Akár munka, akár szórakozás céljából, de a Nissan Navara és a Pathfinder kitűnő terepjáró képességről, nagy teljesítménnyel párosuló közúti használhatóságról, valamint igazi gyakorlatiasságról tesz tanúbizonyságot. Most új megjelenéssel, új és módosított motorral és egy sor minőségi változással, még jobb ajánlatnak tűnnek.
– A Nissan elismerten vezeti az négykerék-meghajtású járművek piacát, amiben nem kis része van a Navara és a Pathfinder sikerének. Most egy sor lényeges változtatást hajtottak végre, hogy a két modell a versenyben az élen maradhasson – és együtt elősegítsék, hogy a Nissan továbbra is megőrizze kiemelkedő helyét az európai SUV kategóriában. – Hangsúlyozta Simon Thomas, a Nissan értékesítésért és marketingért felelős európai alelnöke.
Röviden a változásokról, a teljesség igénye nélkül
– Az új zászlóshajó 3.0-literes V6-os dízelmotort kapott. A közvetlen befecskendezéses turbódízel erőforrást, a Renault-Nissan Szövetség fejlesztette ki a teljesítmény és kategóriában vezető kifinomult működés biztosítása érdekében.
– A meglévő 2.5 dCi négyhengeres ‘common rail’ motor sem merült feledésbe, és jelentős, a teljesítményét, gazdaságosságát, emissziós értékeit és általános tökéletesítését érintő fejlesztésekkel erősítették a helyzetét, mivel ez a motor a sorozat legnépszerűbb tagja. Az előzőekhez képest a módosított modellek elején és hátulján is változtattak. A járművek elején új a motorháztető, módosítottak a hűtőrácson és a lökhárítón. Mindkét típus hosszát megnövelték 80 mm-rel, úgy, hogy a lökhárító lekerekítettebb és ez sportosabb megjelenést kölcsönöz a kocsiknak. Új a fényszóró kialakítása olyan jellegzetes vetítőlencsével, ahova xenon lámpákat szereltek (csak a Pathfindernél). A fényszóró-mosókat a lökhárítókba süllyesztették Új a 18″-os könnyűfémtárcsa, mely kiegészíti a jelenlegi 16″-os (acél és könnyűfém) és a 17″-os (könnyűfém) kínálatot. Mind a Navara, mind a Pathfinder belsejében minőségi változtatásokra került sor, ezek közé tartozik az új sebességváltó, a módosított ajtókárpit, új üléskárpit, krómozások, módosított számlapok műszerekben és modelltől függően, a legújabb változatoknál elérhető a Nissan Connect Premium rendszer a nagyfelbontású érintőképernyős monitorral.
A sebességváltón végrehajtott változtatások közé tartozik az új, könnyen kezelhető összkerék-hajtást vezérlő kapcsoló, a kormányról vezérelt telefon és rádió kapcsolója most már ki is van világítva. Felszereltségi kategóriától függően, króm díszítés található az automata váltó körüli részen és a műszerfalon. Új tároló rekesz van középen, fékezett záró fedéllel ellátva, miközben az SE és LE változatokon a ‘Fine Vision’ műszerek az újdonság erejével hatnak. A Pathfinder LE változata most fekete vagy világos színű “keksz-mintás” bőr kárpittal választható. Az extrák terén végrehajtott fejlesztések között meg kell említeni a sebességkorlátozót, amelyet a meglévő tempomat rendszerbe építettek be. Különösen városi környezetben és sebességellenőrző kamerával felszerelt utakon hasznos, hogy a kívánt maximális sebességértéket a járművezető beállíthatja, tehát nem áll fent a sebességtúllépés veszélye. Ha a sebesség hirtelen növelésére van szükség – például baleset elkerülése miatt – a gázpedál benyomásával a sebességhatár felülírható.
“A Navara, amióta 2005-ben megjelent Európában – a kedvenc pickup. A Pathfindert a tulajdonosok azért kedvelik, mert ötvözi a keménységet, a praktikusságot és az összke-rék-hajtás nyújtotta biztonságot. Habár a SUV-ok iránti kereslet az elmúlt évben lényegesen megváltozott, még mindig jelentős azoknak a száma, akik ragaszkodnak ezekhez az adottságokhoz. Ezt csak erősítette az a szélsőséges téli időjárás, amit az elmúlt években tapasztaltak egész Európában.” Nyilatkozta Vincent Wij-nen, a Nissan európai marketingért felelős elnökhelyettese.
“Most már, az alapvető változtatásoknak köszönhetően, a Navara és a Pathfinder vezetői még kényelmesebben és jobb adottságok mellett dacolhatnak az elemekkel.” mondta Vincent.
A Genfi Autószalon alkalmával bemutatásra kerülő Navarát és Pathfindert, tökéletesített, új külsővel, 2010 áprilisában kezdték el értékesíteni ez európai piacokon.
Kemény és lehetetlent nem ismerő képességüknek köszönhetően, mind a Navara, mind a Pathfinder irigylésre méltó hírnévre tettek szert. Kitűnő 900 kg hasznos teherbírásával és 3000 kg vontató kapacitásával a Navara az egyik legjobb minőségű pickup Európában. Mind Double Cab, mind King Cab változatban, a Navara nemcsak, hogy jól néz ki, de kategóriájában igen jó hasmagassággal rendelkezik – ami kiemelkedően fontos a praktikusság szempontjából -, és kapcsolható összkerékhajtása valamint gazdag alapfelszereltsége szintén vonzóvá teszi.
A Pathfinder igazi SUV, amelyet a Nissan All Mode 4×4 négykerékhajtási rendszerével és felező konfigurációjával láttak el. A teljesen független felfüggesztés biztosítja a kellemes vezethetőséget és kezelhetőséget, anélkül, hogy a nagy hasmagassággal ki-hangsúlyozott terepjáró-adottságokat mérsékelnék.
A praktikus Pathfinder hétüléses, és minthogy a leghosszabb, kitűnő teherhordó képességgel rendelkezik. Most, új külsővel, új és módosított motorral, jobb minőségű belső kivitellel és gazdagabb alapfelszerelésekkel – a jó még jobb lett.