A Perkins legújabb fejlesztése, a 2026-tól elérhető 2600-as sorozatú motorplatform a nehézgépipar, az építőipar és más terepjáró, nagy igénybevételű alkalmazások hajtásláncát hivatott továbbfejleszteni. A 13 literes dízelmotor új konstrukciója a teljesítménysűrűség, a nyomaték, az üzemanyag-hatékonyság és az összesített termelékenység terén is előrelépést kínál, miközben a Perkins pozícióját tovább erősíti a közepes méretű, nagy teljesítményű motorok szegmensében. A nyolc teljesítményfokozatot kínáló motorcsalád 340 és 515 kW (456–690 LE) közötti tartományban érhető el, akár 3200 Nm csúcsnyomatékkal.
A gépgyártók (OEM-ek) számára a telepítési és validációs költségek csökkentése érdekében a Perkins ipari, nyitott teljesítményű egységeket is kínál, motorra szerelt utókezelő-rendszerrel és hűtőmodullal. Az új sorozat megfelel a legszigorúbb nemzetközi emissziós előírásoknak – így az EU V. szakasz, az US EPA Tier 4 Final, a kínai nem közúti IV. szakasz, a koreai V. szakasz és a japán 2014-es szabványoknak is –, miközben a kevésbé szabályozott piacokra szánt változatok is elérhetők lesznek.
Moduláris felépítés és jövőbiztos kialakítás
A 2600-as sorozat egyik legfontosabb fejlesztési elve a moduláris architektúra volt. A komponensek számának csökkentésével és a szerkezeti elemek ésszerűsítésével olyan helytakarékos megoldás született, amely a jövőben várható szigorúbb kibocsátási előírásokhoz is könnyen igazítható, anélkül hogy a csatlakozási pontokat módosítani kellene. Ez jelentős előnyt kínál az OEM-partnerek számára, hiszen a motor a következő generációs szabályozásokhoz is kompatibilis marad.
A Perkins fejlesztői kiemelt figyelmet fordítottak az üzemanyag-rugalmasságra is: a motor képes 100%-ban megújuló, hidrogénezett növényi olaj (HVO) használatára, utókezelő-rendszerrel szerelt változatoknál B20-ig, anélkül pedig akár B100-ig terjedő biodízel-keverékig. Ezzel a konstrukció a dekarbonizációs célkitűzésekhez is hozzájárul, miközben megőrzi a dízeltechnológia teljesítményét és hatásfokát.

(fotó: perkins.com)
Az új 106 kW-os Perkins 904-es sorozat
A Perkins kiállításán a 904-es sorozat új, 106 kW-os (145 LE) változata is bemutatkozott. Ez a modell a korábbi, 100 kW-os verzióhoz képest 6%-kal nagyobb teljesítményt és 3%-kal nagyobb nyomatékot kínál, ami ideális megoldássá teszi az olyan gépek számára, amelyek kompakt helyigény mellett igényelnek nagyobb erőt. A gyári felszereltség része az EMAT utókezelő-rendszer is, amely minimalizálja a beépítési költségeket az eredetiberendezés-gyártók számára.
A Perkins® 904J-E36TA motort új, 12 lemezes olajhűtővel szerelték fel, ami növeli a hőterheléssel szembeni ellenálló képességet és a hosszú távú megbízhatóságot. A nagy hatásfokú üzemanyagszűrők javítják a motor magassági teljesítményét, ami különösen hasznos hegyvidéki vagy extrém környezetben végzett munkáknál. A motor megfelel az EU Stage V, az US EPA Tier 4 Final és a Japan 2014 emissziós előírásoknak, és széles üzemanyag-választékot képes kezelni – köztük a 100%-os HVO-t is –, feltéve, hogy az megfelel a Perkins üzemanyag-specifikációinak.
A 2600-as és 904-es sorozatok fejlesztése világosan mutatja, hogy a Perkins nemcsak a teljesítmény és a megbízhatóság terén kíván vezető maradni, hanem a fenntarthatóság és az üzemanyag-függetlenség területén is új irányokat nyit a modern mezőgazdasági és ipari hajtástechnika számára.
Forrás: perkins.com
GÉPmax Tudástár: Perkins 2600-as sorozat – új, 13 literes motorcsalád nagy nyomatékkal és üzemanyag-rugalmassággal, 100%-os HVO-kompatibilitással és Stage V megfeleléssel.