fbpx

Erő, teljesítmény és stílus – Deutz-Fahr 5-ös széria

Írta: Szerkesztőség - 2013 december 17.

MENNYI ERŐ LAKOZIK EGY KOMPAKT MUNKAGÉPBEN!
A Deutz-Fahr új ‘5’ traktorcsaládja bármilyen körülmények között megfelelő, és a nagyobb hatékonyság érdekében alig több mint 4 méternyi hosszban magába foglalja a legújabb moduláris technológiát. A standard típusok közé 4 modell tartozik, melyek teljesítménye 100 és 130 LE között van, és “P”, illetve “TTV” változatokban kaphatók.

ELSŐ A BIZTONSÁG – MINDENEK ELŐTT
Az új ‘5’ típuscsalád meggyőző biztonsági megoldásokkal rendelkezik: Az összes modell mind a négy keréken nagy teljesítményű tárcsafék rendszerrel van felszerelve, amely még akkor is aktív, ha az első kerekek nem hajtottak.

TÖKÉLETES IRÁNYÍTÁS ÉS KÉNYELEM
Az ‘5’ típuscsalád új “E Class” fülkéjét, amelyet szinte páratlan használhatóságra és kényelemre terveztek, mindezt a Deutz-Fahr mérnökei és az Italdesign Giugiaro közösen fejlesztették ki. Vonzó dizájn és újszerű anyagok, korszerű színek és kitűnő kilátás, ésszerűen elhelyezett irányítószervek és műszerek: ezek az “E Class” fülkék hihetetlen erősségei, amely a vezetés örömét illetően a Deutz-Fahr ‘5’ típuscsaládot az élvonalba helyezi.

A LEGFELSŐ OSZTÁLYBA TARTOZÓ MEZŐGAZDASÁGI MUNKAGÉP
Még az ‘5’ típuscsalád alapkivitele is, több olyan magas színvonalú tulajdonsággal rendelkezik, amelyek ritkán találhatók meg napjaink közepes teljesítményű traktoraiban, például a típuscsaládban standardnak számító hidraulikus vezérlésű, azonnali irányváltás (reverse shuttle) és a Stop&Go funkció.

A SAJÁT OSZTÁLYA ÉLVONALÁBAN
A Deutz-Fahr ‘5’ típuscsalád a gazdaságosság, a termelékenység, a stílus és a komfort tekintetében új szabványokat állít fel a saját osztálya számára. Ezeket a korszerű munkagépeket a lehető legszélesebb munkavégzési sokoldalúság szem előtt tartásával fejlesztették ki, ami a gazdálkodók összes igényének kielégítése érdekében a konfigurálhatóság hihetetlen rugalmasságával jár együtt.

Deutz Common Rail
A Deutz-motorokban az 1 600 bar nyomás biztosítja, hogy az üzemanyag a maximális égési hatásfok érdekében tökéletesen szétporlad, ami nemcsak csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, hanem növeli a nyomatékot és a teljesítményt is.
A DOC-katalizátor
A motor fölé telepített DOC (dízel oxidációs katalizátor) egy olyan katalitikus konverter, amely a kipufogógáz legkevésbé kívánatos összetevőit olyan formába alakítja, amely nem káros a környezetre. A hagyomány DPF-től (dízel részecskeszűrő) eltérően a DOC a kipufogórendszerben nem hoz létre potenciálisan káros visszaható nyomást, és nem igényel nagy energia-befektetéssel járó aktív regenerációs ciklusokat. Ráadásul ezek a katalizátorok külön hozzáadandó reagensek nélkül működnek, és karbantartásmentesek.

MOTORVEZÉRLÉS
A felesleges és hatékonyságot csökkentő üzemanyag-felhasználás elkerülése érdekében a motorvezérlés teljes egészében elektronikus, és csak azt a teljesítményt adja le, ami az adott feladat hatékony elvégzéséhez szükséges. Az elektronikus motorvezérlés még a traktorok alapkivitele esetében is lehetővé teszi, hogy a gépkezelő egyszerű és intuitív módon két motorfordulatszám-értéket állítson be és tároljon.

ÚJ HŰTŐRADIÁTOROK-HATÁSOS HŰTÉS MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT
Az átdolgozott felépítésű, speciális eszközök nélküli tisztításra tervezett kompakt hűtőradiátor szerelvény az új ‘5’ sorozatú Deutz-Fahr traktorok újabb rendkívül intelligens és egyedi jellemzője.

HATÉKONYABB SEBESSÉGVÁLTÁS.
Az új ‘5’ típuscsalád minden részletére már a tervezés legkorábbi szakaszától kezdve alkalmazott modulrendszerű konstrukció abban leglátványosabb eredmény, hogy a korábbinál több konfigurációt lehetővé téve igen nagy választékban állnak rendelkezésre sebességváltók.

TTV SEBESSÉGVÁLTÓ.
Az új ‘5’ típuscsalád TTV folyamatosan változó áttételű sebességváltóval is kapható, ami két részre osztja a motor által előállított teljesítményt: a teljesítmény nagyobb részét mechanikusan viszi át egy bolygóművel sebességváltó és egy nedves kuplung, míg a fennmaradó rész átvitele hidraulikus úton, egy hidraulikus motort tápláló terhelésérzékelő szivattyú segítségével történik. A traktor sebessége a hidraulikus szivattyú szállítási mennyiségének változtatásával finoman csökkenthető vagy növelhető anélkül, hogy a hagyományos váltóknál tapasztalható “váltóhang” észrevehetően jelentkezne.

HATALMAS ERŐ, AMIT ABSZOLÚT PRECIZITÁS IRÁNYÍT.
Az abszolút precizitás és a géposztályában páratlan erő az új ‘5’ típuscsalád hátsó emelőjének a megkülönböztető jegye. A gyors emelőkarral max. 4 650 kg emelhető fel. Ez a meggyőző kapacitás 2 darab opcionális, külső hidraulikus munkahenger hozzáadásával tovább növelhető 6 600 kilogrammra. Az erő mérését az EhR elektronikus vezérlő rendszer a típuscsalád minden tagján az alsó csatlakozó kar közelébe alapkivitelben felszerelt súlymérő cella pár végzi.

EGYSZERŰSÍTETT KARBANTARTÁS.
Az új ‘5’ típuscsalád munkagépein az összes fő részegység és rendszer könnyen hozzáférhető. Ez azt jelenti, hogy a leggyakoribb karbantartási műveletek szerszámok nélkül elvégezhetők. Például a motor olajszintje a motorházfedél felnyitása nélkül ellenőrizhető, míg a sebességváltó és a hidraulika olaj szintek ellenőrzése a váltóházon lévő üvegablakon keresztül történhet. A hűtőrendszer karbantartása céljából a hűtőelemek egy kereten eltolhatók. A levegőszűrő szintén egyszerűen kihúzható. A biztosítékok és a relék a jobboldali sárvédő közelében, könnyen hozzáférhető és jól védett házban helyezkednek el.

A vezetőfülke szellőzésének levegőszűrői szintén szerszámok nélkül hozzáférhetők. Az akkumulátor egy főkapcsoló segítségével leválaszható, ami lehetővé teszi a traktor hosszabb időre történő üzemen kívül helyezését. A levegőkompresszor, amennyiben a traktor rendelkezik ilyennel, a maximális megbízhatóság érdekében közvetlenül a motorra van felszerelve, és meghajtásához nincs szükség további szíjra. Olajcserére csak 500 üzemóránként van szükség.

[wcm-show id=106860]