A Mercedes-Benz Trucks az idei müncheni bauma szakkiállításon mutatta be legújabb elektromos nehéz-tehergépjárművét, az eArocs 400-at. Az új modell a gyártó régóta megbízható munkagépeként ismert Arocs elektromos változata, amelyet kifejezetten a nehéz terepen végzett szállítási feladatok követelményeihez terveztek. A bemutatott jármű nemcsak műszaki újításokat hordoz, hanem jelentős előrelépést is képvisel a helyi károsanyag-kibocsátásmentes közlekedés és a zajcsökkentés területén, különösen városi környezetben.
Elektromos hajtáslánc és hatékonyság
Az eArocs 400 hajtásláncát a Mercedes-Benz Trucks a nagyobb eActros 600 típusból származó fő komponensekből építette fel. A jármű központi elektromos motorral rendelkezik, amely 380 kW folyamatos és 450 kW csúcsteljesítményt nyújt, háromfokozatú váltón keresztül hajtva meg a jól ismert bolygóműves tengelyeket. Az energiatárolást két lítium-vasfoszfát akkumulátor biztosítja, összesen 414 kWh kapacitással, amelyek tartósságukról és nagy felhasználható energiatartalmukról ismertek.
A 800 voltos rendszerről működő eArocs 400 hatótávolsága a konkrét felhasználástól és felépítménytől függően változik: billenőplatós kivitelben pedig akár 240 km is lehet egyetlen töltéssel. A CCS2 szabványú töltőcsatlakozóval a jármű akár 400 kW-os gyorstöltést is fogad, amivel az akkumulátor 20–80%-os töltöttségi szintje mindössze 45 perc alatt elérhető ideális körülmények között.

Testre szabott felépítmények és napi használhatóság
Az eArocs 400 már az értékesítés kezdetén – 2026 első negyedévétől – elérhető lesz 32 és 41 tonnás változatban, 8×4-es tengelyelrendezéssel, négyféle tengelytávval, két fő felépítménytípusra optimalizálva.
Digitális funkciók és biztonságtechnika
A kabinban a legújabb Multimedia Cockpit Interactive 2 rendszer segíti a gépkocsivezetőt: a 12 colos kijelző és az érintőképernyő mellett hangvezérlés is rendelkezésre áll. A felhasználói felület gyors hozzáférést biztosít az olyan specifikus funkciókhoz, mint a hidraulikameghajtás vagy a kardántengely-vezérlés.
A biztonságot a legújabb segédrendszerek garantálják: a 6. generációs Active Brake Assist, az Active Sideguard Assist 2 és a Front Guard Assist együttesen segítik a vezetőt a balesetek megelőzésében, különösen nagy forgalmú vagy építési területeken.
Gyártás, piac és jövőbeni kilátások
A jármű gyártása a Mercedes-Benz gyárában, Wörth-ben történik, az elektromos hajtáslánc integrálását a Paul Group végzi. A Mercedes-Benz Trucks 2026-ra 150 darabos kis szériát tervez, elsősorban az EU30 országai számára. Az eArocs 400 kifejezetten olyan vállalkozások számára lehet ideális választás, akiknek fontos a fenntarthatóság, ugyanakkor nem szeretnének kompromisszumot kötni a teherbírás, megbízhatóság és terepjáró képesség terén.
Forrás: daimlertruck.com