Első találkozás Fendt 942 Vario

Hengerűrtartalom fel, fordulatszám le

HASONMÁS: az új Fendt 900 Vario traktor nevezhető akár „kis” 1000-es modellnek is. Nemcsak a megjelenést, hanem számos technológiai megoldást is átvettek „felülről lefelé” az erősebb márkatestvértől

Nem nagyon volt mostanában olyan traktorsorozat, amelyet ilyen nagy érdeklődéssel vártak volna a felhasználók, mint a 900 Vario 6. generációját. A Fendt most fellebbentette a függönyt – és mi voltunk az egyik első szakmai szerkesztőség, amelyik lehetőséget kapott, hogy a vontatót szántóföldi munka közben is tesztelje.

Eredetileg a „Nagyobb tehetség” címet akartuk adni ennek a cikknek. Végül aztán túlzottan reklám ízűnek találtuk, azonban el kell ismerni, hogy a Fendt 900 Vario 6. generációja valójában szinte minden tekintetben többet tud, mint az elődei. Ezek nem üres szavak, és nem is túlzás, ezt bizonyítják az első találkozáskor szerzett benyomásaink – amiket a következő oldalakon szeretnénk megosztani Önökkel.

A tengelytáv a korábbi sorozathoz képest 10 cm-rel növekedett – erre szükség van a nagyobb teljesítményhez


A Pull-in-Turn hatásnak köszönhetően az első kerekek a traktort forduláskor szabályosan húzzák a kanyarodó íven


Hátul akár 2,20 m átmérőjű, 44 coll méretű kerekek is felszerelhetők. És még valami: a tengelyek 40 km/h sebességnél közel 8000 kg hasznos terhet bírnak


Az első tengelyek kialakításához a nagyobb 1000-es Vario szolgáltatta a mintát


Az elvárásoknak megfelelően a motorháztető alatt ismét egy MAN hathengeres motor dolgozik. A D1556 9,0 literes hengerűrtartalmú és...


...VTG turbóval működik. Ugyanakkor egy teljesen új fejlesztés, és alacsony fordulatszámú motorként tartják számon

Új fejlesztés a globális piacokra

Az új 900 Vario traktorral a Fendt a globális jelenlétét kívánja erősíteni – például Észak- és Dél-Amerikában, valamint Afrikában és Ausztráliában is. A korábbi modellekkel ez nem sikerült úgy, ahogy remélték – ami többek között a kínálatból hiányzó nyomtávokon, a részben túl bőséges felszereltségen és más körülményeken múlott. Az olyan piacokon, mint Észak-Amerika, Dél-Amerika, Ausztrália vagy Dél-Afrika az 1000-es Vario traktoroknak úttörő szerepe volt azzal, hogy jelentős érdeklődést váltottak ki ezeken a területeken.

GENERÁCIÓVÁLTÁS: A KÜLÖNBSÉGEK ÁTTEKINTÉSE

 
A Stage V környezetvédelmi besorolásnak SCR-, DOC- és DPF-rendszerrel felel meg a motor, kipufogógáz-visszavezetést nem integráltak bele


Hátsó függesztőszerkezet nélkül is meg lehet vásárolni a traktort. A megosztott teljesítményhidraulika az 1000-es Vario modellből már ismert


Az 1000-es modelltől eltérően opcionálisan kapható front TLT. Ehhez maximum két hidraulikakör, valamint ISOBUS-doboz rendelhető

HOSSZABB, NEHEZEBB – ... ÉS TÖBB A HASZNOS TERHELHETŐSÉGE

A Fendt 900 Vario 6. generációjának tagjai 2005 óta az első teljesen új fejlesztésű traktorok ebben a sorozatban. Az új 900-as Vario termékbevezetése előtt már hosszú ideje egyértelmű volt, hogy a vontatók motorteljesítménye kicsit nagyobb lesz, mint a korábbi traktoroké.

A tágas vezetőfülkét az 1000-es Vario traktortól, a nagy testvértől vették át


A ProfiPlus felszereltségű traktoron a kartámaszba épített vezérlőpulton semmilyen jelentős változás nem tapasztalható