Általában véve nehéz feladatnak tartják egyazon autóban megvalósítani az ugyanolyan jó terepképességeket és közúti teljesítményt. Mi azonban az új Land Cruiser esetében nem arra törekedtünk, hogy mindkét erényből 50:50 százalékot teljesítsen az autó. Ehelyett azt tűztük ki célul a fejlesztés során, hogy mindkét téren 100 százalékot nyújtson a modell, és sikerrel fejlesztettük ezeket a látszólag ellentmondó tulajdonságokat — Makoto Arimoto, főmérnök.
Miközben a Toyota a fenntartható mobilitásra törekszik, illetve igyekszik létrehozni a teljesen környezetbarát autót, a vállalat célja, hogy a holnap autósainak igényéit is kielégítse. Ugyanakkor a Toyota továbbra is figyel azoknak a vásárlóknak a különleges igényeire, akik elvárják autójuktól, hogy az a világ legkeményebb körülményei között is tökéletesen teljesítsen. A 4WD-piacon ikonnak tekinthető Land Cruiser éppen ilyen jármű. Ötvöződik benne a teljes terepképesség és a kimagasló közúti vezetési élmény, valamint a még magasabb szintű minőség és kényelem. Megtartva a Land Cruiser család alapvető jellemzőit, az új Land Cruiser a vevők igényei szerint fejlődött tovább. A modell kimagasló menetteljesítményt és kifinomultságot mutat még a legkeményebb terepeken is, s ebben a termék három alapvető értéke játszik főszerepet:
— legendás minőség, tartósság és megbízhatóság (QDR) — a modell épít hosszú történelmére, bevált teljesítményére, illetve felismerhető, robosztus dizájnjára és magas biztonsági színvonalára;
— az épített úton és terepen nyújtott menetteljesítmények páratlan egyensúlya — a tartós és kifinomult motorpaletta modern felfüggesztési és vezetőt segítő technológiákkal ötvöződik;
— kifinomult belső tér — funkcionális és fényűző környezet a kényelmes utastérben.
Kialakítás
Az új Land Cruiser esetében a külső méretek növekedését a lehetséges minimumra korlátoztuk, s így terepen és úton egyaránt megőriztük a nagyszerű agilitást. Az új ötajtós modell mindössze 45 mm-rel hosszabb és 10 mm-rel szélesebb elődjénél, azaz megmaradt kivételes manőverezőképessége, a fordulókör sugara pedig csupán 5,8 méter. A tengelytáv és a hátsó túlnyúlás változatlan, ám az első lökhárító új kialakítása miatt 45 mm-rel hosszabb első túlnyúlás ellenére az első terepszög 32 fokos maradt. A hátsó terepszög 25 fok (24, amennyiben a modellben elektronikusan szabályozott légrugózási rendszer működik), míg a rámpaszög 22 fokos. Mindez azt jelenti, hogy a Land Cruiser terepezőképessége változatlanul nagyon jó. A háromajtós modell 85 mm-rel hosszabb és 10-zel szélesebb a kifutó modellnél, az első túlnyúlás ezen is 45 mm-rel lett hosszabb, s változatlanul hagytuk a tengelytávolságot. A hátsó ajtóra szerelt pótkerékkel ellátott modelleken a hátsó túlnyúlás 40 mm-t növekedett. Hasonlóan az ötajtós változathoz, az első és a hátsó terepszög, illetve a rámpaszög változatlan maradt. A motorházfedél első sarkai magasabban vannak, így a vezető könnyebben érezheti a jármű elejét, amikor szűkebb nagyvárosi környezetben vagy nehéz terepen manőverezik. Amellett, hogy külső méretei valamivel nagyobbak lettek, az új Land Cruiser utasterében sokkal jobb a térkihasználás.
Biztonság
Az új Land Cruiser-ben a Toyota által valaha piacra dobott egyik legátfogóbb és műszakilag legfejlettebb aktív és passzív, terepre és közútra hangolt biztonsági rendszer dolgozik. Egy magasabb építésű autó (mint például egy terepjáró) és egy normál személyautó közötti ütközés gyakorta végződik azzal, hogy a magasabb autó szinte felhajt az alacsonyabbra, és hatalmas kárt tesz benne. Ennek kiküszöbölése érdekében a Toyota olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek garantálják, hogy egy ütközés során mindkét jármű biztonsági rendszerei a lehető legtöbbet nyújthassák. Az új Land Cruiser-ben nem kevesebb, mint hét SRS légzsák található; a vezetőoldali kétfázisú légzsák, az új vezetőoldali térdlégzsák, az utas oldali első légzsák és az oldallégzsákok, valamint a két függönylégzsák, amely immár a második és a harmadik üléssorban ülők számára is védelmet nyújt oldalirányú ütközéskor. Felszereltük a nagyon kifinomult Ütközés előtti biztonsági rendszerrel, a PCS-szel is, amely segít csökkenteni az ütközésből eredő kárt és sérüléseket. A PCS milliméter hosszúságú hullámmal dolgozó radaros érzékelője még kanyarban is észleli az autó előtti akadályt. A számos érzékelőtől kapott adatok alapján a PCS számítógépe képes meghatározni, hogy fennáll-e az ütközés közvetlen veszélye. A PCS rendszer mellett az új Land Cruiser megkapja az Adaptív sebességtartó automatikai (ACC) is. A rendszernek két üzemmódja van: az egyik a sebesség folyamatos tartása, a másik a követési távolság tartása. A Land Cruiser a ma kapható fékezési, kipörgésgátló és stabilizáló rendszerek teljes skáláját kínálja: blokkolásgátló fékek, elektronikus fékerőelosztó és vészfékasszisztens, kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronika. Vészfékezés közben az új Land Cruiser féklámpái villogni kezdenek, hogy figyelmeztessék a kocsi mögött haladókat a ráfutásos baleset kockázatára. Mindemellett a Land Cruiser további fékvezérlési rendszereket is kapott, amelyeket úgy hangoltunk, hogy fokozzuk az autó terepen nyújtott teljesítményét, illetve hogy a kocsi kezelhetősége még a legnehezebb terepen is könnyű legyen. Ilyen rendszer például a multi-terep ABS funkció, az aktív kipörgésgátló (A-TRC), a hegymeneti elindulássegítő és a lejtmenetvezérlés.
A közúton és a terepen nyújtott teljesítmény páratlan egyensúlya
Közel hat évtizednyi múlttal a háta mögött a világ legkeményebb terepjárójaként számon tartott új Toyota Land Cruiser nem köt kompromisszumot a terepképességek dolgában. A modellben olyan technológiai újítások vannak, amelyek még a legmostohább körülmények között is fokozzák a jármű használatóságát. Ám arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Land Cruiser sok vásárlója számára a közúton nyújtott teljesítmény legalább ennyire fontos. Ezért az új Land Cruiser a teljes terepképességeket kimagaslóan jó közúti vezetési élménynyel, illetve még magasabb szintű minőséggel és kényelemmel ötvözi. A vetélytárs SUV-ok önhordó karosz-szériáival ellentétben a Land Cruiser legendás terepképességeinek egyik forrása a robosztus, nagyon tartós alvázas szerkezet. Ezt az előző modellből vettük át, ám a szerkezet merevségét 11 százalékkal megnöveltük. A létravázas szerkezet másik jelentős előnye épített úton tapasztalható: a motor, a hajtáslánc és az út felől érkező vibrációk és zajok egy részét közvetlenül az alváz nyeli el. Ez nagymértékben csökkenti az utastérbe jutó NVH (zaj, vibrációk) mennyiségét. Éppen ezért az alváz és a karosszéria csatlakozási pontjainál sok helyen alkalmaztunk szigetelő gumiréteget az NVH tompítására és a gördülési kényelem fokozására. Ezen felül a nagyszilárdságú acél széles körű használata a kocsitestben nemcsak könnyebbé, hanem merevebbé is tette a karosszériát. Az új Land Cruiser felfüggesztését az elődmodellhez képest jelentős mértékben átdolgoztuk. Az első független, kettős keresztlengőka-ros és a hátsó négylengőkaros, merev felfüggesztés garantálja a nagyszerű közúti teljesítményhez elengedhetetlen stabilitást és gördülési kényelmet. A futóműveket a még jobb gördülési kényelem és kormányzási érzet érdekében hangoltuk át.
Motorok és váltóművek
Magyarországon az új Toyota Land Cruiser csak a 3,0 literes turbódízel motorral rendelhető. Ehhez a típushoz hatfokozatú manuális vagy ötfokozatú szekvenciális automatikus váltót kínálunk.
Kifinomult belső tér
Miközben nevéhez és történelméhez méltóan kemény, szinte bárhová eljutni képes terepjáró maradt, az új Land Cruiser első osztályú utazóautóvá fejlődött, amit a mind magasabb szintű kifinomultság és belső minőség, a sokoldalú kényelem, a nagy használati érték és a modern technológia jellemez.