fbpx

A Continental új rakodóabroncsot dob piacra

Írta: GÉPmax-2021/IV. lapszám cikke - 2021 szeptember 05.

A Continental új teleszkópos rakodógép- és csúszókormányos rakodóabroncsot dobott piacra. A CompactMaster AG gumiabroncs az első, amelyet új Turtle Shield futófelületi réteggel és csavart acélövvel terveztek.

„Ez egy megerősített gumiabroncs kemény héjjal és rugalmasabb acélszálas szerkezettel, amely segít megelőzni a vágásokat és sérüléseket, miközben nagyobb stabilitást biztosít az anyagmozgatási munkákhoz” – nyilatkozta Benjamin Hübner, a Continental Commercial Specialty Tires mezőgazdasági abroncsok termékvonal-menedzsere.

„Ez a gumiabroncs a portugáliai Lousadóban működő mezőgazdasági kutató- és fejlesztőcsapatunk többéves kutatásának és fejlesztésének eredménye. Az új, csavart acélöves konstrukció a gumi alatt egy egyedülálló Turtle Shield réteggel rendelkezik, amely megvédi a gumiabroncs vállrészét a sérülésektől. A szélesebb futófelületet és a futószegélyek szélességét kifejezetten úgy terveztük, hogy jobb tapadást biztosítsanak a különböző felületeken, és javítsák a gumiabroncs öntisztító tulajdonságait” – tete hozzá.

 

gumiabroncs szerkezeti összetétel
Az új CompactMaster AG gumiabroncs a Turtle Shield, egy új futófelületi réteg és egy acélöves szerkezet előnyeit élvezi, amely nagyobb tartósságot és stabilitást biztosít az anyagmozgatási munkákhoz

 

Az új gumiabroncs akár 50 kilométer/órás sebességnél is használható. „Ez a gumiabroncs szilárdságát és rugalmasságát jelzi. A csavart acélöv olyan robusztus, mégis rugalmas gumiabroncsot biztosít, amely az üzemanyag-hatékonyság növelése érdekében nagyobb nyomással működhet a közúton, és kisebb nyomással az udvaron vagy a szántóföldön, amikor nehéz terheket szállít” – mondta. A CompactMaster AG gumiabroncs új profilkialakítása a hagyományos mezőgazdasági abroncsok mintázatához képest öt százalékkal nagyobb felületet biztosít. „Ez a kialakítás tovább javítja a tapadást, és hozzájárul ahhoz is, hogy a gumiabroncs egyenletesebben kopjon, ami javíthatja az abroncs üzemidejét és a futásteljesítményt” – mondta Hübner. A gumiabroncs 30 százalékos L/S aránnyal is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a gumiabroncs nagyobb része marad érintkezésben a talajjal. „Ez az arány különösen fontos a vizes és csúszós körülmények közötti tapadás szempontjából, ezért arra számítunk, hogy az üzemeltetők jelentős előnyöket látnak majd, ha ezeket az abroncsokat választják a nagyobb kihívást jelentő felületeken való használatra” – tette hozzá.

A teleszkópos rakodógépeknek és a csúszókerekes rakodóknak kemény felületen is álló helyzetben kell fordulniuk, ami növeli a gumiabroncson keresztül kifejtett oldalirányú nyomást. A CompactMaster AG gumiabroncs csavart acélöves szerkezete merevebbé teszi azt, ami nagyobb stabilitást biztosít. „Az oldalirányú fordulók gyakoriak azokban a szűk helyeken, ahol ezek a járművek közlekednek, ezért olyan gumiabroncsot terveztünk, amely rugalmasabb és robusztusabb, hogy felfogja a jármű által rá gyakorolt terhelést” – mondta.

A Continental CompactMaster AG gumiabroncsok 24 colos kerekekre kaphatók, 460/70R24 159B méretben.

 

teleszkópos rakodógép
A Continental piacra dobta a CompactMaster AG-t, egy új teleszkópos rakodógépés csúszókormányos rakodó-gumiabroncsot