fbpx

Elektromos és dízel? A FUSO Canter mindkettőre kész

Írta: Farkas Imre - 2025 április 16.

A FUSO elektromos teherautó kínálata új szintre lép a Bauma 2025-ön bemutatott eCanter modellekkel, melyek immár daruval, emelőkosárral vagy akár HVO-üzemmel is elérhetők. A márka több mint 8 év tapasztalatával kínál rugalmas megoldást az építőipar és zöldterületek kihívásaira.

A Daimler Truck márkájaként ismert FUSO három új járművariánssal jelent meg a Bauma 2025 kiállításon, köztük a legújabb elektromos meghajtású eCanter modellel is. A járművek nemcsak a városi logisztikában, hanem a nehéz terepen dolgozó építőipari, kertészeti és mezőgazdasági vállalkozások számára is ideális választást jelentenek – főként nagyfokú variálhatóságuk és felépítmény-barát kialakításuk révén.

Új eCanter variánsok – a rugalmasság jegyében

Az új eCanter változatokat kifejezetten a darus és emelőkosaras felépítményekkel történő alkalmazásokhoz optimalizálták. Ehhez új akkumulátor-elrendezést fejlesztettek ki: a telepek hátrébb kerültek az alvázban, így szabaddá téve a szükséges helyet a felépítmények támasztóelemei számára. A kínálatban megtalálható például a 7C18e modell 3850 mm-es tengelytávval és M-kapacitású akkumulátorral, darus vagy emelőkosaras kivitelben. Emellett 2025 végétől a járművek vontatófejjel (vonóhoroggal) is rendelhetők lesznek.

FUSO eCanter kisteherautó
Jelentős előrelépés, hogy a dízeles Canter szinte minden változata mostantól teljesen elektromos kivitelben, eCanter néven is elérhető (fotó: daimlertruck.com)

Jelentős előrelépés, hogy a dízeles Canter szinte minden változata – az európai piacra szánt konfigurációk 85%-a – mostantól teljesen elektromos kivitelben, eCanter néven is elérhető.

Alternatív hajtás: HVO-dízel

A konvencionális meghajtás terén is történt előrelépés: a dízel Canter modellek év végétől választhatók lesznek HVO-val (hidrogénezett növényi olajjal) működő kivitelben is. Ez az alternatív üzemanyag jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást, így hozzájárul a fenntarthatóbb közúti áruszállításhoz.

Történelem és jövő találkozása

A FUSO Canter 1963 óta van jelen a piacon, és eddig több mint 4,5 millió darab készült belőle világszerte. A Tramagalban (Portugália) és Kawasaki-ban (Japán) gyártott járművek immár 53 elektromos változatban, háromféle akkumulátor-konfigurációval érhetők el. A márka így több mint nyolcévnyi tapasztalattal rendelkezik az elektromos könnyű teherautók terén.

A Canter új generációja – legyen szó dízelről vagy villanyos változatról – modern, fenntartható és rendkívül jól testreszabható megoldásokat kínál az építőipar, a városi szolgáltatók és a zöldterület-gondozás szereplőinek egyaránt.

(forrás: daimlertruck.com)