéz terepre, katonai és katasztrófaelhárítási célokra fejlesztettek ki.
A jármű négy független villanymotorral, összesen 800 kW teljesítménnyel (kb. 1088 LE) és 1400 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. Ez az elosztott hajtásrendszer lehetővé teszi a finomhangolt nyomatékvezérlést minden egyes keréknél. Az 5,2 méter hosszú, masszív felépítésű M-Hero akár 35°-os emelkedőre is képes felkapaszkodni, és több mint 1 méteres gázlómélységgel bír.

(fotó: dongfeng-global.com)
A jármű 142,7 kWh kapacitású akkumulátora gyors- és váltóáramú töltést is támogat, hatótávolsága pedig 750 km körüli. A fejlett futóműrendszer mellett integrált fedélzeti vezérlés, menetdinamikai szabályozás és off-road üzemmódok állnak rendelkezésre. A Dongfeng ezzel a típussal elsősorban professzionális, állami és ipari felhasználókat céloz meg, nem a hagyományos személygépkocsi-piacot.
(Forrás: dongfeng-global.com)
Farkas Imre
GÉPmax Tudástár: elosztott hajtásrendszer – Az elosztott hajtásrendszer lényege, hogy minden kerék külön elektromotorral rendelkezik, így azok teljesítménye és nyomatéka önállóan szabályozható. Ez pontosabb vezérlést, jobb tapadást és nagyobb terepjáró képességet biztosít. Az ilyen rendszer előnye, hogy a jármű a legnehezebb terepen is stabil marad, mivel a hajtás mindig oda jut, ahol szükség van rá.