Az argentin Caimán negyed évszázada foglalkozik permetezőgépek fejlesztésével és gyártásával.
Az SPHC nevű önjáró permetezőgépük a korszerű és megbízható, egyszerű megoldásokat ötvözi. A járószerkezet hajtáslánca teljesen mechanikus, mellőzi a drága hidraulikus megoldásokat. Mindezt úgy, hogy az nem megy a hasmagasság rovására. A 173 lóerős Cummins dízelmotortól érkező nyomatékot Eaton és Allison Powershift erőátviteli egységek alakítják át.
Innen csuklós tengely segítségével jut el a hátsó hajtott tengelyhez, amelynek véglehajtásain görgős láncos-lánckerekes áttételek származtatják át a hátsó kerekekhez a hajtást. A szórókeret lehet alumíniumból, 28 méteres méretben vagy mikroötvözött acélból, 32 méterrel, illetve szénszálas anyagból 40 méteres szélességben; utóbbi akár 50%-os súlymegtakarítást nyújt.
Farkas Imre