fbpx
▼Hirdetés
▼Hirdetés

Agrale Marruá AM250 – átöltöztetett katonák polgári felhasználásra

Írta: Farkas Imre - 2025 május 13.

Az Agrale Marruá AM250 modellek az argentin gyártó válasza a szélsőséges terepviszonyokra és intenzív üzemi környezetre tervezett haszonjárművek iránti igényre. Az AM250 család két fő változatban érhető el: a kétszemélyes, egyszerű kabinos (CS) és az ötszemélyes, dupla kabinos (CD) verzióban. Mindkét modell a klasszikus katonai és ipari járművek robusztusságát ötvözi a polgári felhasználó igényekkel és kényelemmel.

Felépítés és hajtáslánc

Az AM250 modellek közös jellemzője a galvanizált acéllemezből készült karosszéria és a négykerék-meghajtásos hajtásrendszer, amelyhez alacsony áttételű (redukált) osztómű is társul. A meghajtásról egy Cummins F 3.8 literes, négyhengeres, soros dízelmotor gondoskodik, amely 170 lóerős teljesítményt és 600 Nm forgatónyomatékot biztosít 1200 és 1900 fordulat/perc között. A károsanyag-kibocsátás teljesítése az EURO VI/PROCONVE P8 normák szerint történik, szelektív katalitikus redukció (SCR) segítségével. A sebességváltó kétféle opcióban választható: az Alisson LCT 1000 XFE automata, illetve az EATON ESO 6205 kézi váltó. Az automata hat, a manuális öt előremeneti fokozattal rendelkezik. A maximális sebesség automata váltóval 145 km/h, manuálissal 134 km/h.

Futómű és terepképességek

Az első felfüggesztés Panhard-rudas, spirálrugós megoldás, míg hátul merev tengely és félelliptikus laprugók dolgoznak. Az első tengely saját gyártású AGRALE 8.9 típusú, 4.10:1 áttétellel, míg a hátsó DANA 70 merev tengely automatikus Power Lock differenciálzárral. Ez az elrendezés kiváló terepjáró képességeket biztosít, amit a 285/75R16 méretű terepgumik is erősítenek. A fékrendszer elöl és hátul tárcsafékes, hidraulikus szervo rásegítéssel, ABS-szel és EBD-vel kiegészítve. A rögzítőfék mechanikus, hátsó tengelyre ható pedálos rendszer.

Agrale Marruá AM250 a vízben
Az AM250 modellek közös jellemzője a galvanizált acéllemezből készült karosszéria
(fotó: agraleargentina.com.ar)

Terhelhetőség és kapacitás

A két modell azonos megengedett össztömeggel rendelkezik: 5700 kg. A hasznos teherbírás a kabin kialakításától és a plató meglététől függ. Az egyszerű kabinos modell akár 2790 kg terhet is szállíthat (plató nélkül), míg a dupla kabinos változat esetén ez 2715 kg (szintén plató nélkül). A hátsó tengelyre jutó maximális terhelés mindkét esetben 3400 kg.

Kényelem és felszereltség

Mindkét modell alapfelszereltségként kínál légkondicionálót, fűtést, állítható fejtámlákat, fedélzeti számítógépet, tempomatot, oldallépcsőket, valamint alváz- és lámpavédőket. A hidraulikus szervokormány szintén alaptartozék. Az opciók között elektromos csörlő, első védőrács, vonóhorog, ködlámpa, dőlésszögmérő, snorkel és különféle kényelmi-multimédiás csomagok szerepelnek. A dupla kabinos kivitelhez GPS is elérhető.

Forrás: agraleargentina.com.ar

▼Hirdetés

▼Hirdetés