VEZETŐHÍREK

A kommunális munkák szakértője

HERDER ONE


EGZOTIKUS: a Dutch Power Company a Herder One modellel egy sokoldalú eszközhordozót dobott piacra, amelyet a professzionális tájvédelem területén használnak

A Herder One eszközhordozó traktor egy sokoldalú gép a professzionális tájvédelem területén. A 225 lóerős, 6-hengeres FPT motorral felszerelt, 12,5 t tömegű, 2,5 m szélességű és 4,8 m hosszúságú, kompakt méretű, összkerék-meghajtású, négy egyenlő nagyságú kerékkel és összkerékkormányzással rendelkező Herder One modell a gyártó szerint tökéletesen felszerelt a legkülönfélébb alkalmazásokhoz. Munka közben a vezetőfülke 90°-kal elforgatható, hogy jobb körpanorámát biztosítson. A gép alapkivitelben 60070/R38 méretű gumiabroncsokkal rendelkezik, ezek 50 cm hasmagasságot és 45 km/h maximális sebességet biztosítanak. Felszerelhető különféle saját gyártmányú Herder munkagépekkel, többek között kosaras kaszával, kalapácsos szárzúzó-mulcsozóval és kiemelő karos oszlopkörbenyíró kaszával. Ennek a rugalmasságnak köszönhetően a Herder One egész évben a legkülönfélébb területeken alkalmazható. A különböző szerszámok felhasználhatók a töltések, rézsűk, vizesárkok, zöldsávok és útpadkák karbantartására. A Herder a Dutch Power Company része. A csoporthoz további, zöldterületek karbantartására szakosodott holland vállalatok tartoznak.

Generációváltás

Väderstad: a Spirit 600-900C sorozatú univerzális vetőgépek mostantól új megjelenési formával, innovatív hidraulikával és a vezeték nélküli iPad-alapú Väderstad E-Control vezérlőrendszerrel készülnek. Az ISOBUS Task Control alkalmazásával lehetséges a változtatható vetőmag- és a műtrágyamennyiség GPS-vezérelt, automatikus kijuttatása, valamint a Section Control alkalmazása. A gép automatikus szekvenciavezérléssel a munkazónákat egymás után kiemeli vagy leengedi. Az új Spirit 6, 8 és 9 m munkaszélességben kapható.

Evolúció a revolúció helyett

VERVAET BEET EATER

Az új Beet Eater Evo modellel a Vervaet új megjelenést kölcsönöz a Beet Eater meglévő Q-sorozatának. A cukorrépa-betakarító gépet pontról pontra modernizálták és optimalizálták, miközben az alapkoncepció továbbra is megmaradt. A korábbiakhoz hasonlóan a futómű három tengelyből és hat kerékből áll, hogy jó talajkímélést biztosítson. Az új, 653 lóerős Mercedes/MTU motorral üzemanyag-takarékosan, egy alacsony fordulatszámú koncepció alapján végezhető a cukorrépa betakarítása. A kiszedőszerkezetben optimalizálták a mélységszabályozást és a kormányautomatika érzékelőit. A hat- és kilencsoros cukorrépa-betakarító gépek most már Q-View rendszerrel, egy 360 fokos kamerarendszerrel is fel vannak szerelve a vezetőfülkében.

Nonstop betakarítás átrakóbunkerrel

ROPA KEILER 2L

A Ropa bemutatja a kétsoros vontatott, Keiler 2L típusú burgonyakombájnját. A betakarítógép 5,5 tonna átrakási kapacitású átrakóbunkerrel és 4,1 m átrakási magassággal rendelkezik, valamint a tisztítóegységek teljesen hidraulikus meghajtásúak, és van egy teleszkópos tengelye, ami 3,50 m-ig kitolható. Különösen a töltő- és gördülőpadlós automatika került a középpontba. A bunker térfogatának optimális kihasználhatósága és a lehetőség szerinti kíméletes burgonyaszállítás érdekében a gépet az érzékelők automatikusan vezérlik.

Új kukoricaadapter-generáció

CLAAS ORBIS

A Claas Jaguar esetében mostantól az Orbis 600 SD és 750 kukoricaadapterek már használatban vannak. Nagy és kicsi tárcsákkal dolgoznak, amelyek optimális terményáramot és nagy hatékonyságot biztosítanak. Az újonnan tervezett T-oszlopokkal ellátott lengőkeret-koncepció csökkenti a tömeget, és a Claas adatai szerint növeli a kopásállóságot. A csukást/nyitást is áttervezték úgy, hogy az adapter néhány másodpercen belül készen áll a használatra, és nem haladja meg a 3,0 m-es szállítási szélességet. Az újonnan tervezett kések előtti ujjakkal a termény alacsony veszteséggel szedhető fel. Az új lengőkeret-koncepció a gyártó szerint biztosítja a termény középre húzását.

Kompakt 5 szalmarázóládás kombájn

DEUTZ-FAHR C5000

A C5305 modellel a Deutz-Fahr a kombájn-termékprogramját a 2019-es szezonra lefelé egészíti ki. A Deutz-motorral működtetett kombájn 180 lóerős teljesítményt biztosít kétoldalú motormeghajtással. A rendelkezésre álló vágási szélesség 3,6, valamint 4,2 és 4,8 m. A 4600 literes magtartály térfogatával az 5 szalmarázóládás kombájn kategóriájában a legnagyobb töltési kapacitással rendelkezik.

Termékújdonságok Alpenből

LEMKEN VEGYES HÍREK

A Lemken bemutatta új termékeit a 2019-es évre a nemzetközi szaksajtónak. Újításaik és további fejlesztéseik találhatók a talajművelés, a vetéstechnika és a növényvédelem területén. Januárjától az új Diamant 16 ekék zökkenőmentesen felváltják a Diamant 11-generációt.

A gyártó adatai szerint a féligfüggesztett, váltvaforgató eke a vontatási igény és a kezelés tekintetében tovább javult. Az új sorozat a 2017es évben bemutatott Optiline rendszerrel van felszerelve, ami biztosítja a vontatási pont beállítását. Ez minimalizálja az oldalra húzást és üzemanyagmegtakarítást eredményez. A Diamant 16 akár kilenc eketesttel is kapható, és Dural vagy DuraMaxx eketestekkel is felszerelhető.

A rövid tárcsásboronák területén új sorozatot is kínál a cég, ez a Rubin 10. A kompakt tárcsásborona 2,5-7,0 m közötti munkaszélességben lesz elérhető. Az új funkciók közé tartozik az automatikusan összecsukható szalmaterítő pálcasor, a 645 mm-es tárcsák X-elrendezése és a keményebb Duramaxx tárcsák, valamint egy átalakított túlterhelés elleni védelem.

A pneumatikus vetéstechnikában újdonság az 1900 l kapacitású Solitair 23 injektor-fronttartály. Ezt az elülső és hátsó kombinációban az Optidisc 25 forgóborona vetőelemeivel kínálja a cég, 4,0 és 4,50 m munkaszélességben. Az Azurit 9 a következő évben a műtrágya tárolására is alkalmas új Solitair 12 SW vetőkocsival együtt lesz elérhető.

A Lemken szerint 5800 literes térfogattal akár 60 hektár napi kapacitás is elérhető. Mindkét eszköz ISOBUS-kompatibilis, és a CCI 1200 terminálon egyszerre megtekinthetők és vezérelhetők.

Intelligens fék

CNH FÉKRENDSZER

A CNH konszern az első olyan gyártó, amely saját gyártmányú intelligens pótkocsi-fékrendszert dob piacra. A rendszer a tolóerőket méri, és egy elektronikus utánfutó fékszelepet aktivál. Ezáltal a pótkocsi pneumatikus fékberendezését automatikusan vezérli, a tolóerők függvényében. A fékpedált nem kell benyomni. Ez a rendszer mindenfajta pótkocsival működik, legyen szó akár felső függesztésű vonófejről, alsó függesztésű K 80 golyós vonószerkezetről vagy alsó függesztőkarokkal történő függesztésről.

Több teljesítmény & nagyobb kényelem

ZETOR CRYSTAL

A Zetor korszerűsíti a Crystal-sorozatát. A két új HD modell akár 171 LE leadására is képes, és új kialakítású vezetőfülkével szerelték fel őket. A korábbiakhoz hasonlóan 6,1 literes Deutz-motorokat használnak, amelyek megfelelnek a Tier 4 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A mechanikus rugózású vezetőfülkét a jobb rálátás érdekében 10 cm-rel megemelték. Az újonnan tervezett oldalsó oszlopokon első alkalommal találhatók az elektrohidraulikus vezérlő áramkörök működtetésére szolgáló kapcsológombok és egy elektromos joystick.

Újdonságok a gazdasági udvarban & a műhelyben

ELLENŐRZŐ ESZKÖZÖK: a Walterscheid cég kínálatában egy tesztdoboz található, amellyel meghatározható a pótkocsi vonószerkezetének kopási foka. Ez egyre fontosabb szerepet játszik a műszaki ellenőrzés keretén belül. Az ellenőrző felszereléshez tartoznak a gömbfejrendszerek mérőeszközei mellett a hornyos anyákat és a különböző csapszeges csatlakozásokat ellenőrző szerszámok. ww.walterscheid-coupler.de

Heavy-Duty teleszkópos rakodó

BOBCAT TL

Az új TL43.80HF modellel a Bobcat az új teleszkópos sorozatának zászlóshajóját mutatja be, amelyet az agráriparban és mezőgazdasági ágazatokban végzett nehéz munkákhoz terveztek. Jelenleg hét különböző modell található a kínálatban, 2,6 és 4,3 t közötti maximális emelési kapacitással, valamint 6 és 8 méter közötti emelési magassággal. A LoadSensing hidraulikával 190 l/min szállítási teljesítménnyel, a szabadalmaztatott Power Lift rendszerrel kombinálva a teleszkópos rakodó maximálisan 4,3 tonna tömegű teher emelésére képes anélkül, hogy lelassítaná az oldalszárny mozgását.

no