fbpx

Elektromos hajtású teleszkópos rakodógép, a Faresin-től

Írta: Szerkesztőség - 2020 március 23.

Az olasz Faresin első elektromos hajtású teleszkópos rakodógépét egy évnyi kutatás után fejlesztették ki.

A Faresin „Full Electric” 6.26-as, elektromos meghajtású teleszkópos rakodógépet, a kínálatukban található, dízelmotoros meghajtású, klasszikus 6,26-os típusból alakították ki. Az új elektromos meghajtású, nulla károsanyag kibocsátású, rendkívül csendes üzemű, kompakt teleszkópos rakodógéppel lehetőség nyílik a zárt terekben, üvegházakban, vásár, illetve rendezvény csarnokokban, faiskolákban, illetve minden olyan helyen rakodási feladatok elvégzésére ahol a hagyományos dízelmotoros meghajtású rakodógépekkel nem teljesíthetjük ezt. Az elektromos meghajtású 6.26 azonos rakodási teljesítmény megvalósítására képes, mint dízelmotoros társa, de a nulla CO2-kibocsátás és jóval alacsonyabb zajszint mellett, akár 60 %-kal alacsonyabb költséggel végzi feladatát.

A dízel erőforrás és a hidrosztatikus járószerkezethajtás hiánya miatt jóval alacsonyabb, szinte minimális karbantartást igényel a gép. A rakodó méretei, emelési magassága és emelőképessége (5,9 m / 2600 kg) is azonos a klasszikus 6.26 típuséval, a háromféle kormányzási módja, illetve összkerékhajtása is ugyanúgy rendelkezésre áll. Erőátvitel szempontjából a hidrosztatikus járószerkezethajtást egy indukciós villanymotor váltotta fel, amely az első tengelyre van szerelve. A gém és a munkaeszközök mozgatását biztosító hidraulikus rendszert, illetve a hidrosztatikus kormányzást egy másik elektromos motorral meghajtott, hidraulika szivattyú szolgálja ki.

Az új elektromos meghajtású, Faresin „Full Electric” 6.26 teleszkópos rakodó üvegházakban is jól alkalmazható – fotó: faresindustries.com

Azért döntöttek, amellett, hogy az eltérő rendszereket, külön-külön elektromos motorral hajtsák meg, mert fontos, hogy a rakodó ugyan olyan képességekkel működjön, mint a dízelmotoros testvére. Az alakivitelű lítium-ion akkumulátorral, hat órás folyamatos üzem biztosítóható. A teljes feltöltést végezhetjük éjjel 13 órán át, vagy az akksi 80 %-át tölthetjük vissza gyors töltéssel 2,5 óra alatt, akár egy hosszabb ebédszünetben. A kezelő nagy felbontású színes kijelzőn ellenőrizheti a fülkéből az akkumulátorok és az elektromos motorok üzemi állapotát.

Az új elektromos rakodó azonos képességekkel rendelkezik, mint dízelmotor társa – fotó: faresindustries.com

Felhasználási igényektől függően, kétféle üzemmód közül választhat úgy, mint a takarékos ECOmode, vagy a dízelmotoros változattal azonos rakodási teljesítményt biztosító, POWERmode. A gyártó közleménye szerint az új elektromos Faresin „Full Electric” 6.26 teleszkópos rakodók közül, az első szériagyártott példányok már munkába álltak a nemzetközi piacon. A jövőre nézve, a jelenlegi modell üzemi tapasztalatait felhasználva, szándékukban áll több modellből álló, elektromos meghajtású rakodógépcsaládot kialakítani.

Farkas Imre

CÍMKÉK agritechnica