Az Isuzu megkezdte a közepes méretű D-Max pickup tisztán elektromos változatának sorozatgyártását Thaiföldön. A modell kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel készül, amely 140 kW teljesítményt ad le, és a gyártó szerint „felveszi a versenyt a jelenlegi dízelváltozatokkal”.
Az új D-Max EV vontatási kapacitása megegyezik a dízelmotoros változatéval, vagyis 3 500 kilogramm, a teherbírása azonban valamivel kisebb: körülbelül 1 010 kilogramm a dízel 1 200 kilogrammjával szemben, amit valószínűleg a 66,9 kWh-s akkumulátor indokol. A jármű hatótávolsága teljes feltöltéssel 263 kilométer a WLTP-szabvány szerint, városi üzemmódban pedig akár 360 km is elérhet.
A 140 kW összteljesítményű, elektromos hajtáson kívül a D-Max EV kialakítása szinte teljesen megegyezik a dízel verzióéval. Gyorsulása 100 km/h-ra 10.1 másodperc alatt megtörténik. Az elektromos hajtás nyomatéka 325 Nm. A jármű hossza körülbelül 5,26 méter. Az új Isuzu az európai bal kormányos piacokon a tervek szerint az idei év harmadik negyedében jelenik meg, míg a jobbkormányos változat 2026 februárjában érkezik az Egyesült Királyságba.
Forrás és fotó: isuzu.co.uk
GÉPmax Tudástár: Isuzu D-Max elektromos változat – Az Isuzu D-Max EV a márka első tisztán elektromos pickupja, amely 140 kW teljesítményű kétmotoros összkerékhajtással, 325 Nm nyomatékkal és 263 km WLTP-hatótávval érkezik. Vontatási kapacitása megegyezik a dízelverzióéval (3 500 kg), míg a teherbírása 1 010 kg. Az új modell a fenntartható használatot és a dízelmodellek alternatíváját kínálja az európai piacon.