fbpx

Nagy márkák traktorújdonságai az AGROmashEXPO/Agrárgépshow-n

Írta: Szerkesztőség - 2020 január 24.

Több traktorújdonság az AGRITECHNICA-t követően, Közép-Európában elsőként nálunk mutatkozik be.

Magyar gazdák is megismerhették életnagyságban a CLAAS AXION Terra Trac járószerkezettel szerelt változatát. A betakarítógépeiknél már hosszú évtizedek óta bevált TERRA TRAC járószerkezetet integrálták a AXION 900-as traktor hátsó tengelyének helyére. A külön-külön rugózott futókerekeinek és támgörgőinek köszönhetően állandóan maximális talajkövetést és felfekvési felületet biztosít. Az elöl-hátul rugózott járószerkezet alkalmazásával a lehető legkisebb káros lengés éri a gépkezelőt. A gumihevederes rendszer alkalmazásával a talajkárosító tömörödés is jelentősen csökkent, a vontatási hatékonyság pdig jelentősen emelkedik. A traktor így sem lépi túl a megengedett szélességi határokat, és akár 40 km/h sebességgel is haladhat.

A CLAAS AXION 960 TERRA TRAC traktorral a „D” csarnokban ismerkedhettek meg a kiállítás látogatói

A hannoveri premier után immár a John Deere márka népes hazai rajongótábora is testközelből megismerhette az itthon is igen népszerű John Deere 8R széria legújabb generációját. A A kiállítás Nemzetközi termékfejlesztési Nagydíjával elismert új 8R generációból hagyományos, kerekes kivitelben 5 modellt kínálnak, 280-410 LE névleges motorteljesítmény között Az új generációba a Stage V emissziós előírásokat kielégítő, 6 hengeres, 9 literes PowerTech PVS & PSS motorok kerülnek beépítésre. A hátsó tengelyek fékeit megerősítették. A teljesen új kialakítású fülke maximális kényelmet biztosít.

A John Deere 8R termékversenyen nagydíjjal elismert, új generációja

A motortérben előrébb helyeződött a Visco hűtőventillátor és a motor egyéb kiegészítő rendszerei, így javult a traktor hűtése. A motorok teljesítménye az Intelligent Power Management (IPM) használatával még magasabb lett. A kínálat a 8RX szériával jelentősen bővült, ahol a mellső és hátsó tengelyek, külön-külön pár gumihevederes járószerkezetet kaptak lényegében a gumikerekek helyén. A John Deere, a kaliforniai BMW Designworks stúdió formatervezőivel együttműködve tervezte meg az új generáció design-ját.

Új design és új járószerkezet a megújult John Deere 8R családban

A kiállítás Nemzetközi termékfejlesztési Nagydíjával elismert, új FENDT 900 VARIO traktorszéria 5 típussal (930, 933, 936, 939 és 942 VARIO) fedi le a 296-415 LE-tartományt (az ECE R120 szerint). Kitölti a FENDT 800 VARIO és az 1000 VARIO szériák közötti teljesítménysávot. Az új FENDT 942 VARIO top modellel a 900-as sorozat első ízben jóval meghaladja a 400 LE-t. A 900-as széria valamennyi típusa teljesen új fejlesztésű MAN hathengeres, 9 l-es motorral és VTG változtatható geometriájú turbófeltöltővel került felszerelésre. Az M3677-es motorolaj csereperiódusa először éri el az 1000 ü, zemórát. E motor és a TA-300 VARIO hajtómű együtt alkotja a VARIO DRIVE hajtásláncot. A nyomaték a talajviszonyoktól függően dinamikusan a mellső, illetve hátsó tengely között kerül elosztásra. A mellső tengely külön kerül meghajtásra. A mellső és hátsó tengely hajtásának elválasztása közúti haladáskor, illetve kanyarodáskor lehetővé teszi a hajtásláncon belüli feszültségmentes meghajtást és a teljes vonóerő talajra juttatását.

Megérkezett hazánkba is, a Fendt 900 Vario új generációja

A hannoveri AGRITECHNICA-ról érkezett meg a Case IH PUMA új generációja. A Hi-eSCR2 kipufogógáz utókezelési technológia alkalmazásával elégíti ki a Stage V. emissziós szabványban. A megújult PUMA széria megjelenésben követi a néhány éve bevezetett új CASE IH traktordizájnt. A motorolaj-csere intervalluma 750 üzemóra vagy 18 hónap, míg a sebességváltó-olaj cseréje csak 1500 óránként kell elvégezni. A Case IH Puma modellek újdonságai között szerepel egy új, konfigurálható gyors léptetést lehetővé tévő menü az AFS Pro 700 monitorhoz.

Az új PUMA széria, a CASEIH hannoveri kiállítási standjáról érkezett hazai kiállításra

A New Holland T8 genesis traktorok új generációja is bemutatkozott, amelyek erőforrásai szintén a szigorodott Stage V. emissziós normákat teljesíti. A széria mind a négy modelljében 6 hengeres, 8,7 literes, FPT Cursor 9 dízelmotorok szolgáltatják a nyomatékot, 350-435 lóerő között. Az erőátvitelhez többféle sebességváltó variációból választhatjuk ki az ideálisat. Ultra-Command Full Power Shift, vagy Auto-Command CVT fokozatmentes váltómű 40 vagy 50, km/h maximális sebességű kivitelben.

New Holland T8 Genesis traktorok, immár Stage V. besorolású motorokkal

A New Holland TerraglideTM mellső híd rugózás rendszere jelentősen csillapítja a gépkezelőre, az erőgépre és a rá csatolt munkaeszközökre ható erőhatásokat szántóföldi és közúti körülmények között egyaránt, mindez kiegészülve az alapfelszereltségként járó Comfort RideTM kabin rugózással magas kényelmi szintet biztosít.

Farkas Imre