JCB hosszú gyártói múltjával a háta mögött most a kerekes rakodógépcsalád legújabb zászlóshajóját alkotta meg, amely több erőt, nyomatékot és termelékenységet kínál.
A vállalat – amely 44 éve gyárt kerekes rakodógépeket – az Intermat 2012 kiállításon mutatja be a vadonatúj JCB 457 típust, amely a 456 típust váltja fel. A gép lelke a 8,9 literes Cummins motor – a JCB építőgépeknél használt eddigi legnagyobb -, amely kielégíti a IIIB fokozat (Tier 4 Intrim) előírásait.
A motor a következő technológiát tartalmazza:
– nagynyomású közös üzemanyagcsatornás befecskendező rendszer,
– kipufogógáz visszavezetés
– gázolaj oxidáció katalizátor és gázolaj részecskeszűrő és
– egy változó geometriájú turbófeltöltő, amely alacsony fordulatszámon jobb gépreakciót biztosít.
A JCB 457 kiváló teljesítményt produkál a 186 kW vagy 250 LE-vel – 16%-al jobbat, mint a kifutó modell. Nyomatéka 1,085 Nm, ami 18%-al nagyobb, mint a 456-osnál. És nem igényel semmilyen adalékot a nagy teljesítményhez alacsony emisszió mellett. A DPF szerviz időszakok Európában 5000, Észak-Amerikában 4500 üzemóránként esedékesek.
Az új Economy üzemmód, a motorteljesítmény csökkentéséhez könnyebb feladatokhoz, azt jelenti, hogy a 457 típus mintegy 6% üzemanyag megtakarítást is elérhet. Alacsony üresjárati fordulatszámmal és motorkikapcsolási móddal rendelkezik, amely meghatározott üresjárati idő eltelte után kikapcsolja a motort az üzemanyag megtakarítás érdekében.
A négysebességes automatikus sebességváltó szériafelszereltség és ötsebességes is kapható, amely jobb vezetési kényelmet és gyorsulást biztosít a fokozatok közötti kisebb lépések miatt.
Az ötsebességes váltónál a záró nyomatékátalakító a 2-5. fokozatokban lép működésbe, így csökken az erőátadási veszteség és nő a termelékenység, és a vevők a különbséget különösen kapaszkodáskor, utazáskor és a rakodás-szállítás teljesítményében veszik észre.
Szintén az alapkivitelben található az intelligens kuplung kikapcsoló rendszer mind a négy, mind az ötsebességes váltóváltozatnál, ami ideálissá teszi teherjármű rakodáshoz vagy szűk helyen való kanyarodásnál. A rendszer dinamikusan állítja a kuplung kikapcsolási pontot a váltó kimenő nyomatékától és a féknyomástól függően. Hatékonyan választja le a kuplungot a vonóerő lehatárolásához és csökkenti a fék kopását az új ZF tengelyeken.
Amikor a gépkezelő lenyomja a fékpedált, maximális erő kerül a teherérzékelő hidraulikarendszerre, míg a hajtásnál az erő lecsökken. Ez sokkal jobb irányítást tesz lehetővé magas motorfordulatszámon és alacsony utazási sebességnél, amely fokozza a termelékenységet anyagtermelésnél és rakodáskor.
Az új ZF automatikus differenciálzáras tengely opció azt jelenti, hogy a vevő választhat:
· szabványos nyitott differenciál
· lehatárolt csúszódifferenciál vagy
· automatikus differenciálzár csak az első tengelyen között.
Ez az automatikus opció szükség esetén zárja a differenciált – anélkül, hogy a gépkezelőnek működtetnie kellene a rendszert, így nagyobb keréktapadást és kisebb csúszást biztosít, és nem csak a kerékkipörgést és gumikopást csökkenti, de javul az üzemanyag fogyasztás és nő a termelékenység.
A JCB 457 jobb rakodóképességet is kínál, mivel 310 kilóval nehezebb, mint a 456 típus. A felbillentő teher 3,3 %-al nőtt, ami azt jelenti, hogy a rakodókanál negyed tonnával többet tud szállítani.
További változások:
• Lehetőség a JCB Smooth Ride System állítására, így ez bármely sebességnél működtethető, ami lehetővé teszi a kezelő számára, hogy a helyi adottságoktól függően állítsa azt be.
• A hidraulikatartály áthelyezése a kezelőfülke lépcső aljáról a kezelőfülke mögé, így csökken a sérülés és szennyeződés veszélye.
A forma és kivitel szempontjából a jellegzetes nagy kezelőfülke belseje sokat változott. Az új színes LCD képernyő és az újjáalakított műszerfal a kezelőnek jobb áttekintést biztosít a gép fontos funkcióiról. A menürendszer szemléletes és megadja a kezelő számára a pillanatnyi üzemanyag fogyasztást és ciklusadatokat.
A JCB 457 hagyományos többkaros kivitelben, joystick-el és külön segéd kezelőkarokkal, illetve az arányos vezérlésű joystickbe épített segédkezeléssel is kapható.
A hátsó rész is új formájú átalakított ellensúlykivitellel, ami a 457 modellnek modern és harcias külsőt kölcsönöz, a ferde motorháztető pedig úgy lett tervezve, hogy a legjobb körkilátást biztosítsa.
A JCB innovációs és fejlesztési vezetője, Tim Burnhope mondja: “Ez az újjáalakítás természetesen megkülönbözteti a 457 modellt a JCB gumikerekes rakodógépek korábbi generációjától és új tervezési irányt szab meg. A JCB 457 nagyobb, jobb és őszintén szólva a JCB verhetetlen új gumikerekes rakodógépe